Fullamming - når fikk du mensen tilbake?

Jeg Fullammet til 6 måneder gammel. Nå er hun 10 måneder gammel, og spiser en god del fast føde. Vi ammer likevel døgnet rundt. Jeg har ikke fått mensen tilbake enda :)
Med første fullammet jeg til hun var 4 måneder, deretter ble det amming og fast føde. Mener at jeg fikk mensen tilbake da hun var 6 måneder.
 
9 uker (amming annenhver time hele døgnet) og 11 uker (sov 6t om natta, ellers hver 1-3t så da tells det vel ikke helt på samme hvis pga en lang periode uten?)
 
Eldste, 16 mnd
Mellomste, 21 mnd
Yngste, satte inn spiral etter 17 mnd (11 mnd siden nå) og ikke sett noe til mensen enda

Skal legges til at syklus er ikke det min kropp er best på, jeg har vel pco/pcos, men nå som jeg er ferdig å få barn så gidder jeg ikke bry meg så mye med det og savner ikke akkurat mensen

Naturlig nok fullammet jeg dem ikke så lenge. Det gjorde jeg i seks mnd deretter sakte innført mat
 
Last edited:
Første gang fikk jeg mensen 7 mnd etter fødsel
Andre gang fikk jeg mensen ca 10 mnd etter fødsel
Tredje gangen satt jeg inn spiral 8 uker etter fødsel og ikke fått mensen tilbake enda. Lillegutt er snart 4 mnd :)
 
Snakker om sola, jeg fikk tilbake mensen idag. Og det er 11 uker siden fødsel....syns det er tidlig med tanke på at jeg fullammer :s
 
Mensen kom tilbake når jeg sluttet med nattamming rundt 7-8 mnd begge gangene...
 
Jeg fikk tilbake etter 4 mnd
 
Under 6 uker.
 
Fikk ikke mensen tilbake. Men gikk på minipillen. Sluttet på den og var gravid med engang.. uten mensen..
 
Litt usikker :p

Jeg fikk tilbake mensen når barna var 7 mnd gamle. Jeg begynte med smaksprøver ved 6 mnd. Men de spiste ikke noe særlig, så jeg ammet jo fortsatt like mye. Så jeg vil si ja.
 
Nøyaktig 4 uker etter at renselsen var ferdig med begge to .
 
Ca 12 måneder etter fødsel, fullammet til rett før 6 mnd (dvs, delammet de første 8 ukene, så fullammet vi frem til en ukes tid før han ble 6 mnd og vi begynte med smaksprøver) :) Men nå har det plutselig gått et halvt år siden sist mens igjen, jeg går på cerazette og nattammer litt, så jeg har ikke hatt mange sykluser siden jeg ble gravid, kanskje 3 totalt sett?
 
Har hatt mensen to ganger siden fødselen - en gang ved 11 måneder, neste ved 13 måneder. Sluttet med nattamming om lag to måneder før mensen kom tilbake. Ingen hormonprevansjon.
 
Husker ikke med første. Fullammet bare i seks uker. Tror hun nærmet seg ett år da jeg fikk mensen, men som sagt så husker jeg ikke helt. Kan ha vært rundt 7-9 måneder etter fødsel.

Fullammet til 4 måneder med andremann og fikk mensen da han var 15 måneder gammel. Sluttet med nattamming rundt den tiden.
 
Jeg har fått mensen tilbake 2 uker etter jeg sluttet å amme.

11 mndr
4 mndr
14 mndr
 
Fikk aldri regelmessig men etter nr 2, han var 13 mnd da jeg ble gravid med nr 3.

Minste er nå snart 9 mnd, har gått på p-piller, men sluttet med de for 3 mnd siden, og ikke fått noe menstruasjon etter det.

Fullammer nærmest enda, hun spiser kun noen smakebiter av mat.
 
Mini er 8 mnd, har ikke fått mensen enda. Ammer mye. Både dag og natt.
 
Back
Topp