For aller første gang

28+2
Hei tredje trimester! Kjennes uvirkelig å ha kommet så langt allerede, men det er jo enda et godt stykke igjen og. Virker som veksten på magen har stabiliert seg litt mer nå, var en periode hvor jeg var spent på hvor stor jeg egentlig skulle bli [emoji14] Sjekk hos jordmor gikk bra og alt er bra med vår lille frøken:love017mannen fikk vært med også så det var fint. Meldte oss på fødselsfoberedende kurs også i slutten av november. Blir bare mer og mer virkelig at vi skal få et lite barn og jeg gleder meg helt vanvittig til å få hilse på henne![emoji813]red

Merker godt at det begynner å bli tyngre nå og i uka som har gått har jeg kjent på at jeg har vært veldig sliten etter jobb. Kjenner meg lite trøtt og har god energi , men blir jo så sliten når jeg tar meg bare litt ut! Håper enda jeg skal klare å jobbe frem til jul men merker jeg er spent på hvordan det blir fremover. Det er liksom ikke mulig å ikke gi hundre prosent på jobb når jeg har eneansvar for klassen min og de er helt avhengige av at jeg gir hundre prosent.Har fått svømt og vært på yoga denne uka og hvertfall så det har vært veldig godt for rygg og bekken!
Hurra for tredje trimester! [emoji173][emoji322]
 
Skjønner at det ikke kan være bare bare å være kontakt lærer. Du har et stort ansvar. Men slit deg ikke ut nå. Du har noen dager igjen av svangerskapet. Og det kommer en tid etter fødsel. Tror alle hadde hatt forståelse for det om du hadde kasta inn håndkleet.

Gratulerer med nytt trimester forresten. Nå er siste etappen i gang[emoji16][emoji16]
 
Hurra for tredje trimester! [emoji2]
Jeg syns også det ble tyngre da jeg bikka over i 3 trimester.
Ta vare på deg selv og gjør det som føles bra ut for deg[emoji173]️
 
Skjønner at det ikke kan være bare bare å være kontakt lærer. Du har et stort ansvar. Men slit deg ikke ut nå. Du har noen dager igjen av svangerskapet. Og det kommer en tid etter fødsel. Tror alle hadde hatt forståelse for det om du hadde kasta inn håndkleet.

Gratulerer med nytt trimester forresten. Nå er siste etappen i gang[emoji16][emoji16]
Takk :) siste etappe allerede ja, og kjenner jeg er veldig glad jula er når den er så den siste biten til janur går litt unna:D elsker jula også så har noe ekstra å se frem til !

Prøver å lytte til kroppen men er så vanskelig å vite hvor langt/ lenge man kan holde på før man evt presser seg for langt. Til vanlig vet jeg mer hvor grensa mi går men ikke nå som jeg er gravid. Målet nå er å prøve å se hvordan det går frem mot desember mnd og så vurdere da. Vil ikke risikere å være utslitt heller men siden det er ny jobb og pga ansvaret jeg har sitter det langt inne å sykemelde seg enda dessverre:oops:
 
Takk :) siste etappe allerede ja, og kjenner jeg er veldig glad jula er når den er så den siste biten til janur går litt unna:D elsker jula også så har noe ekstra å se frem til !

Prøver å lytte til kroppen men er så vanskelig å vite hvor langt/ lenge man kan holde på før man evt presser seg for langt. Til vanlig vet jeg mer hvor grensa mi går men ikke nå som jeg er gravid. Målet nå er å prøve å se hvordan det går frem mot desember mnd og så vurdere da. Vil ikke risikere å være utslitt heller men siden det er ny jobb og pga ansvaret jeg har sitter det langt inne å sykemelde seg enda dessverre:oops:

Kjenner til den samvittigheten.
Jeg har jobbet i samme firma nå i 5 år, men hadde fortsatt dårlig samvittighet når jeg måtte sykemeldes.
Er noe med dette flink pike syndromet[emoji6]
Jeg merket at jeg hadde flere dårlige dager enn gode dager nå på slutten. Og da klarte jeg ikke mer.

Julen ja. Terminen min ble jo såpass flyttet at jeg har litt angst for hele julen[emoji23] tenk om hun kommer midt i julekaoset[emoji28]
 
Kjenner til den samvittigheten.
Jeg har jobbet i samme firma nå i 5 år, men hadde fortsatt dårlig samvittighet når jeg måtte sykemeldes.
Er noe med dette flink pike syndromet[emoji6]
Jeg merket at jeg hadde flere dårlige dager enn gode dager nå på slutten. Og da klarte jeg ikke mer.

