Fulltidsjobb til student

minibær

Første møte med forumet
Hei!
Jeg er påtrappende far i 14. uke og har et kjapt spørsmål ang foreldrepenger.
Jeg jobber i dag fulltid, men skal studere til høsten.

Her er regnestykket:
Vi har ca termin i slutten av september, og la oss ta en teoretisk termin 24 september.
Min frue tar da 3 uker før termin og 10 uker etter.
Rent økonomisk, vil det lønne seg at jeg har så mye av permisjonen som mulig(hun studerer master og skal være mye hjemme ift til det, og jeg har moderat med obligatorisk skole, så permisjonen blir bare på papiret).
Så la oss anta at jeg tar permisjon 10 uker etter fødselen, altså 3. desember.

Hvis jeg sier opp jobben min, slik at jeg har siste arbeidsdag 15 august, vil dette tilsvare at jeg har jobbet 6 av de siste 10 mnd og mine foreldrepenger skal regnes på de beste 6. (dette tilsier at jeg ikke jobber etter siste arbeidsdag frem til permisjon, hvis ikke regnes det snitt av deltidsjobbinga).

Spørsmålet er såre enkelt, til tross for mye ord over:
Kan jeg regne med å få utbetalt det jeg fikk i lønn da jeg var i fulltid i foreldrepenger, eller blir dette gradert?
 
Hei!
Jeg er påtrappende far i 14. uke og har et kjapt spørsmål ang foreldrepenger.
Jeg jobber i dag fulltid, men skal studere til høsten.

Her er regnestykket:
Vi har ca termin i slutten av september, og la oss ta en teoretisk termin 24 september.
Min frue tar da 3 uker før termin og 10 uker etter.
Rent økonomisk, vil det lønne seg at jeg har så mye av permisjonen som mulig(hun studerer master og skal være mye hjemme ift til det, og jeg har moderat med obligatorisk skole, så permisjonen blir bare på papiret).
Så la oss anta at jeg tar permisjon 10 uker etter fødselen, altså 3. desember.

Hvis jeg sier opp jobben min, slik at jeg har siste arbeidsdag 15 august, vil dette tilsvare at jeg har jobbet 6 av de siste 10 mnd og mine foreldrepenger skal regnes på de beste 6. (dette tilsier at jeg ikke jobber etter siste arbeidsdag frem til permisjon, hvis ikke regnes det snitt av deltidsjobbinga).

Spørsmålet er såre enkelt, til tross for mye ord over:
Kan jeg regne med å få utbetalt det jeg fikk i lønn da jeg var i fulltid i foreldrepenger, eller blir dette gradert?

Anbefaler deg å spørre på facebook siden nav foreldrepenger så får du svar fra dem som jobber med det [emoji4]
 
Ut ifra det du forteller; ja. Husk at de første seks ukene etter fødsel er forbeholdt mor!

Vil anbefale deg å enten spørre på Facebook, eller skrive til NAV ved å logge inn på siden deres. Erfaringsmessig er det sjeldent man treffer folk som kan svare ordentlig på telefon (ofte møtt "ja, jeg tror det" - og det holder ikke). Ved å skrive til de får du i alle fall et skriftlig svar tilbake.
 
Back
Topp