Gifte seg samtidig som dåpen

Solskinn2018

Flørter med forumet
Vi leker litt med tanken om å gifte oss samtidig som vi skal døpe vår lille. Dere som har hatt bryllup og dåp på samme dag, eller dere som har vært i et; ble det arrangert på en Lørsdag eller Søndag?
Her vi skal døpe er det alltid flere barn samtidig, pluss gudstjeneste, så det vil være mange andre enn bare vår familie.. Er helt uaktuelt å gifte seg med ukjente folk tilstede
 
Mamma giftet seg samtidig som min søster ble døpt, det var på en lørdag.
De booket da kirken til bryllup og tok dåp i samme slengen.
På søndager er det jo ordinær gudstjeneste, så er nok lettere på en lørdag :)
 
Har vært i et bryllup hvor de også døpte barnet sitt, ordinært bryllup på lørdag kl 13 og dåp av et barn.
Tror nok løsningen er å ta med dåpen i bryllupet, ikke å gifte seg i dåpsgudstjenesten.
 
All ære til de som tar begge deler samtidig. Personlig synes jeg at det hørtes ut som veldig mye stress.
 
Vi gjorde dette i 2015...
Vi skulle ha dåp, også spurte vi om presten kunne viksle oss i all hemlighet etterpå...
Dette la dem da opp til...
Det var bare vi som hadde dåpsbarn den dagen, men dem hadde nattverd etterpå... og presten måtte diskré si i fra at dem måtte gå ut av kirken rett etter nattverden pga det skulle være en vielse :p

Når dem var gått ut begynte plutselig kirkeklokkene og kime... og dåpsgjestene kjønte ingenting før dem begynte å spille en velkjent melodi for giftermål ( mendelsons). Da kom jeg og mannen opp mittgangen hånd i hånd, og vi ble viggslet. Også gikk vi ned motgangen sammen etter vi ble mann og kone. Var ikke et tørt øye i kirken, for gjestene ble tatt på senga :D Har ikke angret en plass :p

Det spørs hvor mye du vil fokusere på dåp kontra giftermål. Vi fokuserte mest på at det var dåpsbarnet sin dag.
 
Jeg har vært i ett bryllup hvor de døpe barnet sitt samtidig. Det var helt nydelig[emoji7]
 
Vi gjorde dette i 2015...
Vi skulle ha dåp, også spurte vi om presten kunne viksle oss i all hemlighet etterpå...
Dette la dem da opp til...
Det var bare vi som hadde dåpsbarn den dagen, men dem hadde nattverd etterpå... og presten måtte diskré si i fra at dem måtte gå ut av kirken rett etter nattverden pga det skulle være en vielse :p

Når dem var gått ut begynte plutselig kirkeklokkene og kime... og dåpsgjestene kjønte ingenting før dem begynte å spille en velkjent melodi for giftermål ( mendelsons). Da kom jeg og mannen opp mittgangen hånd i hånd, og vi ble viggslet. Også gikk vi ned motgangen sammen etter vi ble mann og kone. Var ikke et tørt øye i kirken, for gjestene ble tatt på senga :D Har ikke angret en plass :p

Det spørs hvor mye du vil fokusere på dåp kontra giftermål. Vi fokuserte mest på at det var dåpsbarnet sin dag.
Ååååå, det hørtes helt fantastisk ut!
 
Vi gjorde det :)
Her ble det på en søndag. Først var det vanlig dåp og gudstjeneste først, så var det my seremoni etter at de andre hadde forlatt kirken :)

Skal dere gjøre det i hemmelighet eller skal gjestene vite om d?
 
Vi gjorde dette i 2015...
Vi skulle ha dåp, også spurte vi om presten kunne viksle oss i all hemlighet etterpå...
Dette la dem da opp til...
Det var bare vi som hadde dåpsbarn den dagen, men dem hadde nattverd etterpå... og presten måtte diskré si i fra at dem måtte gå ut av kirken rett etter nattverden pga det skulle være en vielse :p

Når dem var gått ut begynte plutselig kirkeklokkene og kime... og dåpsgjestene kjønte ingenting før dem begynte å spille en velkjent melodi for giftermål ( mendelsons). Da kom jeg og mannen opp mittgangen hånd i hånd, og vi ble viggslet. Også gikk vi ned motgangen sammen etter vi ble mann og kone. Var ikke et tørt øye i kirken, for gjestene ble tatt på senga :D Har ikke angret en plass :p

Det spørs hvor mye du vil fokusere på dåp kontra giftermål. Vi fokuserte mest på at det var dåpsbarnet sin dag.

Nesten likt som vi gjorde det [emoji7][emoji3] genial måte å slippe mye mas og kjas på [emoji3]
 
Vært i en dåp/bryllup. Der var det totalt fem barn som ble døpt den dagen og de valgte å korte ned hele bryllupsseremonien så mye som mulig. Det var på en søndag. Her var det surprisebryllup da.
 
Takk for alle svar :) Høres ut som det skulle gå ann å gjøre det på mange forskjellige måter. Vi tenker å gjøre det uten at gjestene vet noe, før vi plutselig står der i kirka :) Restem av dagen ønsker vi fokusere på dåpsbarnet :) Så ber vi heller inn til en liten fest på feks 1 års bryllupsdagen vår :) Jeg får ringe kirkekontoret imorgen å høre litt med de :)
 
Takk for alle svar :) Høres ut som det skulle gå ann å gjøre det på mange forskjellige måter. Vi tenker å gjøre det uten at gjestene vet noe, før vi plutselig står der i kirka :) Restem av dagen ønsker vi fokusere på dåpsbarnet :) Så ber vi heller inn til en liten fest på feks 1 års bryllupsdagen vår :) Jeg får ringe kirkekontoret imorgen å høre litt med de :)

Lykke til :)
Det er veldig morsom måte å gjøre det på, jeg anbefaler deg d :)
 
Vi hadde det på søndag, vanlig gudstjeneste med dåp av flere barn. På slutten sa presten at vårt dåpsfølge skulle komme inn i kirken igjen etter 10 minutter. Kun våre søstre visste dette, da de var forlovere. Så når alle satt og lurte på hva som skjedde så kom vi inn.
 
Takk for alle svar :) Høres ut som det skulle gå ann å gjøre det på mange forskjellige måter. Vi tenker å gjøre det uten at gjestene vet noe, før vi plutselig står der i kirka :) Restem av dagen ønsker vi fokusere på dåpsbarnet :) Så ber vi heller inn til en liten fest på feks 1 års bryllupsdagen vår :) Jeg får ringe kirkekontoret imorgen å høre litt med de :)

Det var sånn vi gjorde det, og fest med venner året etter.
 
Vært i en. Det var dåp i vanlig gudstjeneste først og så bryllup etterpå.

Synes det hele var en veldig rar kombinasjon av begivenhet.
 
Back
Topp