Gastroskopi

Babyivente

Forelsket i forumet
Novemberlykke 2018
Jeg har fått time til gastroskopi pga langvarig smerter i magesekk. Jeg er gravid i i uke 21 da jeg skal dit. Har noen gjort dette UTEN bedøvelse eller beroliggende? Kan man evt får bedøvelsessprayen eller beroliggende da man er gravid? Jeg MÅ gjøre dette og det kan ikke vente da det ødelegger veldig mye for meg. Respons tas i mot med stor takk! Fortell gjerne hvordan det var
 
Jeg har fått time til gastroskopi pga langvarig smerter i magesekk. Jeg er gravid i i uke 21 da jeg skal dit. Har noen gjort dette UTEN bedøvelse eller beroliggende? Kan man evt får bedøvelsessprayen eller beroliggende da man er gravid? Jeg MÅ gjøre dette og det kan ikke vente da det ødelegger veldig mye for meg. Respons tas i mot med stor takk! Fortell gjerne hvordan det var

Gjort det uten beroligende og bedøvelse. Det gikk greit, men var veldig ubehagelig når de dytter slangen ned i starten. Tårene renner fordi de dytter jo på brekningsrefleksen. Så fort slangen var helt nede var det ikke noe problem i det hele tatt lenger, og jeg fulgte selv med på skjermen for å se :)
Ikke noe problem å ta slangen ut heller. Det som var ekkelt og ubehagelig var helt i starten.

Lykke til, det kommer til å gå bra. Selvom det er ubehagelig i starten altså.
 
Og ja, vil tro du helt fint både får bedøvelse og beroligende ved behov :)
 
Back
Topp