føde "alene"?

Jeg ville ikke ha ham med ;) Tenkte at det ikke var bruk for ham og at jeg ikke ville at han skulle se alt det "der". Haha
Men han gav seg ikke og da riene kom måtte han jo kjøre meg inn. Og FOR en støtte han var. Så imponert. Og det å se stoltheten og tårene i øynene hans når han ville klippe navlesnoren... Samt se han holde for første gang.. Ubetalelig! Tror nesten ikke jeg hadde klart meg uten ham. Så han skal med denne gangen :) Uten tvil
 
Jeg ville ikke ha ham med ;) Tenkte at det ikke var bruk for ham og at jeg ikke ville at han skulle se alt det "der". Haha
Men han gav seg ikke og da riene kom måtte han jo kjøre meg inn. Og FOR en støtte han var. Så imponert. Og det å se stoltheten og tårene i øynene hans når han ville klippe navlesnoren... Samt se han holde for første gang.. Ubetalelig! Tror nesten ikke jeg hadde klart meg uten ham. Så han skal med denne gangen :) Uten tvil

å det hørtes ut som en fin opplevelse :) <3
 
noen som har født uten å ha med barnefar? :) åssen var det? er det sånn at jeg vil angre etterpå at han ikke delte erfaringen?
Jeg gjorde det første gangen. Han hadde slått opp før jeg visste jeg hadde blitt gravid, og var totalt fraværende hele svangerskapet. Dessuten bodde vi 360 km fra hverandre. Så jeg avtalte å ha med venninne, endte opp med å ha en hel "heiagjeng" av 3 venninner på fødestua :p
 
Uansett om det er pappaen eller noen andre du kjenner godt så vil jeg anbefale å ta med noen. Jeg har vært overlatt mye til meg selv under fødslene, og var helt avhengig av at mannen min var der og kunne hjelpe meg gjennom og få ta i hjelp når jeg trengte det. Første gangen var jeg veldig opptatt av at han ikke skulle se på når hodet kom ut. Det gikk helt fint, han så ingenting. Andre gangen så han absolutt alt, gikk fint det og. Syns også det er fint at pappaene har sett med egne øyne hva vi damer faktisk går gjennom :)
 
Synes det var veldig greit å ha noen der, hvis ikke bare for å ha noen som kunne prate meg igjennom de rolige stundene. Han passet på at jeg alltid hadde noe å drikke i nærheten, tørket svette og masserte :)
 
Back
Topp