Gamle navn, kalle opp babyen?

Heffalompenbaby

Elsker forumet
Jeg liker så godt gamle norske navn!

Får jeg jente så blir det Oline og blir det gutt så blir det Oddvar.
Flere som liker gamle navn? Kom gjerne med forslag!
 
Jeg har ikke helt smak for de navna som beste/olde-foreldregenerasjonen har, jeg klarer ikke helt å se for meg en baby med de navna. Men det er en del eldre navn jeg synes har sin sjarm, men de har vel ikke nødvendigvis norsk opprinnelse, men her er et par forslag :)

Esme
Ester
Odelia
Asta
Cornelia

Axel
Casper
Erling
Gabriel
Cornelius
 
Jeg er veldig glad i gamle navn [emoji7] her har jeg ei Liva (oppkalt etter tippoldemor) og en Anton :) blir det gutt neste gang blir det nok en Konrad etter samboers grandonkel , jente er lott vanskeligere , men er så mye flott [emoji173]️
 
Jeg er veldig glad i gamle navn [emoji7] her har jeg ei Liva (oppkalt etter tippoldemor) og en Anton :) blir det gutt neste gang blir det nok en Konrad etter samboers grandonkel , jente er lott vanskeligere , men er så mye flott [emoji173]️

Bestefaren min het forresten oddvar [emoji173]️
 
Selmer/Selmar, Helmer, Almer/Almar, Vilmer/Vilmar
 
Jeg liker så godt gamle norske navn!

Får jeg jente så blir det Oline og blir det gutt så blir det Oddvar.
Flere som liker gamle navn? Kom gjerne med forslag!

Veldig fine navn, min bestefar het Oddvar. Selv har vi en Olav og vi har en liten en vi driver og skal bestemme navn på, var innom Oddvar men vi tester ut Gustav
 
Jeg liker godt Mardon, Severin, Olaus, Kornelius, Åsmund og Sven.

Ingeborg, Ingebjørg, Ingvild, Anna, Åshild, Ragnhild, Sigrid og Astrid.
 
Får vi jente blir det Liv eller Eris (begge er etter våre besteforeldre).Til gutt liker vi Anton, Ebbe, Alf og Petter. Tre av de fire guttenavnene er slektsnavn.
 
Ella
Live
Tiril
Tilde
Frida
Ragnhild
Kari
Signe
Iben
Karen

Alfred
David
Harald
Even
 
Jeg elsker også gamle navn (og oppkalling). Noen av mine favoritter er Sigrid, Ragna, Liv, Elsa, Sigurd, Albert og Wilhelm.
 
Har en Erling som er oppkalt etter min far som døde da jeg var 1 år, og det bestemte jeg meg for lenge før jeg ble gravid:) synes det er fint med oppkalling. men skal jeg gjøre det igjen så blir det med en vri,da jeg ikke er så glad i navnene til forfedrene våre:rolleyes:
 
Liker godt disse guttenavnene: Oscar, Arthur, Edvin, Georg

Jentenavn: Astrid, Ingvild, Ella, Martha, Olea, Hedvig
 
Samuel
Aksel/Axel
Arthur
Edward



Evelyn
Sigrid
Alice
Anna
 
Kunne aldri hatt et «gammeldags» navn til mitt kommende barn, men syns det er kult for de som velger å ha det:)
 
Kommer ikke til å velge et gammeldags navn for min i magen, men syns det er kult av de som gjør det:)
 
Liker også de «typiske» norske navnene:) må selv finne til gutt, har en Fredrik fra før( selvom det ikke er typisk norskgammelt navn).

Forslag til navn
Ragnhild
Jenny


Olav
Trygve
Sigurd
Lyder
 
Jeg er veldig glad i

Astri, Bergljot, Bjørg, Ingrid, Jone, Fride, Magnhild, Olava, Petrine, Solveig, Siren, Vilje, Tone, Une, Vår & Åsta

Berger, Eilert, Eilev, Helmer, Finn, Iver, Lyder, Nordahl, Olai, Selmer, Syver, Sjur, Theis, Vemund, Tellef
 
Back
Topp