Forovervendt bilstol

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Beltestol med 3-punkt er bedre enn fempunktsseler.
Men hvis dere skulle velge mellom beltestol og sånn med pute foran - hva ville dere valgt? Og hvorfor?
 
Vi har beltestol uten pute foran.

Hvorfor? Nå har ikke jeg så mye kunnskap om den puta, men ser ikke helt vitsen da bilbeltet har samme funksjon. Og så ser det klumsete ut, eller hva jeg skal kalle det. :p
 
3 punkt, synes ikke den puten virker trygg nok og man har liten forskning om hva denne puten kan forsake av indre skader.
 
Beltestol.
Puta er for at unger under 15 kilo kan sitte fremover, er i enkelte seter vist seg å ikke funke i tester og jeg ser ingen grunn til å velge noe slikt. Mine snus ikke før de er tunge nok til beltestol.
 
Beltestol, fordi det er det tryggeste. Med bare pute foran slenges barnet ut av setet om bilen ruller rundt. Mulig det finnes flere typer og at noen er bedre, men jeg stoler mer på vanlig beltestol enn så lenge hvertfall.
 
Beltestol.
Puta er for at unger under 15 kilo kan sitte fremover, er i enkelte seter vist seg å ikke funke i tester og jeg ser ingen grunn til å velge noe slikt. Mine snus ikke før de er tunge nok til beltestol.
Nei puten er bedre for nakken, så den anbefales framfor seler til barn over 15kg også. Barn under 15 kg kan også sitte forovervendt med seler (5punkts). Så det er ikke derfor. Den er bedre for nakken, men muligens ikke bra mot innvoller (det vet ingen enda).
Beltestol, fordi det er det tryggeste. Med bare pute foran slenges barnet ut av setet om bilen ruller rundt. Mulig det finnes flere typer og at noen er bedre, men jeg stoler mer på vanlig beltestol enn så lenge hvertfall.
Detter ikke mer ut enn ved vanlig tre-punktssele ved velt.
 
Beltestol.
Puta er for at unger under 15 kilo kan sitte fremover, er i enkelte seter vist seg å ikke funke i tester og jeg ser ingen grunn til å velge noe slikt. Mine snus ikke før de er tunge nok til beltestol.
Det Sara sa !
 
Nei puten er bedre for nakken, så den anbefales framfor seler til barn over 15kg også. Barn under 15 kg kan også sitte forovervendt med seler (5punkts). Så det er ikke derfor. Den er bedre for nakken, men muligens ikke bra mot innvoller (det vet ingen enda).

Detter ikke mer ut enn ved vanlig tre-punktssele ved velt.

Barn under 15 kilo kan sitte fremover med fempunkt, men det er frarådet nettopp med tanke på nakken, kroppen sitter da bom fast mens hodet slenger fremover ved bråstans.

Hvordan skal ei pute på magen være bedre for nakken enn vanlig sele? Vis meg dokumentasjon på det, for det var ukjent (og merkelig) informasjon
 
Barn under 15 kilo kan sitte fremover med fempunkt, men det er frarådet nettopp med tanke på nakken, kroppen sitter da bom fast mens hodet slenger fremover ved bråstans.

Hvordan skal ei pute på magen være bedre for nakken enn vanlig sele? Vis meg dokumentasjon på det, for det var ukjent (og merkelig) informasjon
På samme måte som at trempunktsele er bedre enn fempunktsele - skuldrene sitter ikke bom fast slik at bare hodet slenges og gir ekstra belastning på bare nakken. Du har hørt at beltestol med trepunkt er bedre enn fempunkt?
 
Trepunkt er bedre enn fempunkt ja. Og nettopp fordi ved trepunkt sitter ikke skuldrene bom fast.

Googling finner bare undersøkelser som viser at slike seter IKKE er det anbefalte
 
Trepunkt er bedre enn fempunkt ja. Og nettopp fordi ved trepunkt sitter ikke skuldrene bom fast.

Googling finner bare undersøkelser som viser at slike seter IKKE er det anbefalte
Krasj-tester viser at de kommer best ut mtp belastning på nakken. Men så er det usikkert ang innvoller.
 
Beltestol.

Seter med pute er ikke anbefalt fra trygg trafikk, og er utrygge ved en evt velt
 
Back
Topp