Forberedelser til innsett

Sarah82

Forelsket i forumet
Hei dere

Er det noe jeg kan gjøre for å øke sjansene for å lykkes ved neste fryseforsøk?? :)

Jeg skal sannsynligvis ha fryseforsøk i slutten av januar. I følge sykepleieren skal jeg "ta folat og leve som normalt". Folat og tran har jeg tatt i over fire år nå. Jeg prøver å slå meg med ro med det. Er utover dette aktiv, normalvektig og spiser ganske variert.

MEN... så tenker jeg hva om det faktisk er noe jeg kan gjøre som kan hjelpe? :happy:
 
skal også sannsynligvis ha fryseforsøk i slutten av januar :)

Noen benytter seg av akupunktur, jeg vet ikke når?

Har hvertfall tenkt å gjennomføre 1-2 harde treningsøkter i uka for blant annet å ha en bra blodgjennomstrømning i kroppen. Og kanskje gå ned 2-3 kg :)

Ellers skal jeg nyte det at jeg ikke er gravid, blir nok en del rødvin i jula :-D
 
skal også sannsynligvis ha fryseforsøk i slutten av januar :)

Noen benytter seg av akupunktur, jeg vet ikke når?

Har hvertfall tenkt å gjennomføre 1-2 harde treningsøkter i uka for blant annet å ha en bra blodgjennomstrømning i kroppen. Og kanskje gå ned 2-3 kg :)

Ellers skal jeg nyte det at jeg ikke er gravid, blir nok en del rødvin i jula :-D

Takk for svar!

Høres ut som vi har en ganske lik plan. Har gått til akupunktør tidligere, kanskje jeg skal ta kontakt med henne igjen. Er ganske aktiv i utgangspunktet, men har begynt på faste gruppetreningstimer igjen etter en lengre pause.

Åsså må man kose seg med vin når man kan! Forhåpentligvis blir det veeeeldig lenge til neste gang :happy:

Jeg ønsker deg masse lykke til med forsøket ditt!!
 
Hei dere

Er det noe jeg kan gjøre for å øke sjansene for å lykkes ved neste fryseforsøk?? :)

Jeg skal sannsynligvis ha fryseforsøk i slutten av januar. I følge sykepleieren skal jeg "ta folat og leve som normalt". Folat og tran har jeg tatt i over fire år nå. Jeg prøver å slå meg med ro med det. Er utover dette aktiv, normalvektig og spiser ganske variert.

MEN... så tenker jeg hva om det faktisk er noe jeg kan gjøre som kan hjelpe? :happy:


Lev som normalt og kos deg masse. Det er embryoet som kan gi deg graviditet. Livet er kort , lev litt:)
 
Har du forsøkt scratching? Lest at det skal øke sjansene for at det skal feste seg. Jeg forsøkte det og prednisolon og klexane ved forrige forsøk. Ble ikke gravid, men er verdt forsøket:)
 
Scratching og akupunktur :)
 
Planen er å ta scratching ja. Høres ut som jeg bør være glad for at jeg har fått tilbud om det! :) Pga scratchingen rekker jeg antakeligvis ikke innsettet før jul.

Prednisolon og klexane har jeg bare lest om her på forumet, men litt usikker på hva det er? Det ene er kanskje blodfortynnende? Det skal jeg nemlig også få!
 
Planen er å ta scratching ja. Høres ut som jeg bør være glad for at jeg har fått tilbud om det! :) Pga scratchingen rekker jeg antakeligvis ikke innsettet før jul.

Prednisolon og klexane har jeg bare lest om her på forumet, men litt usikker på hva det er? Det ene er kanskje blodfortynnende? Det skal jeg nemlig også få!
Klexane er blodfortynnende. Prednisolon er kortison.
 
Jeg tok babyklister ved innsett i naturlig syklus. Om det hadde effekt vet jeg ikke, men jeg ble gravid (34+4 i dag).
Brukte ikke babyklister på ferskforsøket som ble negativt.
 
Jeg tok babyklister ved innsett i naturlig syklus. Om det hadde effekt vet jeg ikke, men jeg ble gravid (34+4 i dag).
Brukte ikke babyklister på ferskforsøket som ble negativt.

Hvor kjøper man det?[emoji5]
 
Aha, oki. Hva er kortison bra for i denne sammenheng? Spør kanskje dumt her altså ;)
Kortison brukes for å redusere aktivitet av inflammasjon (som for eks ved aktiv endometriose, noe jeg hadde).
 
Jeg har også brukt babyklister begge gangene, og blitt gravid begge gangene. Vet heller ikke om det har noen sammenheng, men lover jeg kommer til å bruke det denne gangen også :)
 
Jeg skal bestille meg babyklister til neste runde hvertfall!!!
 
Jeg har også brukt babyklister begge gangene, og blitt gravid begge gangene. Vet heller ikke om det har noen sammenheng, men lover jeg kommer til å bruke det denne gangen også :)

Betyr dette 1 uke før innsett?[emoji5] og så hele første trimester??[emoji15][emoji15]

4d07e4704aceb396bac5d062a66ae56e.png
 
Betyr dette 1 uke før innsett?[emoji5] og så hele første trimester??[emoji15][emoji15]

Ja, jeg begynner gjerne når jeg har fått bekreftet dato for uttak.
 
Back
Topp