Forstørret nyrebekken

2keiserinner, 1 kommende keiser

Andre møte med forumet
Er det noen som har erfaringer med eller vet litt om følgene av forstørret nyrebekken?
Er 25+5 nå, fikk vite i uke 18 at gutten hadde noe forstørret nyrebekken på ene siden. Fikk ny time til ul i uke 21 og da hadde det vokst fra 7mm til 12 mm. Altså 5 mm på 3 uker. Skal til ny ultralyd og legetime etter denne ul den 24.juli... hva kan jeg forvente meg? Sliter så med tanker omkring dette...
 
Jeg har dessverre ingen erfaringer selv, men vil sende deg en stor klem og varme tanker.

Forstår godt at du er bekymret, men jeg ønsker å berolige deg med at utvidet nyrebekken i de minst alvorlige tilfellene kan gå over helt av seg selv før fødsel eller etter fødsel uten noen som helst følger.

Samtidig skjønner jeg godt du blir bekymret for noe slik som er en risiko. Håper du får svar med noen som har personlig erfaring.
 
Vi fikk også beskjed om at gutten vår hadde det på høyre side på oul i uke 20. I uke 26 var vi på ny ultralyd (3D og ikke pga dette) og han har nå forstørret på begge sider og det har vokst litt på høyre side. Er nå i uke 28 og skal tilbake til sykehuset på ultralyd i august for å se om det har vokst ytterligere. Har ikke mer erfaring å komme med enn dette, men vi fikk beskjed om at dette er noe de ser på ultralyd omtrent daglig, det er visst ikke farlig og vanligere hos guttebabyer.
 
Hos lillegutt her ble det oppdaget forstørret nyrebekken på ul i uke 24. Det vokste fram mot fødsel og etter fødsel ble det fulgt oppmerksom ul og røntgen. Det ble konstatert innsnevring på urinlederen og pga størrelsen på nyrebekkenet var det ingen vei utenom operasjon. Han ble operert da han var tre mnd. Var på kontroll et par mnd etter operasjonen og alt er nå i skjønneste orden :)
Håper selvfølgelig at dere slipper operasjon, men om det ender med det så går det helt fint :)
 
Back
Topp