Gave

Kaffedama

Kaffedama
Jeg har en bekjent som skal gifte seg på rådhuset. Jeg har kjent henne i mange år men vi er aldri sammen på tomannshånd. Vi er ikke invitert i selskap, men jeg har lyst til å gi dem en liten presang. Hvor mye penger er passe å legge i gaven synes dere?
 
Jeg kjøpte nettopp gave til en venninne, hadde en kurv hjemme og kjøpte en flaske musserende rosevin, la oppi to vinglass (billige fra Nille) love hearts, slikkepinner, duftlys og et koseteppe (også billig fra Nille) og et bukett tulipaner, så laget jeg et kort med et dikt om å bevare kjærligheten (funnet på nett), og avsluttet med at de i kurven ville finne det de trengte til en koselig hyggestund under teppet på terrassen.

I et annet bryllup der jeg ikke var gjest laget jeg en bake "oppskrift" på et lykkelig ekteskap der jeg nevnte ting som var viktig i hverdagen for å bevare kjærligheten. Jeg la alt oppi en bakebolle. Jeg la oppi eggeglass til en god frokost (dette var noen de hadde skrevet på liste) en tresleiv til å "røre" livene deres sammen, et kjøkkenhåndkle til å tørke tårene til hverandre når ting blir vanskelig og så la jeg oppi vin og to vinglass for en god hyggestund på kvelden. Tror jeg hadde noen andre småting oppi også men husker ikke helt da det er noen år siden. Jeg skrev små lapper på alle tingene og så la jeg hele "oppskriften" oppi på toppen.

Begge gavene har blitt kjempe godt likt av alle parter, både mottager og gjester
 
Back
Topp