Fødebag

Lykketroll91

Blir kjent med forumet
Hei :)
Nå begynne eg å kjenne på at terminen nærme seg, og at eg må få alt på stell nå innen kort tid :)
Jeg ønsker og bruke private klær te prinsessa på sygehuset.
Hva pakker dere med i fødebagen?:)
 
Hei :)
Nå begynne eg å kjenne på at terminen nærme seg, og at eg må få alt på stell nå innen kort tid :)
Jeg ønsker og bruke private klær te prinsessa på sygehuset.
Hva pakker dere med i fødebagen?:)
Ligger noen veldig gode sjekklister i en annen fødebag-tråd. Anbefaler deg å titte på den:joyful:
 
Jeg er så godt som ferdigpakket, fem uker til termin i dag.

Listen min ser slik ut;

AMMING
o Bephanten
o Melkeoppsamlere
o Multi-Mam kompresser
o Ammeinnlegg ull
o Ammeinlegg engangs
o Avent Soothie smokk
PERSONLIG HYGIENE
o Sjampo/balsam
o Dusjsåpe Palmolive Aromatheraphy Relax
o Dusjsåpe Palmolive Men
o Deo meg
o Deo E
o Carmex Lip balm (kjøp ny)
o Tannbørster (kjøp nye)
o Tannkrem (kjøp ny)
o Munnskyll (kjøp reisestørrelse)
o Dag- og nattkrem
o Ansiktsrens og tonic
o Maskara og vippetang (kjøp ny)
o Bomullspads og Q-tips
o Hårbørste og strikk
o Tøybind post partum
KLÆR
o Tre par sokker x2
o Boksere x3
o Truser x6
o Ammebh(er)
o Innesko x2
o Bukser til E x2
o Bukser til meg x3
o T-skjorter E x2
o Ammetopper (evt singlet og topp) x3
o Cardigan x2
KLÆR BABY A
o Body x3
o Bukser x3
o Sokker
o Liten lue
o Hentesett
ANNET BABY A
o Rilleteppe ull
o Elastisk sjal
VIKTIG
o Helsekort for gravide
o Mobillader
o Lommebok (MED kort og penger)
o Kamera (fullt oppladet)
 
Min liste:
Sokker - aner ikke antall her, har bare putta nedi en liten haug, de tar så liten plass og jeg har ørten stykker så de gadd jeg ikke telle
Romslige truser x 5
Basic vid bukse fra cubus x 2
Singlets x 5 (forberedt på svetting og søl :p )
Lange cardigans x 2 (ulik tykkelse på dem, en tynn og en litt tykkere)
Ammebh x 2
Pysjbukse x 1
Innesko
Sko til å dusje i
Toalettsaker (shampo/balsam, tannbørste, hårstrikk etc)
Mykt toalettpapir
Egne bind, liker ikke typen de har på sykehuset her
Ammeinnlegg
Purelan
Helsekort
Mobil + lader
Kamera + lader (husk minnekort!)
Lommebok
Snacks og drikke

Hentesett til lille Dings
2-4 bodyer
Tøylue
2xbukser
Sokker
Hjemmestrikka pledd
Elastisk bæresjal

Klesskift og toalettsaker til mannen og annet manne-stæsj - han har egen liste over hva han skal ta med. :p

Noe har jeg pakket ned, noe må bare vente. :) Og mulig det havner mer nedi der etterhvert, jeg er notorisk overpakker - men heller ha med noe ubrukt hjem enn å måtte sende ut mannen på ærend. :)
 
Sist blødde jeg så mye, så jeg trengte flere skift med bukser/tights :p så denne gangen har jeg pakket med flere.

Ellers var det sko å dusje i, og eget toalettpapir som var nødvendig sist. En lang jakke som dekket bleierompa :p

Jeg syns det var deilig med egne toalettsaker, sminke og såpe osv. Men det er jo opp til hver enkelt! :D

Dette tenker jeg å ha med denne gangen:

4 bukser/tights eller liknende
4 t skjorter
1 lang jakke
Truser til hjemveien
Myke overdeler/bh
2-3 par sokker

Nattbind, toalettsaker (sminke, såpe, sjampo/balsam, deo og en god krem uten for mye lukt og leppepomade) dopapir, en liten notatbok og penn (vet ikke hvorfor, men er veldig glad i å skrible), iPad, lader til telefon /ipad.

Til mannen:

2-3 skjorter
2 joggebukser
2-3 par sokker og 2-3 underbukser
Toalettsaker

Til tvillingene:
3-4 sett (body, bukse og sokker) med klær til dem hver. Det spørs jo litt hvor lenge man blir det sykehuset, men jeg liker best å ha egne klær.
2-3 luer (forskjellige tynne/litt tykkere)
Et teppe til dem hver
Hentesett og bilstoler (de står i bilen)

Alt over er egentlig mer til barsel. Men PÅ selve føden, trenger ikke jeg mer enn telefon + lader, ønsket drikke og snacks. + lue, body og teppe til tvillingene.
 
