Foreldrepenger å permisjon

Hipphipp

Flørter med forumet
Jeg har knapt rukke å testet positivt å er blitt uten jobb etter å ha vært sykemeldt i et år. Sykemeldingen blir forlenget å jeg starter visst på aap inntil videre. Hva skjer nå med fødselspermisjon å fødselspenger? Kan far ta 8 måner permisjon mens jeg er sykemeldt? Regner med vi nå bare får den engangssummen?
 
Hvis du går på aap kan du ta ut foreldrepenger om du ønsker. Så søke om å gjenoppta etter permisjon.
 
For en kjip situasjon [emoji20]

Jeg hadde først og fremst fått noen til å se på dette med oppsigelsen, det skal mye til for at de har lov å si deg opp etter 12 mnd selv om du har vært borte, de fleste har rett på å beholde jobben i 24mnd[emoji106][emoji5]

Videre, ville jeg sett på egen helse og mulugheter, hva ønsker du og hva kan du klare? Aap er ingen forlengelse av sykepenger slik mange tror, det er i grunn bare et fint navn på arbeidstrening, de vil teste deg i forskjellige typer jobber for å se hva du klarer og kan trives med. Kanskje du kan komme de i forkjøpet å komme med noen forslag, kanskje du kan klare en annem type jobb? Du har jo enda tid til å opparbeide deg rettigheter i ny jobn, om kroppen vil selvfølgelig.

Ellers er jo aap likestilt med lønn, du vil få dette som grunnlag for foreldrepenger[emoji5] du har da ikke rett på engangsstønad men beløpet du får i aap i permisjonstiden.

Masse lykke til[emoji5]
 
Back
Topp