Gallestein - sliter du med det?

Blu-Ray

Forumet er livet
Oktoberskattene 2015
Novemberlykke 2015
Har vel egentlig slitt med det hele livet når jeg tenker tilbake, men ikke forstått hva det var. Hadde en episode i 2008 hvor jeg hadde så sinnsykt vondt i magen i mange dager, og ikke greide å legge meg ned og sove osv, dro på legevakta og hadde forhøyet crp. De kalte det gastritt. Fikk vonde smerter endel år senere og dro på legevakta, de så gastritt igjen, Men fikk tatt ultralyd og viste seg at det var gallestein(er)!! Under første graviditet fikk jeg et anfall der jeg kastet opp og hadde vondt osv. I ettertid har jeg slitt endel og har vondt nå :/ Legen sa jeg får operasjon hvis jeg vil, men har masse allergier og vil ikke risikere å ødelegge kostholdet ytterligere.
Flere som plages med det?
 
Nei ikke etter jeg ente opp med galleblærebetennelse, og måtte fjerne hele dritten i 2006. Hadde et hell med alle anfallene før det!
 
Ja, det er jeg plaget med. Må passe på så jeg ikke spiser for mye fet mat...
Jeg fikk mitt første anfall da jeg hadde gått ned 30kg. Var så dårlig at jeg ble lagt inn på sykehuset.
Mitt andre store anfall fikk jeg da jeg var gravid med nr 1. Var kjempedårlig med feber og full rulle i nesten en uke.
Etter det har jeg bare - heldigvis og bank i bordet - bare hatt mindre episoder.
 
Slet med det i 6 år før jeg ble så dårlig at jeg ble hasteoperert på timen. Helvettes vondt hver gang jeg fikk anfall. Til slutt gikk det ikke over vondt, høy feber og crp. Var gul i huden og ser hvite i øynene..
 
Sleit med det rett etter fødselen til minste. Jeg lå i fosterstilling og kunne ikke puste for jeg hadde så vondt jeg bare hyperventilerte. Ble henta med sykebil hvertfall 2 ganger og de sa det. Husker så vidt de henta meg en gang i smertene :(
Men etter en mnds tid gikk det over av seg selv. Har ikke kjent noe til det på 7 år nå så :)
 
Nei ikke etter jeg ente opp med galleblærebetennelse, og måtte fjerne hele dritten i 2006. Hadde et hell med alle anfallene før det!
hadde betennelse jeg og, men siden de trodde det var noe annet så gjorde de ikke noe. Deilig å være uten?
 
Ja, det er jeg plaget med. Må passe på så jeg ikke spiser for mye fet mat...
Jeg fikk mitt første anfall da jeg hadde gått ned 30kg. Var så dårlig at jeg ble lagt inn på sykehuset.
Mitt andre store anfall fikk jeg da jeg var gravid med nr 1. Var kjempedårlig med feber og full rulle i nesten en uke.
Etter det har jeg bare - heldigvis og bank i bordet - bare hatt mindre episoder.
Har du fått stikkpiller? Høres slitsomt ut :(
 
Slet med det i 6 år før jeg ble så dårlig at jeg ble hasteoperert på timen. Helvettes vondt hver gang jeg fikk anfall. Til slutt gikk det ikke over vondt, høy feber og crp. Var gul i huden og ser hvite i øynene..
Oi! :eek: det hørtes ikke bra ut! Men bra du slipper det der mer, da.
 
Sleit med det rett etter fødselen til minste. Jeg lå i fosterstilling og kunne ikke puste for jeg hadde så vondt jeg bare hyperventilerte. Ble henta med sykebil hvertfall 2 ganger og de sa det. Husker så vidt de henta meg en gang i smertene :(
Men etter en mnds tid gikk det over av seg selv. Har ikke kjent noe til det på 7 år nå så :)
Det er jo bra det har gått over igjen! Får håpe det ikke kommer tilbake igjen..
 
Opperert ut min galleblære I oktober. Var plaget i 07/08 med mye annfall. Gikk nesten 10år uten problemer (trodde jeg) før det smalt igjen. Alle mageproblemenr vi har trodde var irritabel tarm forsvant etter operasjonen. Et helt nytt liv. Kan spise hva jeg vil enn så lenge hvertfall. Bare å bli kvitt dritten!
 
hadde betennelse jeg og, men siden de trodde det var noe annet så gjorde de ikke noe. Deilig å være uten?

Ooooo YES!
Som natt og dag etterpå :)

Husker etter et kraftig anfall som dem fikk se meg komme inn på legevakten med :eek: Da fikk jeg en morfinsprøyte i låret som gjorde at jeg bang ble bra. Kjente det ikke lenger. Da føltes det som om jeg hadde fått nytt liv i gave. Jeg hadde jo hatt et smertehelvete i timesvis før det, og trodde jeg skulle dø. Hadde hunget over rattet i bilen, for å komme meg til hjelp på legevakten. Det var en lørdag.
 
Etter eg gjekk ned rundt 20kg for nokon år sidan fekk eg problemer med gallestein. Anfallene blei verre og verre. Hadde nokon under graviditeten og 2 veker etter fødsel blei eg innlagt med betennelse og store smerter.
Fjerna galleblæra og har det mykje bedre! Får av og til vondt i magen dersom eg får i meg for mykje feit mat, ellers har eg ingen restriksjoner :)
 
Ja fikk det i svangerskapet med eldste. Opererte ut galleblæra da baby var 2 mnd. Var innlagt flere ganger før det. Merker ingenting av at den mangler.
 
Back
Topp