For noen lister!!!!
De klærne dere legger opp i bagen, ikke noe dere har bruk for i mellomtiden? 36+0 i dag og vurderer å begynne å pakke, men de beste buksene og toppene bruker jeg jo nå..
 
For noen lister!!!!
De klærne dere legger opp i bagen, ikke noe dere har bruk for i mellomtiden? 36+0 i dag og vurderer å begynne å pakke, men de beste buksene og toppene bruker jeg jo nå..
Kan bare svare for meg selv, men jeg har kjøpt nytt til både meg og mannen. [emoji85] Ikke noe ekstragavante greier, men nytt alt sammen.
 
Jeg anbf. Nydelige sommerbukser fra HM. De koster 149,- De er i svart og ulike blomster print. Jeg bruker de nå og skal kjøpe flere til etter fødselen.. De er MYE bedre å ha på seg en gravid bukser ;)
 
Jeg anbf. Nydelige sommerbukser fra HM. De koster 149,- De er i svart og ulike blomster print. Jeg bruker de nå og skal kjøpe flere til etter fødselen.. De er MYE bedre å ha på seg en gravid bukser ;)
Da må de være gode, for jeg elsker jo gravid buksene mine Men syns mange av de har veldig stor strikk rundt magen, redd de bare blir for store..
takk for tips, skal inn og se!!
 
For noen lister!!!!
De klærne dere legger opp i bagen, ikke noe dere har bruk for i mellomtiden? 36+0 i dag og vurderer å begynne å pakke, men de beste buksene og toppene bruker jeg jo nå..

Jeg har litt veldig mange singlets, cardigans og sokker så vil ikke savne dem. *kremt* Men buksene er det samme her, brukes nå så de drøyer jeg med i det lengste. Ev. bruke det som unnskyldning for å kjøpe flere. :smiley-angelic002 Kjøpte et par nye cardigans nå (utnytta salg på HM), og de bruker jeg nå og så har jeg pakka ned de litt tynnere i bagen. :)
 
Her har vi ikke pakket enda :eek: føler stor trang for å bare gå og vaske og rydde og finner aldri tid til å pakke baggen. På tide å klype seg selv litt i arma og få ræva i gir å pakke fødebagen :D
Kommer til å se litt på lister inne på denne siden å plukke og vrake for hva som bør være med, skal prøve å ikke pakke så alt for mye :eek: :D
 
For noen lister!!!!
De klærne dere legger opp i bagen, ikke noe dere har bruk for i mellomtiden? 36+0 i dag og vurderer å begynne å pakke, men de beste buksene og toppene bruker jeg jo nå..
Min bag ligger åpen. Så jeg bruker av tøyet om jeg ønsker, og har en egen sånn «vask dette først» kurv til samboer som gjør klesvasken om dagen :p så tøyet mitt er raskt nok rent igjen / klart igjen.

Klærne til samboer får han pakke selv når han er klar for det :) og klærne til tvillingene har vi jo ikke bruk for før dem kommer
 
Ferdig pakket i dag
- 3 ammetopper
- 2 cardigans
- 3 amme bh’er
- 3 sokkepar
- 4 truser
- 2 myke bukser
- 1 tynn poncho
- 1 boxer og 1 T-skjorte til mannen
- 1 kortermet body
- 1 langermet body
- 1 tynn babybukse
- 1 strømpebukse
- babysokker og babyluer
- 1 «hentesett» ; strikka bomullsdress
- hjemmestrikket koseteppe
- toalettmappe med sjampo, balsam, dusjsåpe, tannbørster, tannkrem, deodorant, engangs ammeinnlegg, store nattbind av god kvalitet, hårstrikker, hårbørste, fet god hudkrem, leppepomade, nesespray
- ammeinnlegg i ull
- mobillader
- fulladet powerbank
- bbhugme ammepute (eneste som gjenstår, venter i posten)
- radio (musikk får meg til å slappe av)
- flip-flops til å bruke i dusjen
- morgenkåpe
- mykt toalettpapir
- bæresjal
- varmeflaske
- også vurderer jeg å pakke ned noe lesestoff..
Må også huske å ta med kamera :)

Om vi mangler noe så er kjøpesenteret 5 minutters gange fra sykehuset, og hjemme er 25 minutter med bil. Så mannen kan få «oppdrag» ;)
 
Er det innafor å pakke to pysjbukser og gå med de dagene man er på sykehuset eller? Har ikke så mange «kosebukser/joggebukser og gravidbuksene mine er ola/ passer ikke å sitte i sykesenga og amme med syns jeg..
 
Er det innafor å pakke to pysjbukser og gå med de dagene man er på sykehuset eller? Har ikke så mange «kosebukser/joggebukser og gravidbuksene mine er ola/ passer ikke å sitte i sykesenga og amme med syns jeg..

Jeg syns det er innafor! :)
 
Back
Topp