Fotball for barn

M

My heart

Guest
jeg har en sønn som spiller fotball, han er ikke den beste på laget, men han vil gjerne spille fotball og synes det er gøy. På kamper er trenerne opptatt av å vinne, og topper laget. Sønnen min blir satt på benken, og får spille kanskje 6-7 min tilsammen på en hel kamp. Har prøvd å tatt det opp, men da blir jeg den mora som "tar opp" ting.. det er ikke særlig populært i denne klubben, så er allerede litt upopulær pga det.
Får så vondt langt inn i hjerterota pga dette..
tips til hva jeg bør gjøre? Flere med samme opplevelser?
 
Uff, er så dritt når det blir sånn. Ødelegger jo moroa, og poenget med barneidrett er jo nettopp moro, aktivitet, lagånd og samhold.

Her sliter jeg mer med å motivere vesla til å spille på turneringene. Er ikke så flink hun heller, og etter første kampen blir hun fort sliten og uinteressert, men de er så få spillere på laget at alle må jo trå til. Elsker treningene da. Men i år har de verken trener eller spillere nok til å stille på turnering. Er såå kjedelig, for det er fint å ha noe å gjøre. Er ikke særlig med tilbud her ute, og det er så langt å kjøre om man skal noe annet.
 
Uff, er så dritt når det blir sånn. Ødelegger jo moroa, og poenget med barneidrett er jo nettopp moro, aktivitet, lagånd og samhold.

Her sliter jeg mer med å motivere vesla til å spille på turneringene. Er ikke så flink hun heller, og etter første kampen blir hun fort sliten og uinteressert, men de er så få spillere på laget at alle må jo trå til. Elsker treningene da. Men i år har de verken trener eller spillere nok til å stille på turnering. Er såå kjedelig, for det er fint å ha noe å gjøre. Er ikke særlig med tilbud her ute, og det er så langt å kjøre om man skal noe annet.
Ja, det tenker jeg også, de tar bort gleden og det blir så fort alvor.. de ferreste på laget ender opp på toppnivå allikevel, så det er jo en idrett som skal være gøy å holde på med. Blir altfor tidlig alvor synes jeg
 
Ja, det tenker jeg også, de tar bort gleden og det blir så fort alvor.. de ferreste på laget ender opp på toppnivå allikevel, så det er jo en idrett som skal være gøy å holde på med. Blir altfor tidlig alvor synes jeg

Mhm, og da faller de lett av, de som bare var der for moro og som verken er superduperfotballentusiast, eller bare naturtalent og blir prioritert.
 
Mhm, og da faller de lett av, de som bare var der for moro og som verken er superduperfotballentusiast, eller bare naturtalent og blir prioritert.
Enig! Det er 5 stk som allerede har falt av.. i morgen skal vi på bortekamp.. 2,5 time og kjøre hver vei.. det vil si 5 timer kjøring pluss kamp, lite kult å bruke så mye tid og reise får å se på Åsen sitte på benken Mammahjertet skriker
 
Venninnen min sitter i styret, så det blir tatt opp Kan ikke barn få være barn sier nå jeg..

Bra du tar det opp, men er vel vanskelig å komme noen vei med mindre man trener dem selv. Og da får man sikkert fort andre foreldre på nakken, som helst vil prioritere de beste.
 
Bra du tar det opp, men er vel vanskelig å komme noen vei med mindre man trener dem selv. Og da får man sikkert fort andre foreldre på nakken, som helst vil prioritere de beste.
Ja, det er foreldre som trener som favoriserer og vil få fram sine egne barn..
 
Ja, det er foreldre som trener som favoriserer og vil få fram sine egne barn..

Begriper egentlig ikke at de tør! Hadde vært så redd for p bli anklaget for favorisering at min ungr sikkert ble prioritert sist om det var meg [emoji16]
 
Begriper egentlig ikke at de tør! Hadde vært så redd for p bli anklaget for favorisering at min ungr sikkert ble prioritert sist om det var meg [emoji16]
Samme tenker jeg.. regner med det blir siste sesongen før sønnen min, det er så mye press og stress om å toppe laget, vinne og være best.. at jeg tviler på at han selv har lyst til neste år
 
Det et ikke lov i barneidretten i den alderen. Ta det opp som du skriver med venninnen din i styret eller med NIF om du ikke kommer noen vei. De mottar støtte fra NIF og plikter å følge reglene. NIF kan ta sånne saker ganske alvorlig. Poenget er idrettsglede i den alderen. Håper det løser seg :) Vondt i mamma hjertet å høre sånt!
 
Begriper egentlig ikke at de tør! Hadde vært så redd for p bli anklaget for favorisering at min ungr sikkert ble prioritert sist om det var meg [emoji16]
Mannen er trener her. De bytter sånn ca etter klokka da. (en trener ville bytte etter "han er god" men de bytter slavisk etter skjema når mannen styrer.) og vår sønn får nok mindre skryt enn de andre. Hvilket ikke er barebare for han er ikke så god og synes ikke det er så gøy når pappa "kjefter", men han favoriseres i alle fall ikke. Og det er viktig.

Disse guttene er 8-9 år gamle og laget styres og skal styres etter "alle med" ikke "hvem er best".
 
De har dessverre lov til det i den alderen tror jeg. Her står det at de får spilletid ut i fra oppmøte på treninger. Prøvde å lese på nff og det er nok en gråsone, du kan kontakte nff.

En av grunnene til at jeg misliker fotball.
 
De har dessverre lov til det i den alderen tror jeg. Her står det at de får spilletid ut i fra oppmøte på treninger. Prøvde å lese på nff og det er nok en gråsone, du kan kontakte nff.

En av grunnene til at jeg misliker fotball.
Nei under 12 år er det ikke lov ;)
 
De har dessverre lov til det i den alderen tror jeg. Her står det at de får spilletid ut i fra oppmøte på treninger. Prøvde å lese på nff og det er nok en gråsone, du kan kontakte nff.

En av grunnene til at jeg misliker fotball.

Er ikke lov under 12 år. Men synes det er bare at reglene er sånn :)
 
De har dessverre lov til det i den alderen tror jeg. Her står det at de får spilletid ut i fra oppmøte på treninger. Prøvde å lese på nff og det er nok en gråsone, du kan kontakte nff.

En av grunnene til at jeg misliker fotball.
Ut fra oppmøte synes jeg faktisk er helt greit jeg da selv om det fortsatt ikke gjøres der kb går
 
Back
Topp