Går de?

nancy drew

Forumet er livet
Her bruker snuppa hofteskinne pga hoftedysplasi så ingen gåing her enda, men hun går langs bord og opp trappa med skinna på. Tror hun hadde gått om hun fikk trent nok. Mine andre gikk innen uken de fylte 1år.

Så hvordan står det til hos dere? Går m støtte, uten støtte, sprinter???
 
Ikke noe gåing her heller. Hun løper alt hun orker hvis hun kan holde seg i tralla eller i en kant, men så fort man slipper eller hun skjønner at hun står på egen hånd setter hun seg på rompa.
1 år om ei uke.
 
Ja, her gikk hun sine første skritt for 2 uker siden:) Og nå går hun hver dag, tydelig stolt av at hun klarer det:)
Ble 1 år 19 januar [emoji171]
 
Gikk for første gang på julaften, og nå går det unna - løper [emoji7]1 år 9.februar [emoji173]️
 
Ingen gåing her, annet enn langs med sofa/bord og med sånn gåbil. Står heller ikke uten støtte. Ble 1 år 15. januar.
 
Tok sine første skritt alene 1 uke før 10 mnd. Hun har vært veldig av og på men går mye nå men løper ikke. Da faller hun
 
Gikk sitt første skritt på dagen 10mnd, deretter har det sakte men sikkert blitt flere og flere skritt[emoji5] I juleferien gikk hun over til å gå mer enn hun krabbet/gikk på knær, men etter en heftig runde med influensa er hun noe mer på knærne igjen[emoji14] 1 år for halvannen uke siden.
 
Begynte å gå på 11mnd dagen, prøver nå mer og mer og løpe [emoji85] 1 år 5. Januar :)
 
Han her er veldig ivrig på å gå med alt mulig som gåstol (samme som med LykkeligGift [emoji39]). Bruker hva enn han kan finne.. og da er han rask, løper rundt når han kan holde seg. Har stått uten støtte, men med en gang han skjønner at han ikke holder i noe så «faller han sammen» på en måte [emoji85][emoji39] 13 mnd og 2 uker.
 
Han tok sine første skritt uten støtte da han var 11,5 mnd, og fra da tok det ikke mange dagene før han gikk over hele stua. Og nå er det full fart hele tiden. Selv skulle jeg ønske at han tok livet litt mer med ro.
 
Går ikke, 1år 8.jan. Går når jeg holder henne i en hånd, og står noen sekunder alene. Men ho er superforsiktig og tar ingen tjangser. Så her tar vi det som det kommer :)
 
Ikke antydning her, krabber ikke en gang. Tror kanskje han kommer til å hoppe over krabbingen, for han åler i en fart og kommer seg dit han vil. Faren og onkelen var og sene til å gå, så jeg stresser ikke enda. Blir ett år på søndag.
 
Min løper.. raske lille rakker!

Han begynte vel å gå langs ting nåe han var 8 mnd, og tok sine første skritt ved 10mnd alder (uten støtte).

Så nå er han overalt..
 
Dere som har kommet dit at barna deres klarer å gå utendørs, hvor lang tid tok det før de klarte å gå ute når de først hadde grei kontroll inne? Hva slags sko har dere kjøpt?
Mini har lært seg å gå inne, og går som bare det. Men ute blir han hjelpesløs [emoji23] Sikkert mye pga alle klærne han har på.
 
Tar bare 5-6 skritt før han kaster seg på rompa igjen. Tror ikke han er såå langt unna!
 
Dere som har kommet dit at barna deres klarer å gå utendørs, hvor lang tid tok det før de klarte å gå ute når de først hadde grei kontroll inne? Hva slags sko har dere kjøpt?
Mini har lært seg å gå inne, og går som bare det. Men ute blir han hjelpesløs [emoji23] Sikkert mye pga alle klærne han har på.
Lillegutt begynte ca å gå 5 desember, husker ikke helt katti han begynte å prøve å gå ute, men hvis det er jevnt underlag, typ kjøpesenter eller jevn hard snø, så går han greit ute nå, ikke heeelt stødig, men ganske greit :) Inne går han med med bisgaard sine småsko (de er kjempefine og lette startesko), og ute har vi kjøpt kavat sine(de er litt klumpete, men synes han går bedre for hver gang).. fikk de anbefalt fra barnehagen da de også er lett å ta på :) De er litt dyre, men fikk kjøpt de brukt, så da var det overkommelig :)
 
Back
Topp