Gir du barna dine tran?

Ja :)
 
Vi gir tran i små doser. Ho liker det ikke, men får det rett før mat så da blir puppen trøst:)
 
Nei. Dvs. 8-åringen tar trankapslar i periodar der ho klarer å svelge dei. Vitaminbjørn ellers. Ernæringsfysiolog sa 1 bjørn og 1 kapsel pr dag er heilt fint.

10-åringen får nycoplus multi 5 dagar i veka, det har holdt d-vit og anna på riktig nivå. I tillegg får han jernkapslar tre mnd av og tre mnd på. Laks er heldigvis ein av dei få middagsrettane eg får i han. Altså ingen tran på han, men jevnlig oppfølging og tilskudd av det han har for lite av.
 
Nei minste på 3 mnd gulper så mye at det orker jeg ikke, hun får d dråper hvertfall til hun er ferdig å gulpe så får vi se ;) eldste på 4 år tar tranfisker istedenfor.
 
Ga D dråper til han var 5-6 mnd. Gulpa så fælt av det. Nå blander jeg det i grøten og han jafser i seg :p 5 åringen tar også uten problem... Er jeg som er verst, jeg må ta kapsler :eek:
 
Tran får hun ikke nei, men d-vitamin. Hun var en skikkelig gulpebaby og har egentlig nettopp sluttet med all denne gulpingen, så vi har ikke tenkt tanken på tran enda.. men hun spiser fet fisk flere ganger i uka og ofte makrell på brødskiva, så tror ikke det er noe som mangler.
 
Tran og nycoplus multivitamin (anbefalt til oss av sykehus)
 
Prøver å gi daglig, men ikke alltid jeg husker det. Men rundt 4-5 ganger i uken får de tran :) vært då heldig at det aldri har vært en issue her i hus.
 
Hun fikk d-dråper sånn ca regelmessig første året, så sklei det ut

Men har vært flink med barnetran med fruktsmak til både henne og meg nå mens jeg er gravid (etter 1. Trimester :p )

Tar rett før hennes leggetid, da fyller ingen av oss :) tar vi det på morgenen raper vi hele dagen
 
Begynnt med tilvenning nå
 
Får vondt av alle som ikke gir barna sine tran pga lukt.. Jeg liker ikke tran selv, men snakket med hs på 3mnd kontroll å hun påpekte hvor bra tran er, å hvor lettere det er å introdusere tran nå enn om 6 måneder eller lengre..

Hun påpekte også at det er omega 3 fettsyrene som er bra under utvikling til de små, og at d vitamin dråper er langt ifra så bra som tran.

Skjønner de som har barn som nekter å ta tran, men skjønner ikke de som "ikke gidder" :)

Anbefaler sånn easy tran sprøyte fra apoteket, gjør det å gi tran lett som en lek her :)
 
Hva gjør easy tran enklere enn vanlige sprøyter? Jeg spørr fordi jeg virkelig lurer på om det er verd å kjøpe dem, de må vel byttes regelmessig fordi man ikke får vasket dem også som andre sprøyter? Harsk tran er ille.

Forøvrig er det ikke å få det inn som er problemet her, men at hun gulper mye, hele døgnet.

Og det er virkelig ikke kjekt at alle hennes og det meste av mitt ammevennlige tøy, mye av mannens og teppene hennes skal stinke av tran heller. Selv om jeg vet at omega er viktig, så sørger jeg for å ta det selv så hun får i melken. Vet vi må prøve å få det introdusert, men denne gulpingen gjør det vanskelig
 
Hva gjør easy tran enklere enn vanlige sprøyter? Jeg spørr fordi jeg virkelig lurer på om det er verd å kjøpe dem, de må vel byttes regelmessig fordi man ikke får vasket dem også som andre sprøyter? Harsk tran er ille.

Forøvrig er det ikke å få det inn som er problemet her, men at hun gulper mye, hele døgnet.

Og det er virkelig ikke kjekt at alle hennes og det meste av mitt ammevennlige tøy, mye av mannens og teppene hennes skal stinke av tran heller. Selv om jeg vet at omega er viktig, så sørger jeg for å ta det selv så hun får i melken. Vet vi må prøve å få det introdusert, men denne gulpingen gjør det vanskelig
Easy tran er lettere å håndtere tror jeg. Den glir lettere så man sipper å bomme. Det er ikke vanskelig å vaske den men den skal ikke kokes. Sprøyte kan funke like bra som Easy tran.
 
Back
Topp