frk_perle's vei til ønskebarnet ❤️

Du var så god til å heie på meg i mitt tredje forsøk, men så måtte du oppleve et nederlag selv :( Håper du har det så bra du kan oppi dette nå og at du klarer å se framover ❤️

Takk du gode Mjau ❤️
Jeg har det faktisk bra nå. Det var tungt at det ikke gikk, men på et punkt innser man at det ikke hjelper å holde seg i kjelleren, det var ikke godt for noe :) Nå er det bare å gjøre seg klar til nytt forsøk en gang på nyåret :)

Hvordan går det med deg og bebis i magen? Hvor langt er du på vei nå? :happy:
 
Takk du gode Mjau ❤️
Jeg har det faktisk bra nå. Det var tungt at det ikke gikk, men på et punkt innser man at det ikke hjelper å holde seg i kjelleren, det var ikke godt for noe :) Nå er det bare å gjøre seg klar til nytt forsøk en gang på nyåret :)

Hvordan går det med deg og bebis i magen? Hvor langt er du på vei nå? :happy:

Digger holdningen din. Du er sterk! :)
Og derfor vil du også lykkes en dag :happy119
 
Nesten to måneder siden sist, så nå er det vel på tide med et innlegg fra meg igjen:) Jeg har følt for å holde litt avstand fra forumet for å komme meg litt videre etter skuffelsen sist og siden vi ikke er i gang med forsøk akkurat nå.

Jeg har det bra, og gjort det beste ut av situasjonen. Kjelleren var ingen plass for meg å være i, så det var godt å komme seg videre, og heller se frem mot nytt forsøk på nyåret:)

Vektendringen har også gått veldig bra. Jeg er nå under BMI-kravet på sykehuset, og ca 3 kilo unna målet som legen der ville jeg skulle veie ( Har i det siste lurt på om legene kan stille ytterligere krav til vekt enn det offisielle BMI-kravet?)

Vi har også funnet ut at et vennepar av oss også må ha prøverør, og det har vært så godt å ha den støtten og dele tanker og følelser❤️ Man vet aldri hvem som er i lik situasjon før man åpner seg og snakker om ting.

Skal få oppdatert meg litt på dere senere. I mellomtiden håper jeg dere alle har det bra❤️
 
Og en annen ting mens jeg er i gang :)

Har i denne syklusen testet etter eggløsning. Siden jeg har Pcos har jeg aldri orket å jakte på eggløsning. Men nå måtte jeg lage meg litt spenning mens vi venter på nytt forsøk, og prøve å finne ut av hva denne kroppen kan klare ;)

Begynte testingen syklusdag 9 og fortsatte til og med sykusdag 21. Mye smerter i eggstokkområdet fra dag 15-20, men testene så ut til å bli svakere..så da ga jeg opp. Legger ved bilde
ImageUploadedByBV Forum1480431283.527659.jpg


Men så har jeg hatt en del el-slim i dag og litt kramper i magen, og tok en ny test for gøy, på syklusdag 25. Og den ser jo mye sterkere ut.
ImageUploadedByBV Forum1480431567.575376.jpg


Selv om det er litt sykluskrøll er det faktisk litt gøy å se at kroppen prøver på en eggløsning :)
 
Gleder meg til å angripe det nye året i lag med deg! Vi skal bli runde på midten vi ;)
 
Så godt at du har kommet deg ut av kjelleren! :) har merket selv at det beste er å se fremover og ikke grave seg ned, selv om det er vanskelig. Masse lykke til med ny oppstart etterhvert :)
 
Gleder meg til å angripe det nye året i lag med deg! Vi skal bli runde på midten vi ;)

Takk kjære deg Avocado ❤️ Veldig leit at det ikke gikk veien med fryseegget ditt:(
Ja, vi skal bli kulerunde i 2017,vi;)
 
Så godt at du har kommet deg ut av kjelleren! :) har merket selv at det beste er å se fremover og ikke grave seg ned, selv om det er vanskelig. Masse lykke til med ny oppstart etterhvert :)

