Gårdsspiren som gror.

Gårdsspira

Blir kjent med forumet
Dette blir en liten dagbok om livet som gravid på et lite gårdsbruk, med jobb som hjelpepleier og som har startet på sykepleierutdanning ved NTNU.
Det blir et hektisk år med mange utfordringer og gleder.
 
Har dere dyr? :) Er det første?
Travelt er bra, da går tiden mot baby fortere :D
 
5+2.
I dag er det første dag tilbake på jobb etter 14 dager ferie og skole start. Det er også første vakta mi etter at jeg testet positivt.
Kjenner at jeg er veldig spent og gruer meg en del, siden vi mistet i uke 7 sist.
Dagen i dag skal brukes til avslapping, innkjøring av skolebøker, strikking og litt lett trening, før nattevakten begynner kl 22.
 
5+3
Har overlevd første nattevakt etter ferien... Men så kvalm og sliten som jeg nå er...*sukk* Så nå kryper jeg opp i senga og blir der til utpå ettermiddagen en gang.

Ha en flott dag alle sammen
 
5+4
Joa, etter å ha tilbrakt store deler av gårdagen sovende, har jeg i dag kommet meg opp og på skolen. Heldigvis ikke så sliten og kvalm i dag, og håper det holder seg slik Ser frem til å lære masse nytt på NTNU Gjøvik i dag.
Håper alle bare får en flott dag også
 
5+4
I sag fikk jeg brev i posten:) TUL om 12 dager:):) Er så spent! Håper virkelig at denne spiren gror godt og holder.
 
Trodde jeg var 5+5 i dag, men jeg har vist sovet mitt mye i det siste og vært så distré. Viser seg at jeg er 6+0 i dag :) 11 dager igjen til TUL:) kommer da til å være 7+3 :D
 
6+2
Føler meg mer eller mindre utslitt til en hver tid. I dag lå jeg en time på sofaen og små sov for å manne meg opp til å stå oppreist i dusjen. Kjenner på at det er hardt å jobbe nattevakter nå i denne perioden av svangerskapet. Har aldri hatt problemer med å holde meg våken på vakt, men nå sliter jeg egentlig med å holde meg konsentrert nok til å kjører til jobb. Skal denne følelsen av utmattelse ( og kvalmen) fortsette i mange uker til framover, kan det hende jeg må kaste inn håndkledet og be om en sykemelding. Jeg er jo selvfølgelig lykkelig over den lille spiren som gror, men akkurat nå om dagen så er det litt tungt, og det legger en demper på gleden... derfor håper jeg så inderlig at dette her snart går over. Men det er jo en ond sirkel; man er sliten fordi man ikke får i seg nok mat, man får ikke i seg nok mat fordi en er kvalm, en er kvalm fordi en er sliten...
Håper på bedre tider... og bedre matlyst.
 
Høres absolutt ut som sykmelding er på sin plass! Man må ikke bli helt på felgen heller. Håper formen etter hvert er stigende igjen :)
 
Back
Topp