fremre bekknløsning, lindrende tips?

Aicelain

Elsker forumet
Marsboerne 20 18
Oktoberlykke 2019
(Sutre advarsel :laughing002 her kommer det litt klaging: )

Er det noen av dere som har erfaringene med bekkenløsning i symfyseområdet/fremre bekken som har tips ellee øvelser som kan gjøre det bedre :angelic:? Jeg har hatt det i 2-3 mnd og er nå i uke 38.
Det gjørspesielt vondt når jeg skal krype ut av sengen, skal røyse meg fra sittende stilling, eller står på et ben. Selve skambenet er ømt og plagsomt. Har forsøkt å massere men det hjelper ikke. Gåtur og svømming har heller ikke hjulpet så langt :(
 
Det hjalp å føde.


Jeg gikk i gruppetrening hos fysioterapeut som holdt bekkenplagene litt i sjakk, jeg hadee både forran og bak nå med yngste.

Men eneste som fikk det til å bli borte var å føde. Litt midleridig lindring av å rette varm stråle vann fra dusjen mot smertene. Men det varte ikke.
 
(Sutre advarsel :laughing002 her kommer det litt klaging: )

Er det noen av dere som har erfaringene med bekkenløsning i symfyseområdet/fremre bekken som har tips ellee øvelser som kan gjøre det bedre :angelic:? Jeg har hatt det i 2-3 mnd og er nå i uke 38.
Det gjørspesielt vondt når jeg skal krype ut av sengen, skal røyse meg fra sittende stilling, eller står på et ben. Selve skambenet er ømt og plagsomt. Har forsøkt å massere men det hjelper ikke. Gåtur og svømming har heller ikke hjulpet så langt :(

Hold deg varm, ha silkelaken i sengen eller silkepysj på, ikke stå lenge av gangen, ikke gå eller gjør bevegelser som er vonde.
Slyngetrening kan hjelpe, og time hos fysioterapeut. Det bestiller du bare selv. :)
Ellers er det hvile og å prøve å finne behagelige stillinger som gjelder.
God bedring!<3
 
Hold deg varm, ha silkelaken i sengen eller silkepysj på, ikke stå lenge av gangen, ikke gå eller gjør bevegelser som er vonde.
Slyngetrening kan hjelpe, og time hos fysioterapeut. Det bestiller du bare selv. :)
Ellers er det hvile og å prøve å finne behagelige stillinger som gjelder.
God bedring!<3
Jeg er uke 39 + 5 i dag :) og utrolig har bekkenløsningen blir mye mye bedre den siste uken. I dag har jeg nesten ikke vondt i det hele tatt, helt utrolig. Trodde man skulle bli i værre form på slutten
 
Jeg er uke 39 + 5 i dag :) og utrolig har bekkenløsningen blir mye mye bedre den siste uken. I dag har jeg nesten ikke vondt i det hele tatt, helt utrolig. Trodde man skulle bli i værre form på slutten

Det er fordi babyen fester seg godt i bekkenet, og stabiliserer det. ;)
Nå er du snart i mål! <3
 
Jeg er uke 39 + 5 i dag :) og utrolig har bekkenløsningen blir mye mye bedre den siste uken. I dag har jeg nesten ikke vondt i det hele tatt, helt utrolig. Trodde man skulle bli i værre form på slutten
Ja, det hjelper at hodet fester seg
 
Jeg er straks inn i tredje trimester og har de samme smertene. Varmeflaske hjelper her, pute mellom bena, trening med fysio :) Plages med skikkelige stikninger i skambeinet, og her er det enda ei stund til den lille fester seg...
 
Back
Topp