Det er sant!:)Når man kommer over den kneiken, så er det mye lettere å se fremover:)
Tusen takk❤️
 
Etter forrige mislykkede forsøk har jeg tenkt mer på om det er forhold i/rundt livmoren som gjør det ugunstig for et egg å vokse, siden ingen egg har festet seg hos meg. Og før vi skulle gå i gang med neste runde ble vi enig om å gjøre det vi kan.
Så for en stund siden sendte vi inn mens-prøve til IVF Serum i Aten.
Resultatet kom i dag, og jeg har testet positivt på skjult Chlamydia, Ureaplasma og en annen bakteriemengde (bacterial load, som det sto).
Jeg har faktisk vært ganske forberedt på at de skulle finne noe, så det kom ikke som noe sjokk. Egentlig en lettelse, for da kan det behandles og kanskje vi har et bedre utgangspunkt til neste gang? :)

Så nå skal det bestilles legetime, så får man se om legen min er villig til å skrive ut resepten som er anbefalt fra klinikken i Aten.
 
Etter forrige mislykkede forsøk har jeg tenkt mer på om det er forhold i/rundt livmoren som gjør det ugunstig for et egg å vokse, siden ingen egg har festet seg hos meg. Og før vi skulle gå i gang med neste runde ble vi enig om å gjøre det vi kan.
Så for en stund siden sendte vi inn mens-prøve til IVF Serum i Aten.
Resultatet kom i dag, og jeg har testet positivt på skjult Chlamydia, Ureaplasma og en annen bakteriemengde (bacterial load, som det sto).
Jeg har faktisk vært ganske forberedt på at de skulle finne noe, så det kom ikke som noe sjokk. Egentlig en lettelse, for da kan det behandles og kanskje vi har et bedre utgangspunkt til neste gang? :)

Så nå skal det bestilles legetime, så får man se om legen min er villig til å skrive ut resepten som er anbefalt fra klinikken i Aten.

Oioioi, velkommen i klubben er kanskje feil å si, men herremin så flott å få avdekket dette da!
Jeg følte sånn lettelse da vi fikk våre svar selv om det viste positivt på skjult C.
Fikk litt gåsehud når jeg leste dette nå, for jeg har sånn tro på at det vil snu for oss med skulte infeksjoner :)

Min erfaring var at legen var litt steil mot å gi resept, men snudde etterhvert. Vi hentet uansett medisinene i Sverige på resept fra Serum :) Kjekt å tenke på om du skulle møte motstand :)

Ønsker deg masse lykke til både med lege, resept og etterhvert kur, og ikke minst nye forsøk når den tid kommer :D
 
Oioioi, velkommen i klubben er kanskje feil å si, men herremin så flott å få avdekket dette da!
Jeg følte sånn lettelse da vi fikk våre svar selv om det viste positivt på skjult C.
Fikk litt gåsehud når jeg leste dette nå, for jeg har sånn tro på at det vil snu for oss med skulte infeksjoner :)

Min erfaring var at legen var litt steil mot å gi resept, men snudde etterhvert. Vi hentet uansett medisinene i Sverige på resept fra Serum :) Kjekt å tenke på om du skulle møte motstand :)

Ønsker deg masse lykke til både med lege, resept og etterhvert kur, og ikke minst nye forsøk når den tid kommer :D

Treig med å svare jeg visst :D Her har desember gått i ett.
Ja tenk om det er dette som er løsningen for mange av oss? Og så har man kanskje gått i årevis med disse infeksjonene som kan være med å bidra til ufrivillig barnløshet!

Nå har vi begge vært hos legen og begynte på kuren i dag:). Min lege virket først noe skeptisk til å gi en så heavy kur, men etter å ha forhørt seg med en kollega, så ville hun forsøke dette:happy: Mannens lege derimot, var vanskelig å la seg overtale, så han fikk kun en vanlig kur på 7 dager. Så jeg håper det er nok.

