Foreldrepermisjon-fordeling? Hvordan har dere tenkt å fordele?

Førstegang87

Andre møte med forumet
Vi har tenkt å dele hele foreldrepermen i to siden far ønsker halvparten, ... vet ikke om et eneste par som har løst det på den måten? Men føler det ikke er riktig av meg å nekte han halvparten og synes det er så fint at han vil tilbringe mest mulig tid med sønnen vår også, selv om noe av meg frykter for at det kanskje føles litt kort- men hvis jeg sparer penger kan jeg jo ta ulønnet permisjon også :)

Hvordan løser dere dette?
 
Denne gangen tar jeg alt felles og han bare sin del, men gradert så det blir mer enn 15 uker. Regner med han jobber mye kveld.

Kjenner fler som har delt ca 50/50, det har vært tungt for både mor og far, men tror ingen har lidd under det. :)
 
Vi avgjorde egentlig sist at far skulle være hjemme betydelig mer neste gang og spare opp til at det kunne la seg gjøre. Jeg får full lønn via jobb og han via nav så eneste måten å løse det på økonomisk var en god oppsparing av midler siden min manns lønn går betraktelig ned om/når han er ute i permisjon.
Nå ble baby nr 2 veldig uplanlagt siden vi egentlig ikke kunne få flere, så resultatet er at jeg tar all permisjon denne gangen også, sett vekk fra farskvoten.
Vi søker 80% permisjon, får vi bhgplass til høsten så utsetter vi permisjonen som er ved bhg-start å tar ungene ut litt ekstra nå og da for litt ekstra familietid og helgeturer tenker jeg :)
 
Så bra at dere vil dele slik :) Sist fikk jeg et barn som bare ville ha pupp, og knapt var interessert i annen mat, så de ukene far hadde tenkt å ta fra fellesperioden måtte jeg ta. Det var helt pyton å jobbe igjen, på jobb forventer de full pinne og jeg kom hjem til utsulta skrikende unge. Planlegger at far tar fedrekvoten denne gang, så avgjør amming om jeg må ta noe mer ulønna.
 
Far tar 15, jeg resten...har mye med at han har mye turnusfri og ikke ønsker mer av permisjonen.
 
Vi tenker å ta 49 uker med 100% lønn. Jeg tar 5 uker ferie og 5 uker ulønna permisjon etter min del og fellesperioden, og så tar han kun sine 15 uker til slutt. Jeg synes dette er litt vanskelig, så hvis noen mener dette ikke lønner seg økonomisk så skrik ut! Eneste jeg har funnet ut er at det muligens kan bli vanskelig å få sykepenger (hvis det skulle skje noe) etter en ulønnet permisjon, skal sjekke opp dette på jobben.
 
Vi tar 100%.
Jeg tar hele fellesperioden + 9uker ulønnet. Han tar 15 uker + 2 uker ulønnet.
Hadde ikke han drevet eget firma hadde vi sikkert delt annerledes. På min jobb er det flere av mennene som har lang permisjon. [emoji5] tror det blir mer og mer vanlig. Viktigste er at folk velger det som passer dem best
 
Vi tar 100%.
Jeg tar hele fellesperioden + 9uker ulønnet. Han tar 15 uker + 2 uker ulønnet.
Hadde ikke han drevet eget firma hadde vi sikkert delt annerledes. På min jobb er det flere av mennene som har lang permisjon. [emoji5] tror det blir mer og mer vanlig. Viktigste er at folk velger det som passer dem best

Ja pluss 5 uker ferie på meg [emoji5]
 
Med erfaring fra sist, gutten som kun tok pupp, så blir det kun de 15 ukene på far. Jeg tar i tillegg 3-4 uker ferie og 4–5 uker ulønna. Tilvenning i bhg forhåpentligvis fra september/oktober.
 
Her skal det søkes om at far får 100% av permisjonen siden jeg er ufør. Så da kan vi begge være hjemme med lillegutt.
 
Vi tar 59 uker på 80% dekning. Jeg tar mødrekvoten og hele fellesperioden, far tar sine 15 uker. Jeg tar muligens ut ferie etter at min permisjon er over, slik at pappaen utsetter sin permisjon like lenge. Da skal vi mest sannsynlig ha kommet oss til nyttår, og frøkna kan begynne i bhg i januar[emoji4]
 
Vi tar 59 uker på 80% dekning. Jeg tar mødrekvoten og hele fellesperioden, far tar sine 15 uker. Jeg tar muligens ut ferie etter at min permisjon er over, slik at pappaen utsetter sin permisjon like lenge. Da skal vi mest sannsynlig ha kommet oss til nyttår, og frøkna kan begynne i bhg i januar[emoji4]
Akkurat samme som vi gjør. Jeg skal ta ut 10 uker ferie etter min permisjon, og de fem siste av de ukene skal også mannen ha pappaperm. Planen er å reise i fire uker, og barnehagestart i januar 2020.
 
Vi tar 59 uker på 80% dekning. Jeg tar mødrekvoten og hele fellesperioden, far tar sine 15 uker. Jeg tar muligens ut ferie etter at min permisjon er over, slik at pappaen utsetter sin permisjon like lenge. Da skal vi mest sannsynlig ha kommet oss til nyttår, og frøkna kan begynne i bhg i januar[emoji4]
Vi prøver det samme, men blir nok bhgstart i november / desember :)
 
Back
Topp