Full kasko.. eller delkasko?

mammatileijente

Forumet er livet
VIP
Hva hadde dere valgt?

Bilen er en 2000 modell.. takst på bilen er 50 000.. Det er endel bulker på den.. på linjen som går under dørene (hakke peil på hva den heter[8D])
 
Er det en bil du SKAL kjøpe, eller HAR kjøpt?
Ville ikke kjøpt den om du ikke allerede har gjort det... Bulker=rust..
MEN full kasko..
 
ORIGINAL: smash

Er det en bil du SKAL kjøpe, eller HAR kjøpt?
Ville ikke kjøpt den om du ikke allerede har gjort det... Bulker=rust..
MEN full kasko..


Er en bil jeg eier.. men har tenkt å bytte forsikringsselskap..

Er det store forskjellgen på full og delkasko? mange 1000 lapper lissom?

Ikke noe rust i bulkene som er der i alle fall[:)] Kjøpte den bulkeferdig! hehe

Men litt rust rundt hjulbuene har jeg.. tror det heter det.. skal få gjort noe med det når skatten kommer..
 
om du ikke har råd til å kjøpe ny bil om den blir ødelagt i ulykke bør du ta full kasko ja.. Slik at du ikke står på bar bakke om det skjer noe.
 
Jeg har en 1999/2000-modell som er verdt mindre enn din.. Jeg har fullkasko[:)]
 
tenker du at det er en bil du skal ha en stund hadde jeg tatt full...
 
ORIGINAL: Fridasinmamma

ORIGINAL: smash

Er det en bil du SKAL kjøpe, eller HAR kjøpt?
Ville ikke kjøpt den om du ikke allerede har gjort det... Bulker=rust..
MEN full kasko..


Er en bil jeg eier.. men har tenkt å bytte forsikringsselskap..

Er det store forskjellgen på full og delkasko? mange 1000 lapper lissom?

Ikke noe rust i bulkene som er der i alle fall[:)] Kjøpte den bulkeferdig! hehe

Men litt rust rundt hjulbuene har jeg.. tror det heter det.. skal få gjort noe med det når skatten kommer..





Ok, er bare mannen min som sier det kan bli fort rust om det er bulker og sånn..
Tror ikke det skiller så sinnsykt mye..
På min bil har vi full kasko (2004 modell) og jeg betaler rundt 5000 i året på den. Men full bonus.
Mannen min har delkasko, og betaler 4000 med 50% bonus.
 
ORIGINAL: TonjeJenta

om du ikke har råd til å kjøpe ny bil om den blir ødelagt i ulykke bør du ta full kasko ja.. Slik at du ikke står på bar bakke om det skjer noe.

Helt enig :)
 
ORIGINAL: *Zephyre*

ORIGINAL: TonjeJenta

om du ikke har råd til å kjøpe ny bil om den blir ødelagt i ulykke bør du ta full kasko ja.. Slik at du ikke står på bar bakke om det skjer noe.

Helt enig :)
 
vi har en 01 og en 96 - full på begge..
nå mista vi bonus da jeg kræsja da, så når vi kjøper helt ny bil blir det nok bare delkasko på den eldste..
 
Takk for meninger[:)]

Har sendt mail til forsikringsselskapet og hørt om prisforskjellen på full og del.. delkasko med 12 000 km koster i alle fall 3800 kr i året nå.. Det er billig da?

4000 i egenandel...

Er det vanlig? Eller ligger den litt høyt?
 
Med full kasko på bilen så sparer jeg alikevel 350 kr i mnd[:)] Og det blir jo litt på 1 år det.. så da tror jeg at jeg går for full kasko...

I if betalte jeg 996 i mnd... mens i Codan betaler jeg 688.. beløpet er for bil og Frida..

Så alt i alt så sparer jeg jo litt over 3500 (eksakt 3696) i året[:D]
 
er ikke verdt å ha full kasko på en så billig bil
 
ORIGINAL: Lillezilje

er ikke verdt å ha full kasko på en så billig bil


Det er det forsikringsmannen sa også..

Men så sier jo brukere her inne.. at om uhellet er ute da.. og det er min skyld.. så får jeg jo ikke en dritt.. vrakpant.. men om jeg har full.. så får jeg i alle fall det bilen er verdt.. altså 50 000.. det er jo litt mer enn 6000 kr.. eller hva vrakpanten ligger på..