Håper alt er bra med deg Avocado :) Har fått med meg at du har hatt en super-EL, så nå heier jeg som bare det på ventespire for deg:D
God jul!:santa
 
Treig med å svare jeg visst :D Her har desember gått i ett.
Ja tenk om det er dette som er løsningen for mange av oss? Og så har man kanskje gått i årevis med disse infeksjonene som kan være med å bidra til ufrivillig barnløshet!

Nå har vi begge vært hos legen og begynte på kuren i dag:). Min lege virket først noe skeptisk til å gi en så heavy kur, men etter å ha forhørt seg med en kollega, så ville hun forsøke dette:happy: Mannens lege derimot, var vanskelig å la seg overtale, så han fikk kun en vanlig kur på 7 dager. Så jeg håper det er nok.

Håper alt er bra med deg Avocado :) Har fått med meg at du har hatt en super-EL, så nå heier jeg som bare det på ventespire for deg:D
God jul!:santa

Lykke til med kuren! Håper dette er løsningen for dere også!

God jul! :greet008
 
Advarsel: Syteinnlegg!:meh:

Skikkelig deppedag i dag. Gikk på vekten i dag og har gått opp 2(!!) kilo på en uke! Så tydeligvis nok en bivirkning av Synarela, at kroppen samler på en del vann. Kjenner en 'tung' følelse i magen, akkurat som at man føler seg stappmett, selv når magen er tom.
Jeg vet det ikke kan ha noe med matinntak og/eller aktivitet å gjøre. Trener 5 dager i uken og holder meg til et visst kaloriinntak.
Har alltid slitt med overvekt, og den siste tiden har jeg klart å gått ned over 13 kilo. Så når vekten viste + 2 kilo, var det ganske kjipt:shifty: Lurer på hvordan jeg kommer til å se ut på badeferie om 2 uker:p

Er det noen flere som har opplevd vektøkning på Synarela?

Litt syting fra meg i dag. Men greit å la det gå ut over dagboka, og ikke mannen:p


Hei, jeg la på meg veldig mye under forsøkene. 9 forsøk, 2 avbrutte.. før jeg startet på det siste forsøket mitt i høst slanket jeg bort 10-14 kg.

jeg har prøvd synarella, procren depot for nedregulering. Puregon er en sprøyte som settes,så mye enklere enn den nesesprayen... , sukk...

ved stimulering menopur, puregon, fostimon.

Om du opplever mye hodepine ved bruk av synarella eller puregon, kan østrogen plaster hjelpe veldig på. Helt genialt. Legen min hadde som mål at pasientene skulle ha færrest mulig ubehagelige bivirkninger. Ivf er jo en tøff prosess, da da er det jo godt å kunne få litt hjelp til å ta de verste bivirkningene.

Jeg opplevde hvert forsøk veldig ulikt. Ved ett av dem hadde jeg lyst på alt.. jeg trente jevnt de siste 2 årene, men gikk allikevel opp i vekt. Jeg spiser egentlig ganske sunt. All mat er laget fra bunn, spiste lite brød. Osv. Så er det jo slik at når du starter stimulering vil magen vokse litt. Eggfolliklene fylles med væske. De skal vokse opp mot 15-18hver.. da blir klærne litt trangere hvis det et snakk om mange egg.

Jeg fikk veldig mye væskeansamling, men dette var noe jeg også hadde i naturlig syklus. Vekten min kunne øke 2-4kg når mens nærmet seg. Men det kvitter du deg lett med etterpå.

Ser du potensielt sliter med eggkvalitet. Jeg gjør det. Lurt om du kunne få et ærlig svar på hvorfor bare ett egg blir befruktet.

Jeg sitter igjen med spørsmålene: hvor mange av de 5 eggene var modne nok til befruktning.

Var det ene egget som ble befruktet av god kvalitet?

