Går barna deres

✨ Camilla ✨

Andre møte med forumet
Hei.

Går alle april barna selv nå? Min har ikke lært å gå selv enda. Går kun langs møbler, på knærne og hvis vi holder i hendene.
 
Min gutt har gått selv uten støtte siden han var 9,5 mnd:) nå løper han rundt som en turbo og sitter aldri i ro. Slitsomt x)
 
Min går ikke. Veldig forsiktig hun er. Jeg antar et pår uker til før hun ta første skritt alene.
 
Første skritt alene på 11 mnd dagen, begynte å gå selv ett par uker etterpå :)
Endelig blid unga nå som hun går selv og kan utforske verden. Plutselig var hun ikke panisk redd fremmede heller :) :)
 
Begynte å gå alene når han var 11 mnd... nå løper han rundt og utforsker verden :)
 
Frøkna vår har gått siden 12 mars, så hun gjør jaggu ikke annet for tiden :eek: er 14 mnd nå.
 
Mini tok sine første skritt ved 10 mnd, gikk for fullt ved 11. Hun slekter nok på meg, jeg gikk ved 9 mnd. Pappaen var litt treigere, gikk da han var rundt 13 mnd.
 
Tok sine første skritt alene 13 mnd, men har vært veldig forsiktig. Først nå når hun har blitt 14 mnd at hun tør å gå litt lengre avstander.
 
Her gikk han selv først på 1 årsdagen, så plutselig ville han ikke mer. Så for to uker siden slapp han seg igjen. Nå er han tøffere og kan helt fint gå lengre strekk men er litt redd
 
Tok sine første skritt når han var 10 og en halv måned. Nå går han heletiden og begynte når han var ca 13 måneder.
 
Tok sine første skritt når han var 11 mnd, gikk alene to dager etter 1 års dagen sin. Nå løper han overalt hele tiden, er 15 mnd :)
 
N går ja. Første frivillige skritt aleine ved 10,5 mnd, gjekk godt ved 11,5.

Meiner gjennomsnittet er 14-15 mnd?

Mine ungar er i tilfelle ganske gjennomsnittlige til saman, storebror var 14 og storesøster 19 mnd før dei tok første skritt frivillig.

Det er veldig stort spenn på normalområdet, og hs/lege er vanlegvis kjappe med å henvise dersom dei er urolege. Og sjølv om ein er seinare enn normalen er det som regel ikkje noko gale. Det er vanskeleg å ta det rolig når ungen er sein, med det aller meste ordnar seg av seg sjølv etter kvart heldigvis.
 
Hei.

Går alle april barna selv nå? Min har ikke lært å gå selv enda. Går kun langs møbler, på knærne og hvis vi holder i hendene.
Samme her, men han prøver seg mer og mer på å stå selv, så håper han snart knekker koden :)
 
Hun har tatt maks to steg før hun går på baken, men prøver seg titt og ofte. Er nok ikke lenge før hun går ordentlig, hun har bare vært veldig forsiktig :) 14,5mnd :)
 
Lillebror begynte å gå 2 dager før han ble 14 måneder. Det er nå 4 dager siden. [emoji38]
Han slapp seg og stabba over stuegulvet, inn på kjøkkenet, der snudde han og stabba tilbake. [emoji1] når han først slapp seg var han stødig som et fjell og labba avgårde. Idag har han lært å reise seg selv uten støtte. Så nå går han istedenfor å krype. [emoji16]
 
Nei, E går ikke. Han øvde på å stå uten støtte for en stund siden men nå gjør han ikke det lenger. Kan godt begynne å gå snart synes jeg. Litt tungt å bære så mye, i hvert fall når han er så stor og nysgjerrig at han for det meste henger forover og peker på alt mulig og helst vil ned på bakken.

Søsteren gikk da hun nesten var 14 mnd. Så han er 3 uker på overtid i mitt hode. Neida, vi sammenligner ikke barna.... ;D
 
Min lille tok sine første skritt litt før han ble 10 mnd, nå er han 14 mnd og løper veldig fort. Morsomt å se :)
 
Back
Topp