Foreldre raser over ammedukke - en dukke som lar barn imitere amming.

OdaM

Elsker forumet
Foreldre reagerer på dukken som lar barn imitere amming.

Les artikkelen her:
http://www.side2.no/helse/article3121398.ece

Hva synes du om det?
JEG klarer virkelig ikke å se problemet..
 
La barn være barn!
 
ORIGINAL: Tyttebæra

La barn være barn!


Det vil si?[;)]
 
ser igrunn ikke problemet... men heller ikke vitsen med en slik dukke [8|] 
 
ORIGINAL: Azoria

ser igrunn ikke problemet... men heller ikke vitsen med en slik dukke [8|] 


De mener: Når jenter nå leker med ammebabyen vil hun lære at det er den naturlige måten å mate et barn på.
Greit nok. Men når vi først snakker om vitsen med å lage en slik dukke.. da ser jeg heller ikke vitsen med å lage en dukke som kan gulpe, gråte osv.
 
Jeg ser ikke problemet med den dukka. Herregud, vi leker jo mor, far og barn allerede i 3-års alder i barnehagen. skjønner ikke hvordan den dukken skal oppmuntre til tidlig sexdebut..
Men må innrømme at jeg syns det er litt spesielt å lage en ammedukke, hehe[8|][8|]
 
ORIGINAL: Azoria

ser igrunn ikke problemet... men heller ikke vitsen med en slik dukke [8|] 


Samme her..
 
jeg hadde nok ikke kjøpt en slik dukke til unga mine
greit de vil imetere hva de ser oss voksene gjør,men behøver da ikke ha en dukke som er laget for å sutte
 
synes ikke det er noe poeng i å lage en slik dukke. Men på den andre siden gidder jeg ikke henge meg opp i det eller.
Da synes jeg det er verre at det selges lekepistoler jeg da [;)]
 
ORIGINAL: Qü$×

ORIGINAL: Tyttebæra

La barn være barn!


Det vil si?[;)]

 
At jeg ikke syntes noe om den dukka. Men for all del.
 
Ha ha, nå har jo liksomflasker vært til salgs evig lenge.. Ingen som sier no på det[8D] har sett barn liksomamme masse, så denne dukken utgjør vel ikke en diiger forskjell?
 
Fet avslutningskommentar..

Den enste skaden dukken kan gjøre er hvis man slår noen i hodet med den.

[8D]

Herregud, jeg amma dokkene mine jeg også.. Tror ikke de tok skade av det.
 
ORIGINAL: Dollface

Fet avslutningskommentar..

Den enste skaden dukken kan gjøre er hvis man slår noen i hodet med den.

[8D]

Herregud, jeg amma dokkene mine jeg også.. Tror ikke de tok skade av det.


Nei dukkene klarte seg nok fint[8D] Men du da? Du hadde vel sex for første gang når du var 14 du???[:-] som er heeeeeelt uvanlig..
 
ORIGINAL: Qü$×

ORIGINAL: Dollface

Fet avslutningskommentar..

Den enste skaden dukken kan gjøre er hvis man slår noen i hodet med den.

[8D]

Herregud, jeg amma dokkene mine jeg også.. Tror ikke de tok skade av det.


Nei dukkene klarte seg nok fint[8D] Men du da? Du hadde vel sex for første gang når du var 14 du???[:-] som er heeeeeelt uvanlig..

Nei, jeg var faktisk 15 [8D]
 
I villfarelse og i halvt sovende tilstand klarte hjernen min å se for seg at det var meningen at barna faktisk skulle la dukken "amme" av de. Ble fort lettet da jeg så det fulgte med en topp med sensorer forebeholdt "ammingen".

Ser ikke helt problemet, barn leker da "house" fra de er små av og får med seg hele konseptet med amming gjennom småsøsken og andre små familiemedlemmer. Ser ikke helt forskjellen.
 
Litt rart og se folk reagerer på dette da egentlig.
"Alle" mener at det skal være naturlig og amme og man bør kunne gjøre det åpent hvor og når som helst.
Tenker da på diskusjoner som pleier og være støtt og stadig angående offentlig amming.
Da skal det være helt greit og naturlig, og folk må jo tåle amming for det er jo faktisk sånn det er skapt for at babyer skal spise mat.
Men når det kommer til dukkene, nei da skal dem flaskemates da fordi amming plutselig er ekkelt og unaturlig?
Nei rart og reagere på en ammedukke spør du meg. Kan da vel virkelig ikke gjøre noe om barna lærer seg og amme dukken sin, tviler på at dem kommer til og fly rundt og flashe puppene sine blant folk eller ha sex og bli gravide noe tidligere av den grunn altså.

I dagens samfunn hvor det nesten er mer normalt og gi flaske enn amme så kan det virkelig ikke skade og lære barna om amming også?
(jeg ga selv flaske til ene barnet mitt og ammet det ene,  fordi det var sånn det fungerte rett og slett. Så nei jeg er ikke en av dem som er totalt imot flaske mating, men ser jo at det blir mer og mer vanlig at flaske er det "normale". Derfor er jeg for ammedukker) [:)]
 
Ser ikke noe problem med dukka jeg, og skjønner ikke hva som skulle fremkalle tidlig seksuell debut med den...
 
Da jeg fikk min 2dre prinsesse ammet min 16 måneder gamle datter hennes dukke når jeg ammet lillsøster [:)]. Skulle hatt seg en slik dukke da[:D]
 
Hadde nok ikke komt på å kjøpe den dukka til snuppeliten, og syns egentlig det hørtes litt kleint ut, selv om jeg ikke syns det er kleint når snuppa later som at hun pupper de vanlige dukkene sine [8D] Vet ikke... Rar dukke bare, men for all del [;)] [:)]
 
Back
Topp