Jeg fikk hentet ut 10-16 egg på forsøkene. Kunne ha flere modne, men slet mye med at det var vacuoler i eggene. Vacuoler er væskeblærer som samler seg inni egget og gjør de svært vanskelig å befrukte. De smuldrer opp ved ICSI og ivf..

Jeg fikk lite /dårlig med svar på dette på Rikshospitalet. Legen min i Trondheim prøvde så godt han kunne å stimulere meg for best mulige egg uten suksess. I tillegg har de en av de beste labbene i landet.

Jeg vil ikke at du skal oppleve all den motgangen jeg har hatt i løpet av de siste 3årene. 8 forsøk med likt resultat. Ble gravid på det 9 etter hjelp i utlandet.

Det hjelper deg veldig lite at behandlere og sykepleiere sier at det er bare 1 egg som skal til. Det er jo mulig, men det er kjedelig med forsøk hvor man blir mere opphengt i kvaliteten på eggene.. når det egentlig er snakk om å gjøre deg gravid..

Du må tenke litt på hvor langt du er villig til å gå for å bli gravid. Hvor mange forsøk er du villig til å ta? Får du ett egg som befruktes av gangen, kan det ta lang tid før du blir gravid. Man ønsker jo muligheten for fryseforsøk.

Jeg hadde bestemt meg på forhånd angående hvor mange ivf-forsøk jeg var villig til å prøve. Jeg skulle fullføre den siste trepakken jeg kjøpte.

På slutten av siste forsøk hadde jeg evaluering med legen, der han mente at det var under 10%sannsynlighet for jeg jeg ville bli gravid. Hans alternativ for videre behandling var eggdonasjon i utlandet eller et ivf-forsøk til.

Vi valgte eggdonasjon og er nå gravid.12uker på vei.

Jeg forteller dette da jeg kjenner meg litt igjen i den situasjonen du er i. Her var det endometriose i eggstokkene som lagde trøbbel.


Om du finner ut at veien blir lang og får mange omveier er det bare å kontakte meg her. Også med tanke på klinikker i utlandet.

Klem
 
Godt nyttår frk perle :D
 
Hei, jeg la på meg veldig mye under forsøkene. 9 forsøk, 2 avbrutte.. før jeg startet på det siste forsøket mitt i høst slanket jeg bort 10-14 kg.

jeg har prøvd synarella, procren depot for nedregulering. Puregon er en sprøyte som settes,så mye enklere enn den nesesprayen... , sukk...

ved stimulering menopur, puregon, fostimon.

Om du opplever mye hodepine ved bruk av synarella eller puregon, kan østrogen plaster hjelpe veldig på. Helt genialt. Legen min hadde som mål at pasientene skulle ha færrest mulig ubehagelige bivirkninger. Ivf er jo en tøff prosess, da da er det jo godt å kunne få litt hjelp til å ta de verste bivirkningene.

Jeg opplevde hvert forsøk veldig ulikt. Ved ett av dem hadde jeg lyst på alt.. jeg trente jevnt de siste 2 årene, men gikk allikevel opp i vekt. Jeg spiser egentlig ganske sunt. All mat er laget fra bunn, spiste lite brød. Osv. Så er det jo slik at når du starter stimulering vil magen vokse litt. Eggfolliklene fylles med væske. De skal vokse opp mot 15-18hver.. da blir klærne litt trangere hvis det et snakk om mange egg.

Jeg fikk veldig mye væskeansamling, men dette var noe jeg også hadde i naturlig syklus. Vekten min kunne øke 2-4kg når mens nærmet seg. Men det kvitter du deg lett med etterpå.

Ser du potensielt sliter med eggkvalitet. Jeg gjør det. Lurt om du kunne få et ærlig svar på hvorfor bare ett egg blir befruktet.

Jeg sitter igjen med spørsmålene: hvor mange av de 5 eggene var modne nok til befruktning.

Var det ene egget som ble befruktet av god kvalitet?

