Forandring i liv i magen

Novemberbaby2018

Blir kjent med forumet
Hei :) Er det fler som har opplevd at bevegelsene i magen er blitt svakere? Kan det være at babyen bare har snudd seg? Hjertelyden er fin og var på ultralyd for en uke siden og alt var fint.
Jeg kjenner fortsatt bevegelse, men det er bare svakere og kanskje litt sjeldnere.
Førstegangsgravid uke 21
 
Hei :) Er det fler som har opplevd at bevegelsene i magen er blitt svakere? Kan det være at babyen bare har snudd seg? Hjertelyden er fin og var på ultralyd for en uke siden og alt var fint.
Jeg kjenner fortsatt bevegelse, men det er bare svakere og kanskje litt sjeldnere.
Førstegangsgravid uke 21

Hei!
Alt er som regel helt fint når barnet endrer bevegelsesmønster.
Men hver gang bevegelsene endrer seg såpass at mor blir usikker,
skal man ringe fødeavdelingen og få en sjekk.
Man skal alltid være på en sikre siden!

Her kan du lese mer informasjon som er viktig:
https://kjennliv.no/

Lykke til, og oppdater oss gjerne!
 
Hei!
Alt er som regel helt fint når barnet endrer bevegelsesmønster.
Men hver gang bevegelsene endrer seg såpass at mor blir usikker,
skal man ringe fødeavdelingen og få en sjekk.
Man skal alltid være på en sikre siden!

Her kan du lese mer informasjon som er viktig:
https://kjennliv.no/

Lykke til, og oppdater oss gjerne!

Oi, glemte visst å oppdatere. Dro på legevakta og fikk høre hjertelyden. Den var fin. To dager etter begynte jeg å blø så dro på legevakta og snakka med en jordmor der som ikke trodde det var noe siden hun også fant fin hjertelyd. På kvelden var det ingen spor av blod. Morgenen etter begynte jeg igjen å blø så jeg ringte føden som ville ha meg inn på sjekk. Der så de en fin og aktiv baby. Så tok de gyn undersøkelse og fant ut at det var livmortappen som blødde. Mest sannsynlig helt ufarlig[emoji169] Så tok de celleprøve som jeg blødde enda mer av da[emoji28] Først idag har jeg kjent tydelige bevegelser som jeg gjorde forrige uke[emoji173]️[emoji173]️ Det er utrolig godt.
 
Jeg hadde det også sånn at bevegelsene plutselig ble mye svakere. De fant alltid god hjertelyd, men siden jeg kjente så lite tok de tilslutt ultralyd, viste seg at den lille hadde lagt seg delvis under morkaka å lå å sparket i den :)
 
Oi, glemte visst å oppdatere. Dro på legevakta og fikk høre hjertelyden. Den var fin. To dager etter begynte jeg å blø så dro på legevakta og snakka med en jordmor der som ikke trodde det var noe siden hun også fant fin hjertelyd. På kvelden var det ingen spor av blod. Morgenen etter begynte jeg igjen å blø så jeg ringte føden som ville ha meg inn på sjekk. Der så de en fin og aktiv baby. Så tok de gyn undersøkelse og fant ut at det var livmortappen som blødde. Mest sannsynlig helt ufarlig[emoji169] Så tok de celleprøve som jeg blødde enda mer av da[emoji28] Først idag har jeg kjent tydelige bevegelser som jeg gjorde forrige uke[emoji173]️[emoji173]️ Det er utrolig godt.

Så skummelt med blødninger og lite liv!
Og utrolig godt at de tok ultralyd og alt stod bra til.
Håper den lille fortsetter å sparke jevnlig der inne ❤
 
Back
Topp