Fuglungen min

Terne

Rugeklar!!
*MIA*
Maiblomstene 2016
Novemberlykke 2018
da prøver vi for 3 gang på nr 2

04.09.15: tester 1-2 uker på CBD
07.09.15: pappaen vet det er noe på gang (har vært i utlandet)
11.09.15: tester 3+ på CBD
16.09.15: legetime rutine GU
23.10.15: tidlig UL, 10+3
11.11.15: første legetime, 13+0. Henv.OUL?

11.08.15: 1. Trimester (etter TR, EL kom 4 dager for tidlig)
04.11.15: 2. Trimester
21.02.16: 3. Trimester
19.05.16: menstermin

Etter en SA og MA i 1. Trimester tar jeg enn så lenge alt med knusende ro.

Måtte denne dagboka bli lang
 
Last edited:
Uke 4 (tom 3+6)
Trøttere om kvelden
Ingen kvalme
Strekker i magen ved brå bevegelser
Lekker litt fra høyre puppen
Allergiene mine er mer plagsomme

Uke 5 (tom 4+6)
Stikker i hufsa
Økt temperament
Strekker i magen ved brå bevegelse
Luft i magen
Svie i mellomgulvet
Ømme nippler
Symptomfri dag

Uke 6
Kvalme utløst av lukt
Kvalme gjennom nesten hele dagen
Økt brekningstendens
Orker ikke tanken på fisk
Spor av friskt blod 1-2 dager
Smerter av og til i lysken av og til høyere oppe inne i magen. Ganske vondt.
Sovet lett og dårlig

Uke 7
Kvalm hele dagen og når jeg våkner på natta
Sover lett og dårlig
Varm fisk er ekkelt, pålegg funker
Fryser lett
Strekk nederst i magen.
Småvondt, skarp smerte, i magen på kvelden
FLATULENS!
Én pupp med rikelig råmelk

Uke 8
Kvalm. Nesten hele tiden. Driter i alle andre symptomer. Så jææææææ.... kvalm! Og spyr. Typ omgangssyke spying. Kom bakveien ut også.

Uke 9
Fortsatt noe så innih... kvalm.

Uke 10
Kvalm, men mer bygevis. Tåler dårlig mat, blir DØDSKVALM uansett hva jeg spiser, men særlig varm mat
Blødning ca 9+0-9+4

Uke 11
Kvalm ved stress og mat (varm)
Fryser mye mer
Sinna/misfornøyd med mannen og kjefter for mye
Blir flyttet fra 10+3 til 11+0 på ul

Uke 12 (10+3/11+0 - 12+0)
Begynner med et par kvalmefrie dager
Deretter kvalm gjennom hele dagen og natten, men ikke utslått. Byger av kvalme ved sult, stress, etter jeg har spist, hvis jeg er for varm etc
Treg mage og bløt, ikke forstoppet
 
Last edited:
Uke 13 (12+0-12+6)
Fortsatt litt småuggen, men i stor grad kvalmefri
Fryktelig trøtt
Mye mer sulten enn før, men lite mat som frister
Vanlige lukter og smaker er annerledes

Uke 14
 
Last edited:
Uke 29 til 42
 
Last edited:
Tøff dag på jobb i dag. Eller egentlig var formen fin før luften gikk ut av meg pga en av mine medarbeidere som av og til snakker ut av ræva. Selvsagt ikke direkte til meg, så kan ikke ta det opp med ho, men føler at kjerringa misforstår med vilje og uttaler seg om ymse som hun rett og slett ikke har noe med!
 
Tøff dag på jobb i dag. Eller egentlig var formen fin før luften gikk ut av meg pga en av mine medarbeidere som av og til snakker ut av ræva. Selvsagt ikke direkte til meg, så kan ikke ta det opp med ho, men føler at kjerringa misforstår med vilje og uttaler seg om ymse som hun rett og slett ikke har noe med!
Så kjedelig :( irriterende å måtte jobbe med sånne folk :( de skaper så dårlig miljø.
 