Jeg fikk hentet ut 10-16 egg på forsøkene. Kunne ha flere modne, men slet mye med at det var vacuoler i eggene. Vacuoler er væskeblærer som samler seg inni egget og gjør de svært vanskelig å befrukte. De smuldrer opp ved ICSI og ivf..

Jeg fikk lite /dårlig med svar på dette på Rikshospitalet. Legen min i Trondheim prøvde så godt han kunne å stimulere meg for best mulige egg uten suksess. I tillegg har de en av de beste labbene i landet.

Jeg vil ikke at du skal oppleve all den motgangen jeg har hatt i løpet av de siste 3årene. 8 forsøk med likt resultat. Ble gravid på det 9 etter hjelp i utlandet.

Det hjelper deg veldig lite at behandlere og sykepleiere sier at det er bare 1 egg som skal til. Det er jo mulig, men det er kjedelig med forsøk hvor man blir mere opphengt i kvaliteten på eggene.. når det egentlig er snakk om å gjøre deg gravid..

Du må tenke litt på hvor langt du er villig til å gå for å bli gravid. Hvor mange forsøk er du villig til å ta? Får du ett egg som befruktes av gangen, kan det ta lang tid før du blir gravid. Man ønsker jo muligheten for fryseforsøk.

Jeg hadde bestemt meg på forhånd angående hvor mange ivf-forsøk jeg var villig til å prøve. Jeg skulle fullføre den siste trepakken jeg kjøpte.

På slutten av siste forsøk hadde jeg evaluering med legen, der han mente at det var under 10%sannsynlighet for jeg jeg ville bli gravid. Hans alternativ for videre behandling var eggdonasjon i utlandet eller et ivf-forsøk til.

Vi valgte eggdonasjon og er nå gravid.12uker på vei.

Jeg forteller dette da jeg kjenner meg litt igjen i den situasjonen du er i. Her var det endometriose i eggstokkene som lagde trøbbel.


Om du finner ut at veien blir lang og får mange omveier er det bare å kontakte meg her. Også med tanke på klinikker i utlandet.

Klem

Hei, og takk for at du har tatt deg tid til å lese gjennom dagboken min, og komme med reflekterende spørsmål. Og gratulerer med graviditeten - så godt at eggdonasjonen var vellykket:) Hvilken klinikk har dere brukt?

Slik jeg har forstått det har det vært varierende kvalitet på eggene på hvert forsøk.
Ved forsøk 1 (5egg ut) var det egget som ble satt inn i god kvalitet
Forsøk 2 (5 egg ut) endte i avbrutt - ingen befruktet
Ved forsøk 3 (17 egg ut, 4 modne og 2 satt inn) Ok kvalitet, det ene bedre enn det andre.

Alle disse forsøkene har vært på privat klinikk. Om vi må benytte oss av privat igjen, kommer jeg nok til å kreve å få mer svar på kvaliteten.
Nå skal vi gi det offentlige noen sjanser før vi tenker på veien videre.

Vi er nok ikke der at vi har bestemt oss for et visst antall forsøk før vi tenker i andre retninger. Vi Eggdonasjon er ikke helt uaktuelt på lang sikt, men vi vil sitte igjen med følelsen av at vi har prøvd det vi kan og makter først.

:)
 
✨✨ 2017 - nytt år og nye (baby)muligheter! ✨✨

Godt nytt år alle sammen!

Dag 13/25 på antibiotikakuren:) (Mannen er ferdig med sin 7-dagers kur)

Og jeg starter året med soppinfeksjon (bivirkning av kuren) og en heavy forkjølelse :wtf:

Men det er et nytt år og nye muligheter, dere :D
 
Nytt år og nye muligheter! I år skal du bli gravid!! [emoji173]
 
Hei, og takk for at du har tatt deg tid til å lese gjennom dagboken min, og komme med reflekterende spørsmål. Og gratulerer med graviditeten - så godt at eggdonasjonen var vellykket:) Hvilken klinikk har dere brukt?