Du hadde uansett ikke gjort det?

[:)]
 
Det var billig ja! Da ville jeg gått for full kasko!
Vi hadde delkasko på en bil vi hadde for 4 år siden. Ga nesten 90,000 for den.
Mannen min kræsja, og den blei vrak. Vi fikk ingenting...
Vi solgte den som delbil da, så fikk 13,000. Men det er jo ingenting..

I november kræsja han igjen.. Vraka en annen bil vi hadde delkasko på. Men den ga vi bare 2000 for, så da gjorde det ikke noe om vi ikke fikk igjen på forsikringen.
 
ORIGINAL: Fridasinmamma

ORIGINAL: Lillezilje

er ikke verdt å ha full kasko på en så billig bil


Det er det forsikringsmannen sa også..

Men så sier jo brukere her inne.. at om uhellet er ute da.. og det er min skyld.. så får jeg jo ikke en dritt.. vrakpant.. men om jeg har full.. så får jeg i alle fall det bilen er verdt.. altså 50 000.. det er jo litt mer enn 6000 kr.. eller hva vrakpanten ligger på..

Du hadde uansett ikke gjort det?

[:)]


Det stemmer.. men sannsynligheten for at noe skjer er jo egentlig ikke så veldig stor.
 
ORIGINAL: Fridasinmamma

Takk for meninger[:)]

Har sendt mail til forsikringsselskapet og hørt om prisforskjellen på full og del.. delkasko med 12 000 km koster i alle fall 3800 kr i året nå.. Det er billig da?

4000 i egenandel...

Er det vanlig? Eller ligger den litt høyt?


ett lite tips bli også naf medlem.. du får hjelp uansett hvor du er i verden og samma vilken bil du kjører de skal hjelpe deg hjem.. og vi har en egen andel på 8000 da jeg blei påkjørt i fjor dekte naf 4000 av egen andelen så vi betalte selv 4000.. min bil røyk forige tirsdag da ringte jeg bare naf og fikk tauing ditt jeg ville uten og betale noe som helst..
har foresten full kasko på en 06 mod.. må ha det pga låne men vi klager ikke på det.. hvor mye vi betaler anner jeg ikke for den står på gubben
 
ORIGINAL: Lillezilje

ORIGINAL: Fridasinmamma

ORIGINAL: Lillezilje

er ikke verdt å ha full kasko på en så billig bil


Det er det forsikringsmannen sa også..

Men så sier jo brukere her inne.. at om uhellet er ute da.. og det er min skyld.. så får jeg jo ikke en dritt.. vrakpant.. men om jeg har full.. så får jeg i alle fall det bilen er verdt.. altså 50 000.. det er jo litt mer enn 6000 kr.. eller hva vrakpanten ligger på..

Du hadde uansett ikke gjort det?

[:)]


Det stemmer.. men sannsynligheten for at noe skjer er jo egentlig ikke så veldig stor.

det trodde jeg også, helt til jeg kræsja i 15 km i timen i bånn av bakken her hjemme, og ødela bilen for minst 20.000....
 
ORIGINAL: GledeSprederen

ORIGINAL: Fridasinmamma

Takk for meninger[:)]

Har sendt mail til forsikringsselskapet og hørt om prisforskjellen på full og del.. delkasko med 12 000 km koster i alle fall 3800 kr i året nå.. Det er billig da?

4000 i egenandel...

Er det vanlig? Eller ligger den litt høyt?


ett lite tips bli også naf medlem.. du får hjelp uansett hvor du er i verden og samma vilken bil du kjører de skal hjelpe deg hjem.. og vi har en egen andel på 8000 da jeg blei påkjørt i fjor dekte naf 4000 av egen andelen så vi betalte selv 4000.. min bil røyk forige tirsdag da ringte jeg bare naf og fikk tauing ditt jeg ville uten og betale noe som helst..
har foresten full kasko på en 06 mod.. må ha det pga låne men vi klager ikke på det.. hvor mye vi betaler anner jeg ikke for den står på gubben

har dere gjensidige?
Trodde ikke man fikk naf-rabatten annet enn om man hadde forsikring hos dem...?
 
Back
Topp