For eller imot vaksiner?

Her følges barnevaksinasjonsprogrammet. Men det synes jeg blir noe annet. Både sykdommene og vaksinene.

Svineinfluensa er som regel ikke verre enn vanlig influensa for de fleste. For de det er verre så er vaksinen en risiko. Da tar jeg heller sjansen på å ikke bli smittet enn å ta vaksinen hvis det skulle vise seg at kroppen min slulle reagert slik som i den øverste linken. Så får jeg heller være dum i dine øyne;)

Hvis du ikke er i risikogruppen og helt garantert ikke utgjør noen fare for andre som kan slite hvis de blir smittet er det jo ikke noe problem. Men det vet man jo ytterst sjeldent om de i ens omkrets er, da ikke alle vet om de er det selv engang. ;)
Flott at dere følger vaksinasjonsprogrammet da, det er viktig.
 
Alle vaksiner bør tas. Sønnen min har tatt alle vaksiner men ikke svineinfluensa.
 
For!!!
Forstår meg ikke på de som velger ikke gi barna, idioti i mine øyne.
 
Jeg er for, men vet moren min er imot vaksiner. Hun tror vaksiner er en stor konspirasjon fra staten (alle stater) der de vil lure penger fra folk.
 
Barnen har følgt vaksinasjonskortet.
Jag er ikkje imot vaksiner med kommer aldrig mer ta influensa vaksinen. Tog den i januar i fjor har aldrig vart så mye sjuk som eg var efter det.
 
Jeg er for, men vet moren min er imot vaksiner. Hun tror vaksiner er en stor konspirasjon fra staten (alle stater) der de vil lure penger fra folk.

Og det at det er gratis ringer ingen bjeller hos henne, eller?
Er hun av dem som tror staten forgifter oss med fluor og chemtrails også, eller er det bare vaksiner som er farlige?
Jeg har en i vår nære omkrets som tror på slike konspirasjonsteorier, som blant annet nekter å pusse barnets tenner med fluortannkrem, noe som har resultert i store problemer med barnets tenner. :/
Heldigvis er barnets mor hakket mer oppegående og har vaksinert barnet. (De er skilt.)
Jeg sliter kraftig når jeg må forholde meg til dem og dette temaet kommer opp. :p
 
Og det at det er gratis ringer ingen bjeller hos henne, eller?
Er hun av dem som tror staten forgifter oss med fluor og chemtrails også, eller er det bare vaksiner som er farlige?
Jeg har en i vår nære omkrets som tror på slike konspirasjonsteorier, som blant annet nekter å pusse barnets tenner med fluortannkrem, noe som har resultert i store problemer med barnets tenner. :/
Heldigvis er barnets mor hakket mer oppegående og har vaksinert barnet. (De er skilt.)
Jeg sliter kraftig når jeg må forholde meg til dem og dette temaet kommer opp. :p

Haha, hun er en av dem, ja [emoji23] fluor er livsfarlig, all mat ble en egentlig dyrke selv (staten forgifter jorda ellers, tror jeg), barnet mitt på én måned bør få melkesyrebakterier, mennesker er en krysning av aper og utenomjordinger, det er mye interessant hun tror på :)
 
Haha, hun er en av dem, ja [emoji23] fluor er livsfarlig, all mat ble en egentlig dyrke selv (staten forgifter jorda ellers, tror jeg), barnet mitt på én måned bør få melkesyrebakterier, mennesker er en krysning av aper og utenomjordinger, det er mye interessant hun tror på :)

Oi, det hørtes veldig slitsomt ut. :/ Misunner deg ikke.
Enda godt du vet bedre. ;)
 
Haha, hun er en av dem, ja [emoji23] fluor er livsfarlig, all mat ble en egentlig dyrke selv (staten forgifter jorda ellers, tror jeg), barnet mitt på én måned bør få melkesyrebakterier, mennesker er en krysning av aper og utenomjordinger, det er mye interessant hun tror på :)
Oi da

Godt du vet bedre


Har du passet på å få tatt de vaksinene du da trolig ikke alltid fikk som du burde som barn?
 
Oi, det hørtes veldig slitsomt ut. :/ Misunner deg ikke.
Enda godt du vet bedre. ;)

Det er helt greit, men vi jobber litt med å begrense hva hun sier til barna. Når de blir eldre og kan vurdere ting selv er det greit, men vil ikke at hun skal si at maten barna liker er farlig/skummel eller at legen er fæl og at vaksinene er grunnen til at de er forkjølet (tre måneder senere...).
 
Absolutt for!
Men, sunn skepsis til enkelte vaksiner det har jeg.. som feks fugleinfluensavaksinen som ble laget i hui og hast...
jenta har så langt fått alle, den som kommer nå få nok og alle, men ser det er "nye" ting som er kommet siden sist, og de kjenner jeg at jeg er litt skeptisk til :p får lese meg opp og se :)
Her er alle vaksinert, folk som dyr :)
 
Absolutt for!
Men, sunn skepsis til enkelte vaksiner det har jeg.. som feks fugleinfluensavaksinen som ble laget i hui og hast...
jenta har så langt fått alle, den som kommer nå få nok og alle, men ser det er "nye" ting som er kommet siden sist, og de kjenner jeg at jeg er litt skeptisk til :p får lese meg opp og se :)
Her er alle vaksinert, folk som dyr :)

Det er ikke mulig å lage vaksiner for slike epidemier i forkant, og det er verdens fremste i sitt felt som utarbeider disse vaksinene, så det er helt trygt. Dessverre er mange skeptiske til vaksiner pga kyniske pengegriske Andrew Wakefield som påsto at MMR-vaksinen gir autisme. (-_- ...) Hvis man er i risikogruppen, eller skal omgås folk som er det er det alltid tryggere å vaksinere seg. Staten betaler ikke vaksiner for morro skyld. ;)
 
Back
Topp