Slik jeg har forstått det har det vært varierende kvalitet på eggene på hvert forsøk.
Ved forsøk 1 (5egg ut) var det egget som ble satt inn i god kvalitet
Forsøk 2 (5 egg ut) endte i avbrutt - ingen befruktet
Ved forsøk 3 (17 egg ut, 4 modne og 2 satt inn) Ok kvalitet, det ene bedre enn det andre.

Alle disse forsøkene har vært på privat klinikk. Om vi må benytte oss av privat igjen, kommer jeg nok til å kreve å få mer svar på kvaliteten.
Nå skal vi gi det offentlige noen sjanser før vi tenker på veien videre.

Vi er nok ikke der at vi har bestemt oss for et visst antall forsøk før vi tenker i andre retninger. Vi Eggdonasjon er ikke helt uaktuelt på lang sikt, men vi vil sitte igjen med følelsen av at vi har prøvd det vi kan og makter først.

:)
Jeg skjønner deg godt. Man vil gjerne prøve alt som er mulig før man kommer dit at man må ta andre valg.

Vi endte opp med Instituto bernabeu i Alicante. De har på eggdonasjon graviditetsgaranti ved 3 forsøk, og garanterer 180 dager inn i svangerskapet. Mistet du i løpet av de 180 dagene er det bare å gå i gang med nytt forsøk . Ved 3 forsøk menes 3ferskforsøk av donor. Det er mulig at man ved egguthenting får ut 10 egg 7modne og 4 befruktes og blir til blastocyster. De setter ikke alltid inn 2 ved innsett. Hos meg ble ett satt inn, da legen mente at utgangspunktet var svært bra. Avtalen inkluderer også kostnadsfri innsetting av frys.

Donor Og din partner testes for alle genetiske sykdommer og kromosonfeil. Dere bør ha fersk hiv hep test og blodtype.+celleprøveresultater.

Vi valgte denne klinikken da den kom rimeligere ut i forhold til ava Peter+ slippe visumhelvete. Ava har ulike priser på behandlingen, og vi syntes det ble litt uoversiktlig hvor mye kostnader vi ville ende opp med. På IB var det fastpris på 3pakk med alt inkludert.

I utlandet er det mulig å gjort en pgd (tror det het det) screening av egga. Man får litt mere svar på hva som er feil med de da.

Lurt at du får kontrollert for at det ikke er polypp i livmoren, da det er vanlig pga behandlingen du gjennomgår. Kan forhindre graviditet. Måtte avbryte et forsøk og fjerne en her.

Før jeg begynte privat var jeg innom en gynokolog for en lite prat om hvor jeg skulle dra i Norge. Det var hun som stilte meg disse tøffe spørsmålene og ville jeg skulle tenke gjennom de før vi tok valgene. Det var vel ment fra hennes side da det er tøft for samliv og deg å gjennomgå så mye. Jeg er veldig glad for at jeg tidlig satt en grense for min toleranse. Litt brutalt var det ved slutten av det åttende.

Min lege var veldig tydelig på at min eggkvalitet var dårlig uavhengig av alder. Vi prøvde melatonin for bedre egg. Jeg byttet stimulering. Jeg skulle på det siste forsøke DHEA. Jeg hadde litt bedre resultater hos han enn offentlig.

Mulig jeg hadde prøvd en second opinion hos en annen som driver med ivf privat for å høre om du vil få bedre hjelp offentlig? skaff deg journalutskrift og lever kopi før konsultasjon slik at legen er litt forberedt. Det kan være kjekt med en prat med en annen lege som er uberørt av ditt kasus fra tidligere. Kan være man får klarere svar også. Jeg erkjenner selv at det kjedeligste i verden som finnes er en misfornøyd pasient. Det er ikke lett å være behandler da til tross for at man vil være profesjonell .
 
Hvordan går det med deg?
 
Back
Topp