Forelsket!

H

Hmmm

Guest
Hei:)

Jeg har rotet meg borti noe og vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Vær så snill å ikke døm meg, dette er tøft nok fra før...

Jeg er gift med en flott mann, men forholdet vårt har skrantet i mange år ( uten at det egentlig har noe å si..)

For noen måneder siden så traff jeg en annen mann. Han tok meg med storm for å si det slik. Vi prater sammen hver dag på nett og han er ikke interessert i et forhold. Jeg har ikke spurt han, men vi snakker om alt mulig, så dette har kommet frem i samtalen...

Problemet er da at hjertet mitt hopper over tre slag når det tikker inn meldinger og jeg tenker på han hele tiden.

Jeg vet at dette er følelser som vil gå over, men bør jeg gå fra mannen min fordi jeg har følelser for en annen?

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg burde sikkert han kutter kontakten med han jeg chatter med, men livet er så kjipt for tiden og han får meg til å føle meg så utrolig bra.

Hva skal jeg gjøre?
 
Du vet hva du bør gjøre.

Bruk tiden og energien din på å prøve å jobbe med forholdet du har. Alle kan bli betatt og forelsket, men det er hva du gjør med det som er vesentlig. Fortsetter du å utvikle et forhold til denne mannen så bør/må du gå fra din mann. Men er det det du vil? Gå fra din mann for en flørt som ikke har lyst på noe forhold? Den gleden kan bli kortvarig.

Nei. Avslutt denne flørten og ta vare på det du har.
 
Du vet hva du bør gjøre.

Bruk tiden og energien din på å prøve å jobbe med forholdet du har. Alle kan bli betatt og forelsket, men det er hva du gjør med det som er vesentlig. Fortsetter du å utvikle et forhold til denne mannen så bør/må du gå fra din mann. Men er det det du vil? Gå fra din mann for en flørt som ikke har lyst på noe forhold? Den gleden kan bli kortvarig.

Nei. Avslutt denne flørten og ta vare på det du har.
Helt enig i dette ;)
 
Jeg er enig med de over.. finn ut hvor problemet i forholdet ligger å jobb med det. Kan kanskke parr terapi være noe som kan hjelpe?
Snakk med mannen din vær åpen å fortell hvordan du føler det.

Som over meg skrev. Avslutt flørten å jobb med deres forhold! :)
Om du finner ut av at det ikke funker for deg lengere synes jeg heller du bør snakke med mannen din å si ting som det er å heller gå fra hverandre. Ikke gå bak ryggen på han for å snakke med andre dette synes jeg er litt respektløst. Ikke for å dømme bare min mening.
 
Hva ville du valgt om du ikke hadde denne flørten? Levd videre slik du har hatt det? Hadde du da vurdert å gå fra mannen din? Hvorfor blir du i forholdet når det er dårlig? Har han/ du/ dere jobbet for forholdet? Har dere barn? Krangler dere mye/ tause imot hverandre? Kan det reddes og vil begge gjøre en innsats?
Husk at DU også skal ha det bra! Om dere har barn, kan du tenke på at, har du det bra har barna det bra. ( det vil være vondt for alle uansett, men kanskje den beste løsningen på sikt?) Du skal ikke være i et forhold fordi det er det letteste, men gjør deg ulykkelig.. Skal du gå i fra mannen din bør det være fordi du ønsker det, ikke pga en midlertidig flørt/ at du er betatt av noen andre. Da bør du kutte kontakten med "flørten" . Og husk at når et forhold skranter er det lettere å bli betatt av andre. Du får oppmerksomheten mannen din kanskje burde gitt deg? Gå inn i deg selv og tenk hvordan du vil ha det resten av livet ditt... bli i et forhold som ikke "er noe" eller å starte på nytt alene. For det bør være et liv alene (uten mannen) som frister ikke et liv med flørten. Det kan fort gå dukken med flørten midt i prosessen og da sitter du der med skjegget i postkassa.. Gresset kan være grønnere på andre siden, men greia er av hvilken grunn man går.. om det blir flørten eller en annen etterhvert, spiller ingen rolle, så lenge du gjør det for din egen del..
 
Back
Topp