Gbs - streptokokke B

J-40156691

Andre møte med forumet
Hei. Noen som har erfaring med gbs og at slimproppen løsner? Er det at slimproppen løsner farlig for barnet hvis mor har GBS?
Er i uke 39 + 4, har hatt blødning i flere dager - noe de mente var tegnblødning. I dag kom det ny blødning, jordmor jeg snakket med over telefon mente at det kunne være slimpropp. Har ingen rier fortsatt. Er derfor bekymret for om bakteriene lettere kan spre seg til barnet.
 
GBS hos mor er oftest ganske udramatisk.. hvis du får rier eller vannet går, så skal du få antibiotika hver 4.-6. Time i fødselen (alt etter sykehusets protokoller), men ellers går det ganske greit. Det er når baby passerer fødselskanalen den kan bli smittet; og derfor får man AB som profylakse.
Man har vel gjerne litt ekstra observasjon av baby etter fødsel ved GBS dog, sånn at man får startet behandling tidlig om baby blir syk.

Jeg hadde GBS sist..min slimpropp gikk gradvis sammen med utflod. Det ble ikke spurt om av jm engang. :)
 
GBS hos mor er oftest ganske udramatisk.. hvis du får rier eller vannet går, så skal du få antibiotika hver 4.-6. Time i fødselen (alt etter sykehusets protokoller), men ellers går det ganske greit. Det er når baby passerer fødselskanalen den kan bli smittet; og derfor får man AB som profylakse.
Man har vel gjerne litt ekstra observasjon av baby etter fødsel ved GBS dog, sånn at man får startet behandling tidlig om baby blir syk.

Jeg hadde GBS sist..min slimpropp gikk gradvis sammen med utflod. Det ble ikke spurt om av jm engang. :)
Tusen takk foe svar. Husker du hvor lenge før fødselen slimproppen gikk?
 
Tusen takk foe svar. Husker du hvor lenge før fødselen slimproppen gikk?

Nei.. men begynte nok flere uker før. Det gikk som sagt gradvis, så var ikke noe jeg vet meg merke i :p
 
Back
Topp