For aller første gang

Gratulerer så mye[emoji171][emoji171][emoji171]
Gratulerer så mye, ho er helt nydelig ❤️❤️
Gratulerer! Hun er skjønn, og fint navn [emoji177]
Gratulera så mykje!
Så nydelig! Gratulerer ❤️
Takk! :Heartred
 
Gratulerer ❤️ Så skjønn jente ❤️
 
Så nydelig liten jente! [emoji7][emoji173]️ gratulerer så mye! Bra jobbet [emoji1319][emoji1319][emoji1319][emoji324]
 
18:21 i kveld kom endelig lille Johanne til verden :Heartred3900gram og 51 cm:love017 etter over tretti timer med rier ble det keisersnitt til slutt, men alt er bare bra med mor og barn :) kommer en lenger beskrivelse etterhvert, nå er det kos og hvile som gjelder!

Gratulerer så mye[emoji173]️[emoji173]️
 
Gratulerer så mye som nybakt mamma! :Heartpink
 
Da får jeg omsider lagt ut en liten oppdatering! Tenkte å legge ut om fødselen men kjenner enda at det krever litt av meg så det får bli en annen gang.
Johanne er i dag en uke og en dag gammel.
Vi kom hjem fra sykehuset på onsdag etter fem dager på barsel. Formen min begynte å bli såpass mye bedre at jeg ønsket å få komme meg hjem men har jo vært utfordrende også siden det fremdeles hemmer meg mye med såret etter snittet og smerter derfra. Går heldigvis bedre for hver dag og nå kjenner jeg at jeg hvertfall kam bidra litt her hjemme også, og at jeg klarer å bære Johanne mer også og hjelpe til i stell. Mannen min har virkelig vært fantastisk og hjelper meg med alt og står på selv om han også er trøtt og sliten, og han er jo så god med Johanne.
Var så heldig at ammingen kom i gang med en gang på sykehuset uten mye om og men og hun er så flink til å spise. Men vi sliter litt med å finne den helt rette teknikken når vi skal legge til siden hun kaver veldig med armer og hode og da blir ikke alltid grepet så godt, så puppene er veldig vonde og det blir litt frustrasjon og tårer til tider. Veldig glad og takknemlig for at jeg kan fullamme og håper vi finner ut av det snart så det blir gode stunder.

Så må jeg bare si at johanne er verdens nydeligste og hun er så snill og grei og søt at man smelter helt:love017 Eneste gangene det blir skriking er når hun er sulten eller hvis stelling og klesskift ikke passer humøret. Da har hun skikkelig volum!:laughing002 Sover to timer om gangen om natta og sovner igjen med en gang etter spising. Hun har vært veldig våken siden dag en og kan ha lange stunder hvor hun koser seg i babynesten og følger med :) Føler fremdeles det er surrealistisk at hun er her og skal være her fra nå av, selv om jeg allerede føler vi er uadskillelige:Heartred
 
Last edited:
Får prøve meg på en liten oppdatering igjen. Kjenner på at det er så mye som foregår at det nesten er vanskelig å få skrevet uten at det skal bli en eviglang avhandling!
Lille J er 16 dager i dag og hun er altså så sjarmerende at jeg og pappan ikke vet helt hvor vi skal gjøre av oss :love017 blir endel bilder for å si det sånn! :laughing002 Når hun sover er hun helt i koma og helt slapp i hele kroppen og ser så søt og yndig ut. Men når hun våkner det er da sjarmtrollet slår til! Med masse bustete hår og en million uttrykk er det så gøy å være med henne. Hun har lange våkne perioder og kan ligge for seg selv også i baby nesten og bare kose seg. Helsesøster kommenterte det til og med på kontroll at hun var en svært uttrykksfull baby. Problemet for meg er at jeg får fullstendig latterkrampe av henne til tider noe som ikke er særlig godt med keisersnittsår! Det virker heldigvis som om det gror godt og i går klarte vi å gå en 30 min trilletur for første gang, noe som føltes som en stor seier siden jeg har hatt mye smerter i ettertid. Gleder meg vanvittig til å få full bevegelighet igjen!

Vi har vært på besøk borte for første gang også,og det gikk egentlig fint men jeg må amme litt for meg selv så hun får ro til å spise nok. For det er det ene som er vanskelig, og det er når hun ikke får spist seg mett. Da blir hun etter en stund helt desperat og hvis det er på kvelden hvor jeg har mindre melk blir det bare kaos og hun bruker lang tid på å få roet seg. Er hun mett sovner hun med en gang så i natt har vi sovet to timer mellom hvert måltid fra halv ti til halv seks. Luksus! Fullammer men har en vanvittig kraftig utdrivningsrefleks på det ene brystet som gjør ammingen så vond at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg til tider. Helsesøster mener vi har rett teknikk og det er ikke sopp så vi håper nå at det snart går over. Føles som kniver i brystet og tårene renner før det roer seg en viss grad, men stikker ofte en stund etter amming også. Men hun spiser så godt og legger meget godt på seg så hun får hvertfall i seg mer enn nok melk!

Så dagene bare går og synes vi har funnet rytmen her hjemme overraskende fort og får gjort unna ting underveis og kost oss samtidig. Er jo så heldig som har mannen hjemme da han jobber hjemmefra for tiden. Det er gull verdt ellers hadde det ikke blitt mye ordning her! Magen har gått veldig sammen og det kjennes godt å føle seg mer som seg selv igjen :)
 
Så nydelig og skjønn :Heartred
 
Aaaw så nydelig hun er[emoji7][emoji7][emoji7]
 
Back
Topp