Første gangs prøver ( nybegynner og allerede utålmodig)

Karmel8

Glad i forumet
Sommerfuglene 2017
Hei alle! Veldig spennende reise jeg nå skal ut på.
Har hatt kontinuerlig prevansjon siden jeg var 16 men de siste 4 år har jeg brukt pstav. Jeg tok ut den 16 august og hadde første eggløsning den 23(pos eggløsningstest)
Fører også temperaturer inn i fertilityfriend.
Er nå på dag 8 dpo og skal ta gtest neste uke !!! Spennende. Forventer ikke at jeg skal bli gravid så fort , men min fastlege sa at man i teorien kan bli gravid med en gang etter uttak av pstav. Hadde en liten temperaturdip i dag, men vi får se om det har noe å si.
Har noen der ute noen erfaringer med å bli raskt gravid etter å ha brukt p stav?
PS: litt annen beregning i fertilityfriend , men jeg har ikke hatt mensen , slik at jeg får ikke til å legge inn reell syklusstart.

Vedlegg

• image.png
    image.png
    202,8 KB · Visninger: 136
Da gikk det ikke på første pp. Men det var heller ikke forventet. Merkelig å ha tr på besøk for første gang på 5 år! Men det er jo et fint tegn på at maskineriet er i gang!! PP2 og håp om junibaby❤️❤️

Da gikk det ikke på første pp. Men det var heller ikke forventet. Merkelig å ha tr på besøk for første gang på 5 år! Men det er jo et fint tegn på at maskineriet er i gang!! PP2 og håp om junibaby❤️❤️

Lykke til med prøving. Dette blir spennende. :)

Tr er overstått og pp2 er i gang. Har begynt med temping igjen, men er litt sykdom i heimen her, så tipper basaltempen er litt høy akkurat nå. EL beregnet til mellom 20-24.
Er det mulig å være så utålmodig? Vente en heeeel måned mellom hver gang det der egget skal slippes? Når jeg leser på forumene her inne så er det nesten merkelig at det i heletatt blir født barn. Så masse som skal klaffe , på et så lite tidsvindu.

Tr er overstått og pp2 er i gang. Har begynt med temping igjen, men er litt sykdom i heimen her, så tipper basaltempen er litt høy akkurat nå. EL beregnet til mellom 20-24.
Er det mulig å være så utålmodig? Vente en heeeel måned mellom hver gang det der egget skal slippes? Når jeg leser på forumene her inne så er det nesten merkelig at det i heletatt blir født barn. Så masse som skal klaffe , på et så lite tidsvindu.

Ja, det er rart. Men se så mange g-tester som lyser opp hver eneste måned da. Dette er jo et rent mirakel-forum. :D Og selv om det er litt sårt for oss, som enda ikke får baby-strek, så er det jo så gøy å se, hvor ofte det går riktig vei. Men utålmodig, det må vi ha lov å være. :p

Ja, at ikke disse eggene kunne vært greie å falle litt oftere enn en gang pr mnd i prøveperioder? :-P :) Kjenner følelsen.

Ja, det er rart. Men se så mange g-tester som lyser opp hver eneste måned da. Dette er jo et rent mirakel-forum. :D Og selv om det er litt sårt for oss, som enda ikke får baby-strek, så er det jo så gøy å se, hvor ofte det går riktig vei. Men utålmodig, det må vi ha lov å være. :p
Ja det er det virkelig. Nå har ikke jeg prøvd så veldig lenge enda, men jeg lever meg litt inn i alle historiene og andre dagbøker og er spent på andres vegne:)

Temp startet på 36,4 i dag, litt som sist periode før EL. Sist gang hadde jeg et kraftig dip (36,0) i temperaturen dagen før og samme dag som EL. Fant også ut at samboeren skulle på en liten guttetur akkurat den perioden jeg har EL.... Grrrrr!!!

Så nå lurer jeg på en ting, muligens tidenes nybegynnerspørsmål. Men kan man virkelig kjenne eggløsning? I følge fertilityfriend , så har jeg EL neste uke mot helgen. I dag derimot, er jeg på CD 12 og kjenner eggstokkene nesten utenpå kroppen. De føles store og harde ut. Noen erfaringer rundt dette??

Masse lykke til med prøving! Blir moro å følge deg:) jeg skal snart igang med å prøve på nr 2.

Tidligere kunne jeg kjenne el ved at jeg fikk menssmerter :)

Masse lykke til med prøving! Blir moro å følge deg:) jeg skal snart igang med å prøve på nr 2.

Tidligere kunne jeg kjenne el ved at jeg fikk menssmerter :)
Masse lykke til med det!! Jeg får ta en EL test i morgen tidlig bare for å være heeeelt sikker!!!

Denne måneden har tempekurven vært litt "rar". Den begynte å synke på CD 12, og jeg tok en EL test som var negativ, deretter spratt tempen opp ganske høyt igjen. Er nå på CD 16 og tok ny EL test i dag som og var negativ. Tenker at den umulig kan være langt unna med stikk i eggstokk og megavonde pupper!!!
Forøvrig hadde Vitusapotek 30%på CB eggløsningstester, så jeg kjøpte en liten ladning av det! Må teste igjen på CD 18....

Denne måneden har tempekurven vært litt "rar". Den begynte å synke på CD 12, og jeg tok en EL test som var negativ, deretter spratt tempen opp ganske høyt igjen. Er nå på CD 16 og tok ny EL test i dag som og var negativ. Tenker at den umulig kan være langt unna med stikk i eggstokk og megavonde pupper!!!
Forøvrig hadde Vitusapotek 30%på CB eggløsningstester, så jeg kjøpte en liten ladning av det! Må teste igjen på CD 18....

Skal du teste etter EL bør du teste 2 ganger for dagen (ettermiddag og kveld), for å sikre seg toppen :)

La forresten inn en bestilling hos tostreker.no på graviditetstester og EL tester... inspirert av forumene her inne! Soon to be testetøs

Nei, mente EL testene :) Man tester ofte positivt ganske kort tid, så da bør man teste 2 ganger for å fange det opp :)

Nei, mente EL testene :) Man tester ofte positivt ganske kort tid, så da bør man teste 2 ganger for å fange det opp :)
Ååja! Da lærte jeg noe nytt! Tusen takk for tips. Jeg har så langt brukt CB sine eggløsningstester.. de skal vel varsle et par dager før selve EL?

Ååja! Da lærte jeg noe nytt! Tusen takk for tips. Jeg har så langt brukt CB sine eggløsningstester.. de skal vel varsle et par dager før selve EL?

Ja, den skal vel oppgi inntil 4 fertile dager, om jeg ikke tar feil. Tror ikke den nødvendigvis viser 4 dager for alle og iballe sykluser, da dette varierer veldig. Har ikke prøvd den, men med strimmeltester bør man hvertfall teste opptil 2 ganger i løper av en dag. Blir nok litt anns med CB din, kanskje andre har erfaringer der?

Når vi skal begynne å prøve aktivt igjen, blir jeg å bruke strimmeltester frem til det nærmer seg, og så bruke CB sin samtidig for å slippe å tolke testene selv :)

IMG_1252.PNG
CD 17 og tipper at EL kommer om en 3-4 dager! Håååpeer den er her i morgen da samboeren drar på jakt da, men det er vel for mye å be kroppen om! Har hatt to dager med temp på 36,9-akkurat det samme som sist måned rett før eggløsning, bare forskjøvet med en dag. :)

Back
Topp