For dere som lurer på hvordan det kan kjennes ut når vannet går

LykkeligOss

Flørter med forumet
For meg kjentes det ut som jeg hadde en stor vannballong inni dåsa som sprakk og fossa ut.

Det gikk ikke før jeg hadde hatt rier hvert 5 minutt i 4 timer, men merket veldig godt at det gikk for å si det sånn.

Tenkte å gi min opplevelse av det. For jeg prøvde å finne noe om det før jeg fødte, men alle sa bare "du merker når det går"
 
Jeg satt faktisk på do og hadde akkurat tissa. Så kom det mer, og jeg huska jeg lurte på om det var mer tiss eller vann [emoji14] tok på et bind og da kom det litt og litt hele tiden etterpå, da var jeg ikke i tvil [emoji846]
 
Husker jeg lurte på det ja, nok mange som gjør det. Men er heller unntak at vannet går før fødselen er godt i gang. Hos meg gikk vannet etter mange timer med rier, da jordmor sjekket hvor mye åpning jeg hadde. Kjenner igjen det du sier om vannballong [emoji6] Jeg var overrasket over hvor mye vann det faktisk var.
 
Hadde lagt meg, fikk en rar følelse - stod opp og 2 m frå senga gjekk vatnet. Det fossa! Vått i heile gangen, kom meg på do og det rant vidare. Absolutt ingen tvil [emoji4] På vei til sjukehuset satt eg på håndklær og tisselaken, måtte bytte fleire ganger. Hadde ikkje rier på forhånd.
 
Jeg følte som at jeg tisset på meg når det skjedde. Ble vått igjennom alle klærne. Jeg satt i bilen.
 
Det var litt annerledes for meg. Jeg våknet plutselig midt på natten, og noen få sekunder senere kjente jeg at det sildret ut. Det var ikke en foss, men det stoppet ikke heller.

Fikk rier ca. 2 timer senere.
 
jeg følte også som at jeg tisset på meg. Kom først bare bittelitt så jeg gikk på do siden jeg trodde det var tiss.. det sildret bare litt, så tok på et bind og måtte bytte det relativt raskt. Da var jeg ikke i tvil lengre! Var ingen foss og det fortsatte å renne bare litt og litt om gangen. Riene startet etter en time omtrent.
 
Hos meg kjentes det ut som en liten boble som sprakk i magen før det rant litt. Men dette var bare en lomme og ikke selve fostersekken som sprakk. Den tok jordmor under fødsel.
 
Satt i sofaen og så på TV etter en aktiv dag. Min samboer sa noe, og jeg lo. Hørte (?) et knepp, og reiste meg instinktivt opp. Like ved sofaen fosset vannet ut. Måtte flere håndduker til... fikk rier etter en times tid.
 
Lå i sengen på morgenen, hørte et knepp og det begynte å renne vann. Skjønte med en gang at det var vannet som gikk :)
 
Jeg hadde hatt kynnere hele dagen men ikke noe vondt. Sent på kveld satt vi i kaffebesøk hos mannens kompis (i sofa) og da kjente jeg plutselig et knepp og masse varmt vann rant ut.

Fortsatte bare med kynnere, litt vondt og litt regelmessig men måtte bli satt i gang to dager etter:)

Andre fødsel tok jm det da hun mente jeg burde begynne å trykke. Det var annerledes. Da var jeg nesten eller helt utvidet, vet ikke hva som går an. Eller jo folk blir jo født med fosterhinne på så det går vel an:p kunne ikke merke noen effekt av at hun tok det men kjente jo vannet.
 
første gang merket vi det faktisk ikke.. hverken jeg eller jordmødre. Da ble jeg forsåvidt igangsatt pga veldig lite fostervann i uke 39. Nå, siste gangen hang jeg over toalettet og kastet opp pga fødselsangst. Plutselig ble jeg veeeldig usikker på om jeg tissa på meg eller hva det var.. det var vannet det gitt :p Kom litt og litt helt tid de tok resten på føden. Jeg hadde regelmessige kynnere hele dagen, vannet gikk klokka 15. Så jeg fikk tettere rier nesten med en gang.
 
Jeg reiste meg opp fra stolen og da hørte jeg et plopp også begynte det å sildre vann. Forta meg på badet, fikk bytta klær og satt på et bind. Da jeg sto og vasket hendene fossa det ut[emoji85]
 
Back
Topp