Julen ja. Terminen min ble jo såpass flyttet at jeg har litt angst for hele julen[emoji23] tenk om hun kommer midt i julekaoset[emoji28]
Ja ikke sant! Man vil jo bare gjøre sitt beste på alle områder men viktigst å lytte til kroppen :)

Hihi skjøner den. Hun kommer vel når hun kommer men forstår godt at det blir ekstra spennende med juletider da ja :happy: får prøve å gjøre unna litt på forhånd og se på det som en ekstra fantastisk julegave :love017
 
29+3
Nå måtte jeg tenke meg om hvilken uke jeg er i, 29 allerede!
54 dager til permisjon
77 dager til termin

Veldig godt med helg og har fått sovet ut litt noe kroppen trengte :) I dag har lillebror bursdag så blir minifeiring her og så fikk jeg vite at stesøsteren min har fått en liten gutt på morgenen i dag :Heartblue De bor på sørlandet så får nok ikke hilset på en stund men veldg hyggelige nyheter da :) Svigerinna mi har termin på onsdag så nå blir det babyboom! :hello2 Gleder meg veldig til å bli tante for første gang!

Nå nærmer det seg november med stormskritt og det pleier å være den tyngste mnd i året for meg til vanlig så spent på hvordan det blir denne gangen nå som jeg er gravid! Har lagd meg nedtelling på kjøleskapet for å psykisk motivere meg selv :p men går vel unna den mnd her og som alle de andre!

Måtte lage et nytt sammenligningsbilde forrige uke. Ganske utrolig hvordan kroppen endrer seg og enda er det en god vei å gå! :wideyed:

IMG_3956.jpg
 
Ikke lenge til du er 30uker nå! [emoji50][emoji4]

Det er veldig stas å bli tante! Selv har jeg fem tantebarn nå [emoji4][emoji173]

Jeg er også spent på november. Synes ofte november er kald, mørk og lang.
 
Så hyggelig med babyboom! [emoji2] Veldig kos at søskenbarna blir så tette[emoji5]

Håper november forsvinner i en fei her også! Jeg har litt trua på at den gjør det. Plutselig er det desember[emoji2]

Så flott mage[emoji7][emoji7] ja, helt utrolig hva kroppen klarer altså. Det er sååå mye som skjer på 9mnd!
 
Så koselig med babyboom i familien :) Og så fin du er! :)

God helg :)
 
Ikke lenge til du er 30uker nå! [emoji50][emoji4]

Det er veldig stas å bli tante! Selv har jeg fem tantebarn nå [emoji4][emoji173]

Jeg er også spent på november. Synes ofte november er kald, mørk og lang.
Nei tenk at jeg allerde er på 30 tallet! Helt sprøtt:wideyed:
Så heldig som har så mange tantebarn! Kan se for meg at det er veldig kos:happy:
Nå har ikke november vart så lenge enda men har vært så deilig med noen dager med sol nå!:)
 
Så hyggelig med babyboom! [emoji2] Veldig kos at søskenbarna blir så tette[emoji5]

Håper november forsvinner i en fei her også! Jeg har litt trua på at den gjør det. Plutselig er det desember[emoji2]

Så flott mage[emoji7][emoji7] ja, helt utrolig hva kroppen klarer altså. Det er sååå mye som skjer på 9mnd!
Ja! Det er veldig koselig at de blir så tette og at vi får barseltid samtidig :) venter fremdeles i spenning, ingen tegn til fødsel enda ;)
Nå prøver jeg å tenke at det er tre uker igjen så er vi inne i den uka som gir oss desember så da får jeg klare å holde ut de tre ukene:p
Så koselig med babyboom i familien :) Og så fin du er! :)

God helg :)
Tusen takk!:)
Veldig koselig med flere babyer samtidig. Spesielt siden ingen andre i omgangskretsen min har!
 
