Gaver dere ikke liker

Kan ikke huske sist jeg fikk noe som jeg ikke liker faktisk
Men sitter uansett langt inne å bytte
 
Eneste vi har byttet tidligere er evt. feil str. Måtte bytte en genser til meg selv i fjor , fikk m og må ha xs. :)
 
Bytter det jeg kan, ellers legger jeg det til side for smågaver :) Er mest snakk om spiselige gaver (konfekt osv) jeg/vi ikke liker. I år fikk jeg blant annet et sjal som virkelig ikke er min stil, men det sparer jeg og gir heller bort.
 
Blir lagret eller gitt bort. Folk rundt oss er gode på å gi gaver som ikke kan byttes. En del av familien til mannen insisterer på gaver men får bsre søppel og ikke normalt å gi gaver til kusiner synes jeg. Jeg har 12 søskenbarn så er bare fjernt å gi hverandre tulle ting fordi hans kusiner har liten familie og får få gaver.

Hvorfor må du gi dine søskenbarn for han gir da? Jeg gir til helt andre enn det min mann gjør og for andre summer enn han gjør. Jeg er ikke opptatt av å gjøre likt, for som du sier det er forskjell på størrelsen til familiene :)

Jeg bytter, i år trenger vi ikke å bytte noe :)
 
Hvorfor må du gi dine søskenbarn for han gir da? Jeg gir til helt andre enn det min mann gjør og for andre summer enn han gjør. Jeg er ikke opptatt av å gjøre likt, for som du sier det er forskjell på størrelsen til familiene :)

Jeg bytter, i år trenger vi ikke å bytte noe :)
Jeg gjør ikke det og aldri gjort det. Men er litt sært å gi gaver fordi man må uten å være sammen. Ser de svært sjeldent. Men er på en måte litt med penger også. De mener den familien her kan gi gaver siden svigers har mer penger enn onkelen og tanten til mannen. Men det gjelder da ikke oss eller brødrene til mannen. Der går rett og slett på penger og at de får så få gaver. Egentlig ganske egoistisk av dem. Vi skulle heller gitt større gaver til våre barn. Men ene broren til mannen er også enig i dette ( vi er aldri enige om noe så er ganske spesielt).
 
Er sammen med en som egentlig nekter å bytte gaver:p

Sjelden jeg har hatt behov for det, men i år fikk vi samme gave fra mine foreldre og svigers, har ikke bruk for to skotørkere, så da må ene byttes.

Ellers blir ting liggende i ett skap til det blir kastet eller gitt vekk.

Bytter kun klær om det ikke passer, eller ting dersom vi har det fra før
 
Får egentlig veldig sjelden ting jeg ikke liker :)
 
Nå får ikke jeg julegaver lengre, men om sønnen min får ting han ikke kan bruke (enten klær som er for små eller ting som ikke egner seg av andre grunner) prøver vi å bytte. Helt uproblematisk! Får vi ikke byttet, vel, da beholdes det og gis evt til andre bekjente som vil ha det.
 
Bytter dem viss det går.
Ellers så bli de kaster eller gitt bort :p
 
Jeg bytter dersom jeg får en gave som ikke passer eller en jeg vet at jeg ikke får bruk for. Nå fikk jeg et skjerf fra svigermor som overhodet ikke er min stil, og det er i tillegg for stort og helt feil farge. Problemet er at det ikke er kjøpt i en butikk i byen, og det har ingen merkelapp eller informasjon om bytterett. Hun er også typen som spør om jeg bruker skjerfet og legger merke til om jeg bruker det. Vanskelig det der, altså [emoji31]
 
Bytter :) Vet at manager blir personlig fornærmet om man ikke er super-begeistret for gaven man får av dem. For min del har jeg prøvd å finne noe for å glede noen, og liker de ikke det jeg har funnet på syns jeg er det fantastisk at de kan velge seg noe annet de har mer bruk for / liker bedre :) Jeg hater å ha «rot» liggende som ingen bryr seg om, derfor bytter jeg heller ;)
 
Bytter, gir vekk eller kaster. Sjelden det skjer
 
Back
Topp