Foreldrepenger

Regner med at du skjønner at engangsstønaden må fordeles utover permisjonstida. Så hvis du bruker opp pengene på bilrep og andre ting, så har du ikke mer å hente før du søker dagpenger igjen.

Nåå var det ikke snakk om de pengene skulle brukes på bil heller.
De pengene skal brukes på ungen og husholdning.

Er bare at mannen har nettopp begynt i ny jobb. Tjener jo ikke akkurat fett med det første.. Han som tar av seg bil og betaling på den.

Derfor jeg sa det er dessverre litt trangt økonomisk før lille kommer, derfor hadde engangsstønad vært gull, sånn at vi kunne handlet inn resterende som mangler til bebis.
 
Ja, skal ringe dem i morgen.
Fikk til svar av nav her på torsdag at dem skulle behandle søknaden om engangsstønad om jeg ikke tok foreldrepenger. Ja, vet jeg tapere mye på å ikke ta foreldrepenger men det bør jo nav være glade for [emoji14]

Men har ikke sjans i havet til å vente på foreldrepenger da mannen har nettopp begynt i ny jobb og en bil som skal repareres for en del tusen kr :banghead:

Men isåfall, når blir foreldrepengene utbetalt hvis jeg hadde søkt på det i morgen?
Du får vel dagpenger nå? Permisjonen starter 3 uker før termin, så første utbetaling kommer ikke før det. Også vil du få foreldrepenger en gang i mnd. Blir som en lønning :)
 
Du får vel dagpenger nå? Permisjonen starter 3 uker før termin, så første utbetaling kommer ikke før det. Også vil du få foreldrepenger en gang i mnd. Blir som en lønning :)

Ja, får dagpenger nå. Okei skjønner :)
Har termin 15.juli så når vil da foreldrepengene bli utbetalt da?

Føler meg veldig dum nå men :sorry: innviklet.
 
Ja, får dagpenger nå. Okei skjønner :)
Har termin 15.juli så når vil da foreldrepengene bli utbetalt da?

Føler meg veldig dum nå men :sorry: innviklet.
Da skal du vel få for juli mnd innen 31. Juli mener jeg. Mulig du får noe i slutten av juni, men det vil nok da ikke bli for mer enn en uke. Jeg hadde termin 19. Juli i 2015 og fikk ihvertfall fullt opp i juli.
Hadde ikke noe opphold i utbetalingene mine ihvertfall. Permisjonen startet 29. Juni
 
Da skal du vel få for juli mnd innen 31. Juli mener jeg. Mulig du får noe i slutten av juni, men det vil nok da ikke bli for mer enn en uke. Jeg hadde termin 19. Juli i 2015 og fikk ihvertfall fullt opp i juli.
Hadde ikke noe opphold i utbetalingene mine ihvertfall. Permisjonen startet 29. Juni

Okei. Tusen tusen takk for svar :)
 
Back
Topp