Forklar nedpress for meg??

MonicaA

Forumelsker
Jeg er i uke 30, lillebror ligger med hodet godt nedi bekkenet, jordmor slet med å finne det for å sjekke om hodet var festet. Jeg kjenner også hodet meget godt bare jeg tar en finger inn i skjeden. Flere som har det slik?

Og angående nedpress; hadde ikke dette med storebror på 2, så er usikker på hvordan dette føles. Men innimellom får jeg fryktelig vondt, som om han gnir hodet mellom beina i bekkenet. Er dette nedpress..?
 
For meg kjennes det ut som hodet henger halvveis ute, og når jeg sitter føles det som jeg sitter på hodet til babyen. Spreng i bekken og underliv hele tida [emoji37]
 
For meg føles det som en veldig sterk tyngdefornemmelse mellom bena..som at «bayen er på vei ut»og må stoppe å gå..er veldig ubehagelig og får litt «panikk»til tider..når jeg sitter kjenner jeg bare jeg ikke klarer å sitte for det er vondt og ubehagelig(har bekkenløsning med låsninger,så vet ikke om det spiller inn)..
 
Dytter på denne og håper flere deler av sine erfaringer:)
 
For meg så har jeg veldig nedpress når jeg har stått og/eller gått mye. Hodet har vært nede de gangene jeg kjenner det.

Ho ligger i hodeleie nå.

Det kjennes ut som at en tyngde presses nedover, og det føles sårt. Som om hodet åpner/river i kjøtt eller åpner en smal, men elastisk kanal. Det er veldig ømt og ubehagelig, så stort sett tør jeg ikke gå langt når jeg kjenner det.
Når jeg er på do, så føles det som om alt sprenges.
 
Hodet er festet for noen uker siden her og kjenner godt at det tynger nedover. Kommer uansett om jeg sitter eller er i bevegelse. I blant hugger det til i smerter.
 
Presser meir på i bekken å føles som en må pisse oftare da dæ presser ekstra ved blæra. Merkes godt når eg ska reise meg opp,sette meg ner elle går
 
Back
Topp