For en slitsom, grusom og igrunn ganske fæl uke!

Mailykke2

Forelsket i forumet
Jeg skjønner ingen ting! Hele denne uka her tuppa vært et rent helvete å legge! Både på dag og kveld og har begynt å ha lange våkenperioder på natta! Meg og sambo er då slitne og lei, er fælt å si det, men nå har jeg igrunn mest lyst til å sette henne på utsiden:/ Er så slitsomt at hun skal vræle og hyle hele tiden! Har prøvd å legge henne før hun blir trøtt, når hun viser at hun er trøtt. Tar lang tid å få henne til å sovne selv ved grilling og kjøre bil. Hun har vært konstant overtrøtt i ei uke nå! Jeg et utslitt og det er igrunn sambo også:( Har dere noen råd eller tips? Kan ikke fortsette sånn... Forhe uke trengte vi bare trille henne noen min i vognen og hun sov i 2 timer, nå kjemper vi for å få henne til å sove i det hele tatt:/
 
Har hun smerter? Er dere stresset? Om dere er stresset kan hun plukke opp det og bli urolig.
Hvor gammel er hun? De utvikler seg jo hele tiden, kanskje hun sliter med rutinene?

 


Sylvanas skrev:
Har hun smerter? Er dere stresset? Om dere er stresset kan hun plukke opp det og bli urolig.
Hvor gammel er hun? De utvikler seg jo hele tiden, kanskje hun sliter med rutinene?


Det virker ikke som hun har noe vondt. Ingen tegn til låsninger, luft kommer ut, hun er på do to ganger daglig, prater og er fornøyd når hun er våken :) Tror ikke jeg er stresset, men jeg merker at lite søvn påvirker lunta og det kan hun vel merke :P
Hun er litt over 3 mnd :) De rutinene vi har er på kvelden, og de tror jeg hun syns er greie :) I går sovnet hun halv 7 :O Våknet litt til i halv 8 tiden, men sovnet igjen etter å ha fått litt vann og melk :) 

Jeg lurer på om det er pga flaskeslutt.. I natt prøvde jeg å gi vann først, men merket fort at hun ikke ville ha bare det, så da laget jeg en full flaska som hun drakk nesten opp og da sov hun videre til 7 uten å våkne mellom :) Kan hende det bare var en ting hun måtte gjennom :P
 
Det virker jo som hun er sulten på natta. Du skriver at hun bare er litt over 3 måneder. Hvis jeg har fått med meg det riktig så har du jo allerede introdusert henne for både frukt og grøt og det kan jo være at hun sliter litt med det også. På 3 måneders kontrollen med lillemor sa min helsesøster at før 4 måneder skal babyene bare ha melk da nyrer og tarmsystemet ikke er ferdig utviklet. Det var nemlig ei mor der med baby på samme alder som lurte på om de kunne begynne såvidt med grøt da gutten deres sov dårlig. Han fikk mme. Så de skulle fortsette med det til 4 måneder.

Ellers går det vel litt opp og ned når det gjelder søvn og så små barn. Barn som sover sammenhengende lenge på dagtid og noenlunde greit på natta er jo egentlig bare bonus når de er så små.

 
babyer har et ustabilt sovemønster.. med eldste gutten har vi vært gjennom det meste tror jeg, bianca har nå fått et litt bedre søvn mønster, men dette vil endre seg enten til det verre eller bedre! 

er ikke sikkert hun er klar for flaskeslutt enda! jeg ammer fortsatt på natten og regner med at jeg må forsette med det i 3mndr til :) gutten sluttet av seg selv med nattmat da han var rundt 2mndr så er veldig forskjellig hvilket behov de har og det kan nok ikke styres av oss foreldre dessverre :( 
 
Back
Topp