30+2
Hei 30-tallet! Nå blir det mer og mer virkelig at det er siste innspurt! :joyful: I dag er det 48 dager til permisjon og 71 dager til termin!
Var ute med mamma i dag og ordnet en god del innkjøp blant annet litt til fødebagen, regntrekk til vogna, litt mer ulltøy og ting til stelling. Kjenner veldig på kroppen at det ble noen timer med trasking så tenker at jeg ikke skal drøye så alt for lenge med å ordne det siste! Nå er det ikke så mye igjen heller heldigvis :) Begynner å bli veldig klar for å få hilse på vår lille frøken og det gjør mannen også:love017 han er så god og synger nattasang til henne og koser og prater med henne hver dag, og hjelper meg med alt jeg trenger:Heartred han har virkelig vært helt fantastisk i dette svangerskapet!

Nå vurderer vi en ul ekstra for å få litt mer info om plassering i magen og fødselsvekt. Og kanskje få bekreftet kjønn da selv om det ikke er livsviktig. Kjenner litt på at jeg er veldig klar for fødsel om den skulle gå "normalt" men at jeg har endel følelser rundt seteleie, keisersnitt ol som kanskje kan avverges ved å hvertfall vite leie og litt om hvor stor hun muligens blir. Og så hadde det selvfølgelig vært koselig å få hilse på henne igjen nå som det nærmer seg slutten! Vi får se hva vi bestemmer oss for, må hvertfall bestemmes snart!
 
30+2
Hei 30-tallet! Nå blir det mer og mer virkelig at det er siste innspurt! :joyful: I dag er det 48 dager til permisjon og 71 dager til termin!
Var ute med mamma i dag og ordnet en god del innkjøp blant annet litt til fødebagen, regntrekk til vogna, litt mer ulltøy og ting til stelling. Kjenner veldig på kroppen at det ble noen timer med trasking så tenker at jeg ikke skal drøye så alt for lenge med å ordne det siste! Nå er det ikke så mye igjen heller heldigvis :) Begynner å bli veldig klar for å få hilse på vår lille frøken og det gjør mannen også:love017 han er så god og synger nattasang til henne og koser og prater med henne hver dag, og hjelper meg med alt jeg trenger:Heartred han har virkelig vært helt fantastisk i dette svangerskapet!

Nå vurderer vi en ul ekstra for å få litt mer info om plassering i magen og fødselsvekt. Og kanskje få bekreftet kjønn da selv om det ikke er livsviktig. Kjenner litt på at jeg er veldig klar for fødsel om den skulle gå "normalt" men at jeg har endel følelser rundt seteleie, keisersnitt ol som kanskje kan avverges ved å hvertfall vite leie og litt om hvor stor hun muligens blir. Og så hadde det selvfølgelig vært koselig å få hilse på henne igjen nå som det nærmer seg slutten! Vi får se hva vi bestemmer oss for, må hvertfall bestemmes snart!

Nå nærmer det seg virkelig for deg også! :) Jeg synes ikke det er lenge siden i det hele tatt at jeg bikket 30 uker. Tiden går så fort! Så deilig å ha fått ordnet endel og at det ikke er mye igjen :) Så godt å høre at mannen er fantastisk ❤️ Det er min også og jeg setter SÅ stor pris på det, jeg vet nesten ikke hvordan det skulle gått ellers.

Jeg hadde uten tvil gjort det (og jeg gjorde det jo også :hilarious:)! Man skal jo egentlig kunne det men jeg kommer aldri til å stole på noen som uttaler seg om leie med mindre det er UL igjen. Dere har vel heller ikke vært på 3D eller TUL? Jeg synes det er så greit å få bekreftet kjønn, at ting fremdeles ser bra ut og at hun vokser som det skal :) Jeg føler meg 200kg lettere ved å vite det og at hun ligger riktig. Det er verdt hver krone for min del, i hvert fall. Jeg orker ikke gå rundt og bekymre meg om jeg ikke må. Før uke 34 er det jo gode muligheter for noen fine 3D-bilder også! :)
 
Nei tenk at jeg allerde er på 30 tallet! Helt sprøtt:wideyed:
Så heldig som har så mange tantebarn! Kan se for meg at det er veldig kos:happy:
Nå har ikke november vart så lenge enda men har vært så deilig med noen dager med sol nå!:)
Enig!! Vært herlig å kjenne sola varme litt noen dager. [emoji4]

Det er veldig stas med mange tantebarn. Fem med et spenn fra 3måneder til 4år er gøy! Blir nok mye arveklær også, da fire av dem er jenter. [emoji4]

Gratulerer med 30 uker! [emoji173]
 
Nå nærmer det seg virkelig for deg også! :) Jeg synes ikke det er lenge siden i det hele tatt at jeg bikket 30 uker. Tiden går så fort! Så deilig å ha fått ordnet endel og at det ikke er mye igjen :) Så godt å høre at mannen er fantastisk ❤️ Det er min også og jeg setter SÅ stor pris på det, jeg vet nesten ikke hvordan det skulle gått ellers.

