Folk som skriver feil

Kanskje hun gikk privat?
Ventelistene og prosessene er horribelt lange, dersom kommunen har logoped i det hele tatt da. -_-
Åååå, tenkte jeg ikke på. Privat ja. Det er det ikke her. Og kun ei som er ansatt i kommunen. Tragisk. Bare i klassen til barnet mitt som får hjelp er det 4 stykker som får hjelp 20 min hver 4 uke. Og det er jo ingenting..
 
Tror det kommer an på :)
Hvis folk gjør det fordi de har skrive/lesevansker synes jeg det er greit, for det jo er ikke lett å slite med slikt. De gjør det ikke med vilje.
Hvis de bare skriver dialekt, får de 60 studiepoengene mine i norsk veldig vondt :p Litt grammatisk korrekt burde jo det være!
 
Amen! Jeg nekter ungene å se på Daniel tiger. Der snakker de ikke norsk, «lissom» er ikke et ord.

Hvor gamle var barna dine da du sendte de til logoped?
Eldste gikk i første trinn, mens tredjemann var fire. Han hadde en del annet småplukk i tillegg, som barnehagen ønsket logoped inn for, så vi bare tok med skj og kj i samme slengen.
 
Hvordan kan du "sende" barna dine til logoped?
Jeg har kranglet med lærerne i to år om å få sendt søknad om å få logopedhjelp, og når den endelig ble sendt så sto vi 1 år på venteliste.. Og nå får h*n 20 minutter hver 4 uke...
Betaler man for privat logoped går det raskere. :)
 
Åååå, tenkte jeg ikke på. Privat ja. Det er det ikke her. Og kun ei som er ansatt i kommunen. Tragisk. Bare i klassen til barnet mitt som får hjelp er det 4 stykker som får hjelp 20 min hver 4 uke. Og det er jo ingenting..
Fysj, det er for dårlig! Kommunen her er ikke fullt så dårlig stilt heldigvis, de fleste som blir henvist får god hjelp. Tredjemann hos meg hadde en time i uken i tolv uker etter henvisning fra barnehage. Liten kommune da. Med eldste gikk vi privat, da bodde vi i en mye større kommune, med eviglange køer.
 
Litt interessant at jeg ble fortalt her en dag at de ikke ble rettet på for skrivefeil når reform 97 startet. Vet ikke om det gjelder overalt, men her ble de visstnok ikke det, og da er det kanskje heller ikke så rart at rettskrivingen sklir ut litt...
 
Litt interessant at jeg ble fortalt her en dag at de ikke ble rettet på for skrivefeil når reform 97 startet. Vet ikke om det gjelder overalt, men her ble de visstnok ikke det, og da er det kanskje heller ikke så rart at rettskrivingen sklir ut litt...

Vi ble absolutt rettet på. Hva er vitsen med å ha norsk om man ikke skal lære?
 
Vi ble absolutt rettet på. Hva er vitsen med å ha norsk om man ikke skal lære?
Det kan man jo lure på, men det var sikkert ikke bare i denne lille kommunen de ikke ble det.
 
Jeg er norsklærer, og dette forumet må være en versting når det gjelder dårlig språk og skrivefeil. Samtidig vet jeg at jeg selv blant annet har en fullstendig rabiat ordliste på telefonen (er bare inne via appen), så enkelte feil kan være uforskyldt. Samtidig er jeg overraska over de som feks skriver "Vi kjøpte ny bil i fjord" - hvor kommer den feilen fra?
 
Jeg er norsklærer, og dette forumet må være en versting når det gjelder dårlig språk og skrivefeil. Samtidig vet jeg at jeg selv blant annet har en fullstendig rabiat ordliste på telefonen (er bare inne via appen), så enkelte feil kan være uforskyldt. Samtidig er jeg overraska over de som feks skriver "Vi kjøpte ny bil i fjord" - hvor kommer den feilen fra?

Noen har vel funnet et vrak på bunnen av en fjord da :p kjøpt den for en billig penge :p
 
Når folk skriver
Hvordan stoler har du? (Hvilken)
Hvem shampo bruker du? (hvilken)

Er det dialekt eller klarer ikke folk å skrive riktig?

Det heter ikke hvilken stoler har du. [emoji4] Hvilke stoler [emoji6] Fort gjort å påpeke andres skrivefeil når man selv ikke skriver perfekt. Finnes mye annet å irritere seg over i verden.
 
Back
Topp