Foreldre til barn som er Treg med språket

Eliz92

Forumet er livet
Februarlykke 2015
Marsmellows-15
Januar 2017
Februarhjertene2017
Februarbarna 2020
Marsboere 2020
Hvor gammel var barnet før språket løsnet? Tok det lang tid før det falt på plass etter det løsnet litt? Har barnet hatt mye med ppt å gjøre i ettertid?
 
Han er 5år nå. Snart 6år og sliter veldig med både språk og det sosiale ennå. PPT og hab er inne i bildet og har vært det siste 2 årene. Nå har han tilrettelagt intensiv opplæring 4t pr dag i bhg med fokus på språk
 
*følger med*, da jeg har en 3åring som prater lite. Er i søkefasen ift spesialstøtte fra ppt-tjenesten.
 
Var tre/tre og et halvt år før språket begynte å komme. Ved fem år var uttalen på plass. Aldri vært i kontakt med ppt/andre.
 
Mitt barn er 3 år til helgen og har omtrent ikke kommet med nye ord etter han var 1,5 år. Det går mest i vann og vromm. Kan noen flere ord også, fly, hest, voff, maou, hadet, genser, der, stor. to, do, Sikkert noen til jeg ikke kommer på i farten. Helsestasjon var bekymret på 2 års kontrollen, skulle ringe barnehagen etter en periode. De har ikke gjort det, og barnehagen er begynt med skjema til ppt.

Virker som han forstår omtrent alt, veldig sosial men andre barn begynt å herme etter søsteren på 13 mnd. Barnehagen har alltid vært slik: språket det kommer..
Vært bekymret lenge, leser litt for han hver dag.
 
Har en som blir 2 år i april han sier ikke ett enaste ord. Bara mumler. Hvor gammel er din??
 
Var tre/tre og et halvt år før språket begynte å komme. Ved fem år var uttalen på plass. Aldri vært i kontakt med ppt/andre.
Samme her. Det vil si, først ved skolestart var språket på nivå med jevnaldrende. Før treårsalder snakket hun bare "tullespråk".
 
Eldste min som er 3 år nå er sen med språket. Det det løsner mer og mer men ikke den uttale ennå på mange ord og snakker ikke særlig setninger. PPT har vært og sett på han i bhg før jul rett før han ble 3 år (ble 3 på nyttår) og var ennå ikke bekymret da men bhg observerer han videre
 
Vår er 2 år og snart 8 mnd. Bhg er bekymret og venter på kontakt med ppt. Dog føler vi det løsner litt og litt. Sier tre ord i en setning men ikke mye. Forstår dog omtrent slt og tar lange beskjeder. Men talen er treg.
 
Min gutt er snart 5 år, og sliter veldig med språket, men han har fått operert vekk mandlene i januar, så det har blitt forbedring :) E under utredning hos ppt[emoji5] håper det løsner snart [emoji5]
 
Back
Topp