Jeg hadde uten tvil gjort det (og jeg gjorde det jo også :hilarious:)! Man skal jo egentlig kunne det men jeg kommer aldri til å stole på noen som uttaler seg om leie med mindre det er UL igjen. Dere har vel heller ikke vært på 3D eller TUL? Jeg synes det er så greit å få bekreftet kjønn, at ting fremdeles ser bra ut og at hun vokser som det skal :) Jeg føler meg 200kg lettere ved å vite det og at hun ligger riktig. Det er verdt hver krone for min del, i hvert fall. Jeg orker ikke gå rundt og bekymre meg om jeg ikke må. Før uke 34 er det jo gode muligheter for noen fine 3D-bilder også! :)
Ja det er litt sånn jeg tenker jeg og! Vi var på tul i uke 9 men har ikke vært på ul siden oul i uke 18 så er en god stund siden! Tenker og det at hvis vi gjør det nå så kan vi jo få bra bilder også, så blir det enda mer verdt å betale for på en måte :) mannen er enig i at vi skal gjøre det hvis det gjør oss mer trygge og det tror jeg jo at det vil gjøre også.
Har dere forresten tenkt på/bestemt dere for navn? :D
Ja vi hadde egentlig bestemt oss for dette jentenavnet lenge før det var snakk om å bli gravid så det ble ganske selvsagt at vi skulle ha det :) Hun skal hete Johanne :Heartred
 
Ja det er litt sånn jeg tenker jeg og! Vi var på tul i uke 9 men har ikke vært på ul siden oul i uke 18 så er en god stund siden! Tenker og det at hvis vi gjør det nå så kan vi jo få bra bilder også, så blir det enda mer verdt å betale for på en måte :) mannen er enig i at vi skal gjøre det hvis det gjør oss mer trygge og det tror jeg jo at det vil gjøre også.

Ja vi hadde egentlig bestemt oss for dette jentenavnet lenge før det var snakk om å bli gravid så det ble ganske selvsagt at vi skulle ha det :) Hun skal hete Johanne :Heartred

Ja, ikke sant! :) Det er jeg ganske sikker på at det vil gjøre :)

Så fint navn! :)
 
Hurra for 30-tallet [emoji2]
Nå er vi på siste innspurt! Helt utrolig [emoji5]
Så hyggelig at mannen koser og synger til henne[emoji173]️ ingenting er som å se pappaen vise kjærlighet for magen[emoji173]️

Stemmer også for å ta en ul om dere ønsker det og blir mer trygge.

Så fint navn! Liker det navnet veldig godt [emoji5][emoji2]
 
Svangerskapsoppdatering 30+3

Termin:
14.januar 2018

Hvor langt er jeg på vei:
30+3 Jeg har vært gravid i 213 dager og har 70 dager igjen.

Kontroll:
15.november

Kjønn:
Jente

Navn:
Johanne :Heartred


Min vekt:
Har gått opp 10kg

Favorittstilling:
Kjenner mest spark på høyre side og rundt navlen, og endel romstering nederst i magen.

Kynnere:
Ja, daglig men ikke vonde og varierer hvor mange.


Aktivitet:
Hun våkner litt etter meg og rører seg litt på morgenen før hun blir mer aktiv igjen mellom to og fire og i syvtiden på kvelden. Da kan hun holde på helt mot leggetid. Helt rolig om natten.


Plass i magen:
Oppleves ikke for trangt enda, men kjenner større bevegelser enn tidligere nå.

Cravings:
Ikke noe spesielt akkurat nå, men søte ting er ikke feil :)

Strekkmerker:
Ingen.

Søvn:
God, sover som en stein om natta men drømmer fryktelig mye!


Ukens milepæl:
Bikket 30 uker! :)

Rastløs:
Litt innimellom, begynner å bli klar for å hilse på henne men koser meg fremdeles med å være gravid og vil helst at hun blir der inne til hun er ferdig :happy:

Plager:
Noe sure oppstøt til tider, verker mye i halebein og bekken ved for mye sitting. Blir og raskt mett/ føles uggen nå som det blir mindre plass i magen!
 
Back
Topp