Gifte seg i utlandet

Lille91

Elsker forumet
Høsthjerter 2017
Marshmallows2021
Skuddårsspirene 2024
Noen som har gjort dette som kan dele erfaringer og evt kostnader? [emoji5]
 
Min mor og stefar giftet seg her:
https://www.blairquhan.co.uk/

Omgivelsene og selve slottet, samt servicen og maten var helt eksepsjonel(t). :)


(Om man krever at gjestene betaler for turen selv, tenker jeg at det i så fall bør telle som gaven til dere. ;) )
 
Vi giftet oss i Budapest, med 31 gjester :)
Selve bryllupet kostet rundt 85.000kr, men da sparte vi ikke på noe altså! (Utgifter til kjole, dress, og reise kom altså i tillegg)

Hadde en fantastisk bryllupsplanlegger, som jeg kommuniserte med over mail på forhånd (pluss vi reiste ned og møtte henne og så på lokaler 8mnd før dagen).

Dagen var helt magisk, og jeg er så glad for at vi tok valget om å heller ha ett lite bryllup utenlands enn ett svært hjemme [emoji173]

Jeg fikk profesjonell frisør og sminkedame til suiten min, som stylet meg, mamma og forloveren min. En utrolig dyktig fotograf fulgte oss fra styling til bryllupsvals (anbefaler å få en flink fotograf til hele dagen, dyrt men verdt det).

Limousin fra A til Å, med champagne [emoji1]

Innleid fiolinist og cellist til seremonien, som bl.a spilte Ave Maria. Alle gjestene fikk delta på vielsen, og vi fikk servert champagne i ambassadens bakgård mens de to damene spilte på instrumente sine.

Så tok vi bilder av hele følget i en utehage, før brudepar og forlovere gikk til photoshoot (hadde reservert en restaurant/bar med utsiktsplass til gjestene imens). Vi fire fikk satt oss ned og slappet litt av, pluss sett restauranten, før photoshooten.

Etterpå kom alle gjestene til restauranten, og vi hadde 4 retters middag med åpen bar fra kl18-02. Det var det desidert beste måltidet jeg har spist noensinne, i en nydelig utehage dekorert med lys og fargene mine (rød/svart/hvit). Laksesalat, soppsuppe, reinsdyrfilet, is/marengs/vaniljesaus dessert :)
Ihht ungarsk tradisjon ble det også servert goulasj suppe ved midnatt :)

Det finnes ikke en ting jeg ville endret på! Og jeg er så glad for at vi valgte fancy og intimt fremfor stort med begrensninger (ønsket om ett lite bryllup var en av hovedgrunnene til at vi valgte utlandet).
 
Last edited:
Giftet oss på Hillringsberg Herregård i Värmland i 2010. 2 dagers bryllup med alt inkl(minus alkohol, da vi ikke ønsket det).
Tror det ble 20-30 tusen(uten overnatting). Helt magisk vinterbryllup og vi var forresten ca 30 stk. Lite og intimt :)
 
Vi giftet oss i Cape Town, ingen gjester, bare jeg og mannen[emoji4] Vielse på stranda og fin middag på hotellet :) Hadde fotograf under «papirarbeidet» og vielsen, samt en del bilder på stranda. Helt perfekt syns vi [emoji4] Og så hadde vi fest hjemme en måneds tid etterpå[emoji4]
 
Vi giftet oss i sjømannskirken el campanario på costa del sol og hadde festen på et hotell helt nede ved sjøen som het El Oceano. Fantastisk lokale med fantastisk mat og helt super service og oppfølging i all plaeggingen!
Var 21 tilsammen og alle betalte for reise og opphold selv men vi dekket alt på selve bryllupsdagen.
Kan absolutt anbefale sjømannskirken da det er som å gifte seg i Norge og man slipper ekstra papirarbeid og det koster omtrent ingenting, type 500kr :) de har og gjestehus i kirka så jeg bodde der kvelden før bryllupet så jeg kunne gjøre meg klar der på morgenen sammen med forloveren min og mamma :) Annen fordel med Spania er at det er mange skandinavere som jobber der slik at man litt lettere kan organisere via mail og slipper at alt gjøres på engelsk ;) floristen vår var dansk og fotografen svensk :) fotografen var nok det dyreste (20.000)men vi ønsket skikkelige bilder og at han skulle være der hele dagen noe vi er veldig glad for i ettertid + at vi tok prøvebilder dagen før.
 
Gifta oss i Danmark. Kosta dyrt :p
 
Back
Topp