Gifte seg samtidig som dåpen

Jeg trodde barn måtte døpes på en søndag
 
Åja. Kjekt :)
Men feiringa og sånt da?

Vi gjorde dette nå i dåp o fjor høst. Vi skal ha middag for nærmeste familie til sommeren, og en h****** fest med familie og venner på ettermiddagen/kvelden :) både billigere og mindre stivt! :) og mye mindre stress!
 
Vi hadde bryllup og dåp i lag. Da vi akkurat hadde gått ut med dato sånn 2 uker før vi fant ut at jeg var gravid. Vi hadde det på en lørdag. Med vanlig bryllupsfest etterpå med dåpsinnspill i. Syns det var veldig greit å gjøre det slik. Her var alle klar over at det var begge deler i ett [emoji16]

FB_IMG_1521132894990.jpg
FB_IMG_1521132909773.jpg
FB_IMG_1521132849005.jpg
 
Jeg trodde barn måtte døpes på en søndag

Selv uten du skal gifte deg kan du ha dåp på en lørdag om det er mere praktisk;) . Vi hadde det sist pga gjester lang veis i fra. Og skal ha det på en lørdag denne gang også. Kirken er veldig hjelpsom, og forståelsesfull :D
Bare avklar med dem om at dere trenger, og gjøre det på en lørdag så blir dem enige om en dato som passer sammen med dere.
 
Selv uten du skal gifte deg kan du ha dåp på en lørdag om det er mere praktisk;) . Vi hadde det sist pga gjester lang veis i fra. Og skal ha det på en lørdag denne gang også. Kirken er veldig hjelpsom, og forståelsesfull :D
Bare avklar med dem om at dere trenger, og gjøre det på en lørdag så blir dem enige om en dato som passer sammen med dere.
Jaha :) visste ikke det! Giftet oss "separat", og dessverre ikke i kirken, men det var mye for å bli gift. Ikke så romantisk :p
 
All ære til de som tar begge deler samtidig. Personlig synes jeg at det hørtes ut som veldig mye stress.

Hvorfor skulle det være mer stress? Alt er jo klart; mat, pynt, invitasjoner... Det er jo bare et par minutter ekstra i kirken. :)
 
Vet om mange som har gjort det.
Det må jo være veldig praktisk, siden alt allerede er klart, og det bare innebærer et par min ekstra i kirken.
Da ber man jo bare presten om å slenge litt vann i huet på ungen før eller etter vielsen. :p
 
Uh! 2 fluer i en smekk! Så genialt :D Halvparten av arbeidet på en måte om en uansett har tenkt å gjøre begge deler :)
 
Vi gjorde dette i 2015...
Vi skulle ha dåp, også spurte vi om presten kunne viksle oss i all hemlighet etterpå...
Dette la dem da opp til...
Det var bare vi som hadde dåpsbarn den dagen, men dem hadde nattverd etterpå... og presten måtte diskré si i fra at dem måtte gå ut av kirken rett etter nattverden pga det skulle være en vielse :p

Når dem var gått ut begynte plutselig kirkeklokkene og kime... og dåpsgjestene kjønte ingenting før dem begynte å spille en velkjent melodi for giftermål ( mendelsons). Da kom jeg og mannen opp mittgangen hånd i hånd, og vi ble viggslet. Også gikk vi ned motgangen sammen etter vi ble mann og kone. Var ikke et tørt øye i kirken, for gjestene ble tatt på senga :D Har ikke angret en plass :p

Det spørs hvor mye du vil fokusere på dåp kontra giftermål. Vi fokuserte mest på at det var dåpsbarnet sin dag.

Hørtes helt fantastisk ut :Heartred
 
Kunne tenkt meg dette selv, men forloveden min ville ikke det. Han sa jeg ønsker meg jo stort bryllup. Ja. Men det hadde jo vært genialt!
 
Back
Topp