Giftemål - ja eller nei?

Vi skal gifte oss neste år, dette er noe begge vil og føler vi står sikrere om en av oss faller bort mtp barn, hus og hjem [emoji4]
 
For meg var det veldig viktig:) Jeg syntest det både er fint og trygt å være gift. Han var sånn passe gira, men etterhvert som flere vennepar giftet seg tror jeg det vokste mer på han. Han syntes det er veldig stas å si "min kone", og jeg syntes det er deilig å endelig kunne kalle han for "mannen min" og ikke samboer/kjæreste/type/osv. Lykkelig gifte!

Jeg vil også! Klarer bare ikke å kalle ham mannen min når han strengt tatt ikke er det. :p Skulle helst sett at jeg først giftet meg og så fikk barn, det er så lett for at ting tar tid nå. Og jeg drømmer om stort bryllup med tiara... Men har i desperasjonen sagt tinghuset, kombinere med dåp osv. Men hadde ikke vært drømmen min. Vi er forlovet, da.:)
 
Jeg vil også! Klarer bare ikke å kalle ham mannen min når han strengt tatt ikke er det. :p Skulle helst sett at jeg først giftet meg og så fikk barn, det er så lett for at ting tar tid nå. Og jeg drømmer om stort bryllup med tiara... Men har i desperasjonen sagt tinghuset, kombinere med dåp osv. Men hadde ikke vært drømmen min. Vi er forlovet, da.:)
Har en venninne som tok det sammen med dåp:) De angrer ikke i det hele tatt!

Nå har akkurat en annen venninne av meg sagt at hun også kunne tenkt seg å gjøre det slik... De ble forlovet før oss, og hadde STORE planer. Men store planer koster, så da satt de datoen 3-4 år frem i tid for å spare. Så ble de gravid, og så rant alt ut i sanden. Det går vel noen år før de blir gravid igjen, så den dåpen de skal gifte seg i kan jo bli en stund frem i tid:hilarious:

Jeg tror det er viktig å ikke svi av alt man har på et bryllup, men sette listen etter hvor mye man faktisk ønsker å bruke. Altså, budsjett først! De bryllupene vi har vært i har alle vært nydelige, til tross for ulike lommebøker;)
 
Har en venninne som tok det sammen med dåp:) De angrer ikke i det hele tatt!

Nå har akkurat en annen venninne av meg sagt at hun også kunne tenkt seg å gjøre det slik... De ble forlovet før oss, og hadde STORE planer. Men store planer koster, så da satt de datoen 3-4 år frem i tid for å spare. Så ble de gravid, og så rant alt ut i sanden. Det går vel noen år før de blir gravid igjen, så den dåpen de skal gifte seg i kan jo bli en stund frem i tid:hilarious:

Jeg tror det er viktig å ikke svi av alt man har på et bryllup, men sette listen etter hvor mye man faktisk ønsker å bruke. Altså, budsjett først! De bryllupene vi har vært i har alle vært nydelige, til tross for ulike lommebøker;)

Det er sant; store bryllup krever mye planlegging og det går ikke før meg samtidig som jeg har baby ihvertfall :arghh: Og bryllup er jo vakkert uansett :love7
 
Veldig viktig for meg, ikke så mye for mannen men ble ekteskap. Nå får jeg sikkert mange på nakken men jeg mener det er viktig barn vokser opp trygt, stabilt, sterkt og godt ekteskap :) ønsker ingen krangler eller diskusjoner rundt dette, bare min mening!
 
Her er vi ikke gift og det er etter begges ønske. Her handler det om at vi ikke ser noe stor forskjell verken for oss eller barna om vi er gift eller ikke (har skrevet samboer kontrakt). Vi er like glad i hverandre uansett, en ring vil ikke gjøre noe forskjell der. Vår kjærlighets relasjon er sterk og stabil helt uavhengig av status gift/ikke gift - et papir vil ikke for oss gjøre det noe sterkere el endre det på noe måte. Her har vi valgt å sette en sum penger inn på barnas konto fremfor å bruke penger på bryllup.

Det eneste som jeg kan se som ulempe med samboer skap kontra gift er skattemessige forhold. Men det leve vi godt med :)
 
Jeg vil gifte meg av den enkle grunn at jeg har drømt om det siden jeg var lita, og mannen var den som fridde så regner med han og ønsker å gifte seg [emoji173]
 
Vi er forlovet på 3 året. Venter nå nr 2. Så kanskje det blir bryllup når nr 2 er 2-4 år? Hvem vet [emoji4] men ja, jeg ønsker å gifte meg [emoji4]
 
Vi er ikke gift, men vi vil begge gifte oss en dag.

Samboeren har alle disse forestillingene om hvordan det ‘må’ eller ‘bør’ være, som hvor mye ringen skal koste, hvor perfekt frieriet må være, hvor bra bryllupet må bli etc etc. For min del hadde jeg sagt ja til en ring til 500kr, og jeg vil bare kose meg med mennesker jeg bryr meg om og som bryr seg om meg - gjerne et intimt lite vennebryllup med bare oss og våre nærmeste venner. Jeg sier det til han, men han hører ikke :rolleyes:

Før så var det veldig viktig for meg å gifte meg før jeg fikk barn. Jeg har bare alltid hatt en forestilling om at det er sånn jeg føler det skal være. Etter PCOS diagnosen og etter faren min døde har det forandret seg - nå vil jeg bare bli gravid, et bryllup kan vi ta etterhvert :happy:
 
Ja liker å være gift, mye enklere når det kommer til div som har med eiendeler å gjøre. Han har også et barn fra før så har litt med arv og gjøre også. Mannen min er veldig giftetypen, han drømte om hvit bryllup lenge før eg vurderte det [emoji23]
 
Ja, for meg er det viktig.
Vi gifter oss i 2019 :)
 
Ja! Vi er gift, det var veldig viktig for oss.
 
For meg er giftemål veldig viktig og for samboer også heldigvis.Mens jeg helst ville vært gift igår og ikke bryr meg om selvskap etc så vil han gjøre det skikkelig, fri etc.
Men det er jo aldri tid til slikt XD
Jeg vil være gift og ha den tryggheten. også er det det eneste "riktige" i hodet mitt å gjøre :)
 
Ja jeg vil veldig gjerne gifte meg, men samboeren vil ha råd til det først.
Så vi får se når det skjer og om det skjer, ikke blitt fridd til ennå.

For meg er det viktig for dette er noe jeg har drømt om hele livet og merker at jeg savner det når flere og flere av våres venner er gift eller forlovet[emoji6].
 
Back
Topp