Så kjedelig :( irriterende å måtte jobbe med sånne folk :( de skaper så dårlig miljø.

ja, nå fungerer det jo helst slik at jeg bare føler hun er uintelligent og aner kanskje et snev av mindreverdighetskompleks hos henne
 
Huff så muggen jeg er

Er jo gravid, burde være lykkelig og takknemlig men FY!

Tar meg selv i å irritere meg over alle de lykkelige nygravide som naivt melder sin ankomst på forumet med egne tråder. Vet de ikke hvor stor RISIKO det er for at dette går galt? Jeg har såvidt bedt om å bli satt på terminliste (eller har jeg det? Ble så usikker), overbevist om at mitt nærvær her blir kortvarig. Jeg bare orker ikke glede meg over dette for jeg ORKER bare ikke en skuffelse til. Da er det bedre at den er tatt på forhånd.

Sannheten, bak myglet, er vel at jeg er utrolig misunnelig. Misunnelig på alle dere nygravide som uten erfaring og redsel er jublende glade og allerede ved to streker ikke ser problemet med å handle inn til babyen. Skulle ønske jeg orket å glede meg sånn jeg også!

Nei nå ... Zzzz
 
I dag testa jeg 3+ på ettermiddagsurin. Ifht menstermin blir det feil, den burde da vist 2-3 men ifht min beregnende eggløsning så skal det stemme. Jeg tror dermed at min termin blir 16 eller 17 mai og ikke 19 som mensterminen er beregnet til, men vi får se. Jeg må nok bestille meg en time til tidlig UL :)
 
Så hyggelig at du er gravid igjen! Denne gangen går det bra!
 
Gratulerer så mye! Så gøy at du fikk 3+ i går :Heartred
 
Ikke så gøy i dag. Etter våkenatt med jenta og tidlig morgen og ingen mat har det etterhvert blitt klart at jeg verken er uggen eller har noen andre symptomer som jeg har hatt til nå.

Så... That's it? Var det som skjedde sist.
 
Det at symptomene kommer og går, og endrer seg underveis er normalt.

Og jeg forstår at det er tøft å glede seg. Jeg har mistet flere ganger selv, og har en alvorlig syk sønn, men jeg har bestemt meg for å ikke ta noen sorger på forskudd. Jeg vet det ikke er så enkelt å tenke slik, men du må forsøke.

Ønsker deg lykke, lykke til. Send pm om du vil ha noen å snakke med.
 
Det at symptomene kommer og går, og endrer seg underveis er normalt.

Og jeg forstår at det er tøft å glede seg. Jeg har mistet flere ganger selv, og har en alvorlig syk sønn, men jeg har bestemt meg for å ikke ta noen sorger på forskudd. Jeg vet det ikke er så enkelt å tenke slik, men du må forsøke.

Ønsker deg lykke, lykke til. Send pm om du vil ha noen å snakke med.
Takk for det

Huff så leit at sønnen din er syk, det må være det såreste i hele verden å oppleve at barnet ditt har det så vondt

God klem
 
Kvalmen er tilbake..... Jippi.....

Og er kjempetrøtt. Jenta på 1,5 satt på fanget mitt og trykte på mobilen mens jeg duppet av på sofaen
 
Kvalmen er tilbake..... Jippi.....

Og er kjempetrøtt. Jenta på 1,5 satt på fanget mitt og trykte på mobilen mens jeg duppet av på sofaen
Så godt å lese! :) Og selv om sønnen min er syk så har han det fantastisk bra nå, og smiler som ei sol hele dagen. Han har ikke vondt, og han vet ikke om noe annet. Så vi er lykkelige likevel.
 
Så godt å lese! :) Og selv om sønnen min er syk så har han det fantastisk bra nå, og smiler som ei sol hele dagen. Han har ikke vondt, og han vet ikke om noe annet. Så vi er lykkelige likevel.
Ja det er jo veldig bra :)
 
Enda kvalmere i dag, begynner i 13 tida (på jobb, jippi)
 
Back
Topp