Gikk du mye ned i vekt når du ammet ?

Ammer og ammet lenge og mye og mister ikke kilo som jeg hører andre gjør...

Spiser nok også mer:/
 
Fordi jeg ble dødssulten av å amme :p Og jeg stresset ikke med det heller. Lot alt seile sin egen sjø en liten stund. Gått det ned senere etter at jeg sluttet å amme.
Men hadde jeg vært litt mer påpasselig så hadde jeg jo ikke gått opp.
okei da skjønner jeg.. det er fort gjort :p hehe
 
Foreløpig har jeg ikke mistet ett eneste gram av ammingen. Vekten etter fødselen for en måned siden står bom stille. Må nok ut å gå for å gå ned resten. Jeg som hadde et håp om å gå ned alt skikkelig fort pga amming :p
 
Foreløpig har jeg ikke mistet ett eneste gram av ammingen. Vekten etter fødselen for en måned siden står bom stille. Må nok ut å gå for å gå ned resten. Jeg som hadde et håp om å gå ned alt skikkelig fort pga amming :p
det jeg også håper på :p jeg tror nok ikke det er så effektivt som disse jordmødrene skal ha det til men... :p
 
I svangerskapet gikk jeg opp fra 52 til 64 kg, fødte i oktober og i februar hadde jeg gått ned til 47 kg. Ganske mange kg mao.
 
Gikk ikke ned et gram når jeg ammet :p
Når jeg slutta å amme gikk jeg fra 60 kg ned til 56 kg :p
 
Foreløpig har jeg ikke mistet ett eneste gram av ammingen. Vekten etter fødselen for en måned siden står bom stille. Må nok ut å gå for å gå ned resten. Jeg som hadde et håp om å gå ned alt skikkelig fort pga amming :p
Hos meg står vekta rolig mellom 1-3/4 mnd etter fødsel.. Kan gå ned men ikke rase ned.. Men etter 4-5 mnd derimot.. Da har vekta mi gått ned.

det jeg også håper på :p jeg tror nok ikke det er så effektivt som disse jordmødrene skal ha det til men... :p
Er effektivt nok så lenge man er på kallori underskudd da ;) så hva man har i seg har en vesentlig rolle ;)

Med førstemann veide jeg 64 kg da jeg ble gravid. Gikk opp 14 kg. 5-6
Mnd etter fødsel var jeg 52 kg. Gikk opp til 54.

Veide 54 ved Svangrskap nr 2 og gikk opp til 69. Gikk ned til 52 og ender på 53 når ammingen var slutt.

Ved nr 3 startet jeg på 53 kg endte på 65 og veier nå mellom 50-51 kg. Men har enda ikke stoppet å gå ned.

Med første glemte jeg helt å spise. Med nr 2 var det et viktig holdepunkt.. Med nr 3 spiser jeg når jeg har tid :p
 
Mistet 6 kg mer enn hva jeg var før jeg ble gravid pga amming, og har heller ikke gått opp igjen de kiloene. Slitsomt siden bmi og vekt er undervektig.
 
La på meg 12 kg. raste ned tilbake til samme vekt som før graviditeten sist. på 1 uke eller 2 ;p men jeg var super bekymret og stresset mamma, kolikkbaby osv. Turte ikke å spise så mye :)
 
Fordi jeg ble dødssulten av å amme :p Og jeg stresset ikke med det heller. Lot alt seile sin egen sjø en liten stund. Gått det ned senere etter at jeg sluttet å amme.
Men hadde jeg vært litt mer påpasselig så hadde jeg jo ikke gått opp.
Samme her.. Spiste mer en når eg var gravid :p men når er slutta og amme forsvant det :)
 
Raste ned til 45kg (veier normalt 10 kg mer). Hadde enorm melkeproduksjon.
 
Første gangen gikk jeg bare opp, og spiste normalt.
Andre gangen gikk jeg ned, men da spiste jeg mye mindre og oftere enn før, og bevegde meg mye mer, så det var nok heller derfor.
 
Back
Topp