Gaver til nieser og nevøer

Alle mine er tenåringer, så de får gavekort. Har gått ned på beløpet da sønnen min bare får ræl tilbake. De får nå 300 kr hver seg.
 
Mine nevøer (6 og 3) får litt forskjellig. Jeg spør som regel foreldrene om det er noe de trenger.
De har så mye leker som ikke blir brukt, så prøver å unngå det. I alle fall mens de har vært så små.
Eldste begynner nå å være veldig klar på hva han liker og ønsker seg, så da får jeg mer og mer etter det.
 
Vi har bare to enn så lenge, de er 6 og 7 år gamle og vi forhører oss ang ønkser og gir stort sett leker (fordi moren ikke ønsker dem klær, det vil hun ordne selv) Det er ikke lett, for det har mye leker også..
 
Ofte begge deler, men foreldrene kommer gjerne med ønsker.
 
Minst mulig, hvis jeg greier det til 100 toppen 150 pr niese/nevø er jeg kjemp glad.
Vi har dårlig råd og prioriteringer heller andre ting.
Treffer dem skjeldent å og så er de bortskjemte og forstår ikke at ting ikke behøver å være så dyrt.
 
Bruker rundt 200 kr på hver. Varierer ka æ kjøpe, som oftest noen spill eller bøker.
 
Mine er 4 og 6 år, og da gir jeg gaver for ca 400 til hver.

Søsteren min legger ut ønskeliste, og organiserer litt hvem som kjøper hva. Så da blir det noe hun har sagt jeg skal kjøpe.. Ofte leker, og så resten i penger så det kommer opp i 400 kr.
 
Gutten på 13 får gavekort på 300 kr tror jeg.
Jenta på 13 og gutten på 13 skal få nye gymbager.
Hu på 6, hu på 9 og han på 11 får ett hjemmestrikka plagg.

Kunne sikkert gjort det til de eldste. Men de har egne som strikker.
 
Bruker rundt 250 på hver av dem, har 6 stykker så blir dyrt nok. De minste får leker eller klær, de midt i mellom får klær eller annet "dill", og de eldste får gavekort eller penger.
 
Mine nevøer er 4 år så kommer Ann på om de trenger noe eller om de bare skal få leker. Men ungene til fetteren min som er 3, 8 og 17 får leker/gøy. Med mindre jeg får beskjed om at de trenger noe.

Prøver å få det så billig som mulig, men nevøene mine kan jeg strekke til 4-500 om de trenger noe.
 
Back
Topp