Fra 3 til 4 med angsten på skuldrene

Cimb

Glad i forumet
Jeg hadde fødselsangst i første graviditet, men desverre henger den tyngre denne gangen.. Heldigvis har jeg nå fått tidlig oppfølging, men klarer ikke å la bekymringene slippe dessverre..
 
Varierende form!
Forrige graviditet var helt fantastisk [emoji1] Nå er jeg kvisete, sliten, kvalm, kaster opp og har hodepine annen hver dag... Kjekt å ha gode dager, men hadde også vært fint med en konstant form. Sett at flere har det sånn her inne og det er jo så slitsomt! [emoji36] Håper det roer seg snart.. 13+6 i dag[emoji108]
 
6a4284304c18b996f5db3a97299e63d0.jpg

2.trimester er i gang[emoji108][emoji1]
 
Tøy og strekk!
I dag har jeg vært skikkelig oppblåst med en del stikkinger og ligamentsmerter [emoji85] Kjekt å kjenne at det skjer noe, men det er faktisk ganske slitsomt til tider.. Har enda ikke noe særlig mage, så vanlige jeans holdes lukket med hårstrikk [emoji108]
 
Tøy og strekk!
I dag har jeg vært skikkelig oppblåst med en del stikkinger og ligamentsmerter [emoji85] Kjekt å kjenne at det skjer noe, men det er faktisk ganske slitsomt til tider.. Har enda ikke noe særlig mage, så vanlige jeans holdes lukket med hårstrikk [emoji108]
Smart tips det med hårstrikken! Ikke noe behov for det her ennå, men magen begynner vel å vokse snart [emoji4]
 
Frøkna var oppe kl.06 i dag Ganske bortskjemt med at hun sover til rundt 8, så dette var et sjokk for kroppen! Kjenner at det skal bli godt med senga straks, bare strikke litt først[emoji6] Ellers går det i tøy og strekk fortsatt, trøtt og kvalm[emoji85] Håper jeg kommer litt i vater etterhvert[emoji4]
 
Frøkna var oppe kl.06 i dag Ganske bortskjemt med at hun sover til rundt 8, så dette var et sjokk for kroppen! Kjenner at det skal bli godt med senga straks, bare strikke litt først[emoji6] Ellers går det i tøy og strekk fortsatt, trøtt og kvalm[emoji85] Håper jeg kommer litt i vater etterhvert[emoji4]
Håper formen bedrer seg [emoji4] Er det bra å tøye og strekke når man er gravid? Venter første barn, så er litt grønn på dette.. [emoji14]
 
Håper formen bedrer seg [emoji4] Er det bra å tøye og strekke når man er gravid? Venter første barn, så er litt grønn på dette.. [emoji14]
Mente vel egentlig at det tøyer og strekker i magen[emoji85] men gravidyoga er bra[emoji4] Gjorde det første gang jeg var gravid[emoji108]
 
Ah, ja den tøying kjenner jeg innimellom også [emoji4] Gikk du på gravidyoga-kurs?
 
Ah, ja den tøying kjenner jeg innimellom også [emoji4] Gikk du på gravidyoga-kurs?
Ja, gjorde det ved forrige graviditet. Det hjalp noe på fødselsangsten også mtp pusteøvelser og det å gå inn i seg selv. Får dessverre ikke mulighet til å gjøre det denne gangen[emoji17] men får se hva Youtube har å by på[emoji6]
 
Dag 3 med dundrene hodepine[emoji21] Dette var ikke planen min for denne uken[emoji85] Må nok kaste inn håndkle og ta en tur til legen etterpå [emoji17] Viktig å lytte til kroppen[emoji108]
 
"En får mage tidligere med nr.2" har jeg fått høre masse.. Ved forrige så hadde jeg ikke noe særlig mage før uke 20 og det ser jaggu ut til at det er tilfellet nå også. Har også bakovervendt livmor, så lille frøkna koser seg langt baki der ett sted [emoji4]
7a71f7847b7d99704e0eb9fd7b951403.jpg
 
Gratulerer med ny uke :D
 
Prøver meg på jobb igjen.. Går litt tregt med hodepine og bekkenlåsning, men jeg tar det i eget tempo [emoji4] Bra jeg har forståelsesfulle og snille kollegaer[emoji173]
 
Var på helsestasjonen i dag, litt lavt blodtrykk, men ellers bra[emoji4] Hjertet banket så fint [emoji7] Da jeg kom hjem lå papirene om bekreftet førsteplass og oul i postkassa [emoji322][emoji322]
 
Leste en artikkel i dag om gravide og sykemelding... Har gravide blitt mer sytete? Jeg vil ikke si det... Jeg vurderer å gå ned til 80% på jobb nå og ser ikke på meg selv som sytete, men ser på det som en nødvendighet for å fungere med de hjemme også, ikke bare på de timene jeg er på jobb.
 
Back
Topp