Fy fy mat :D

Mammi :)

November 2014 <3
Novemberskattene 2014 <3
Marsboerne2017
Ja, hva holder dere dere unna i svangerskapet?? :) Noen matvarer som er vanskeligere å legge bort enn andre ting?
Jeg elsker salami! Men nå er den stuet bort.. Også lurer jeg på om fetaost er godkjent? Det er jo bare såå godt :D


Sent from my iPad using BV Forum
 
Ja, hva holder dere dere unna i svangerskapet?? :) Noen matvarer som er vanskeligere å legge bort enn andre ting?
Jeg elsker salami! Men nå er den stuet bort.. Også lurer jeg på om fetaost er godkjent? Det er jo bare såå godt :D


Sent from my iPad using BV Forum

Aner ikke hva man kan spise og ikke, men av det jeg har fått med meg så er spekemat og blodig biff det jeg kommer til å savne mest. :( Finnes det en oversikt noe sted? Greit å oppdatere kunnskapen litt. :)
 
Heldigvis spiser jeg svært lite av slik fy-mat til vanlig, så det blir nok ikke savnet her. Ikke røyker jeg, ikke snuser jeg og ikke drikker jeg alkohol så de tre er jo også veldig greie :D

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app
 
Heldigvis spiser jeg svært lite av slik fy-mat til vanlig, så det blir nok ikke savnet her. Ikke røyker jeg, ikke snuser jeg og ikke drikker jeg alkohol så de tre er jo også veldig greie :D

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Da er du jo heldig, da! :D Jeg har en følelse av at jeg kommer til å slite med å finne mat jeg liker fremover - til frokost og lunsj. Er så innmari kresen! :p Var ikke engang innom tanken på røyk, snus og alkohol. Slikt har jeg holdt meg unna i mange år, så det blir ikke akkurat noe problem.
 
Da er du jo heldig, da! :D Jeg har en følelse av at jeg kommer til å slite med å finne mat jeg liker fremover - til frokost og lunsj. Er så innmari kresen! :p Var ikke engang innom tanken på røyk, snus og alkohol. Slikt har jeg holdt meg unna i mange år, så det blir ikke akkurat noe problem.

Hihi, ja det er ganske greit ;p

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app
 
Tror det meste skal gå greit.. tror feta er off limit, og det er litt kjipt. Ellers har jeg en egen regel på at pepsi max er ulovlig, og det er enda kjipere :p

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Tror det meste skal gå greit.. tror feta er off limit, og det er litt kjipt. Ellers har jeg en egen regel på at pepsi max er ulovlig, og det er enda kjipere :p

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
Hvorfor dropper du pepsi max? Jeg er helt avhengig og har øest meg frem til at 1 liter om dagen er greit. Og det er jo mer enn nok!:)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Hvorfor dropper du pepsi max? Jeg er helt avhengig og har øest meg frem til at 1 liter om dagen er greit. Og det er jo mer enn nok!:)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
Jeg har en tendens til å bli avhengig av den, som mange andre. Det er en brus jeg aldri gir barna mine, pga koffein og diverse kunstig søtning og andre lumskheter i den. Så hvorfor skal babyen i magen få det når ungene på utsida ikke får lov. Har gått over til farris i steden.. er ikke nazi på andre ting altså, har vel bare hengt meg opp i den.
 
Det er et hav av ting vi ikke skal ha i oss.. ting jeg savner eller kommer til å savne.
-snus
-liter på liter med kaffe/te
-roastbiff
-fetaost
-brie
-blodig biff
-hvit vin


Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Jeg spiste faktisk 2!!! Ganske rå biffer før jeg visste om graviditeten!! :O Oh no..

Jeg spiser også litt feta.. Lestnoen steder at det var greit siden det er pasteurisert..:/


Sent from my iPad using BV Forum
 
feta kan man spise om den er nyåpnet ^^
 
Kommer til å savne å kunne bøtte ned på kaffe, men regner med det skal gå greit! :) Fikk beskjed om at 1-2 kopper daglig et greit, så lenge kaffen ikke er veldig sterk. Da får jeg iallefall våkna på morran ;-)
Er sjeleglad akkurat nå for at jeg ikke liker rare oster eller rødt kjøtt (karb deig enest). Jeg overlever nok :D


Sent from my iPhone using BV Forum
 
*snike fra september*
Jeg holder meg unna rusmidler og muggost...og spekemat.. Hvis vi skal unngå alt som står på disse listene kan vi jo ikke nyte svangerskapet. Det viktige er jo at maten er fersk og ikke dårlig. De fikk barn før i tida også :) har blitt en del hysteri rundt dette med maten :) spør du meg er det like viktig med trening, og å lage maten fra bunnen av :) hvis jeg vil ha fetaost, så spretter jeg et nytt glass og spiser det! :)


Sent from my iPad using BV Forum
 
Holder meg unna maten på listene, men å begrense kaffen blir tøft!

Må jeg ha spekeskinke lager vi pizza og hiver den på og sørger for at den er gjennomstekt, veldig godt med ruccula og aioli...


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Holder meg unna maten på listene, men å begrense kaffen blir tøft!

Må jeg ha spekeskinke lager vi pizza og hiver den på og sørger for at den er gjennomstekt, veldig godt med ruccula og aioli...


Sent from my iPhone using BV Forum

Det hørtes skikkelig digg ut! :) Jeg eeelsker spekeskinke og spiser det flere dager i uken, så blir skikkelig tøft å holde seg unna fremover.
 
Sitter her med en stor sjokolade i sofaen.. :p Wops.. Ikke alltid like lett å styre seg... :p
 
Jeg spiser ikke spekemat og myke oster, men ellers er jeg vel ikke så måteholden. Spiser salami og fetaost....Og passer på å steke biffen godt, om vi skal ha det. :) På jobben holder jeg meg unna pålegget da jeg ikke vet hvor lenge det har vært åpnet.
 
Fetaost som er nyåpnet kan spises :) Elsker fetaost på salaten ;)
Spekeskine og brie er greit så lenge det er varmebehandlet og gjennomstekt, skikkelig nam nam på pizza ;)
 
Har slutta å snuse, ellers så holder jeg meg unna det meste av sprkemat og muggost. Brie og fetaost som er fersk er ikkeno problem :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp