Folk som skriver feil

Mange rundt her som bruker det i dagligtale. Når jeg legger merke til det syns jeg det høres veldig feil ut, men har tatt meg seg i å gjøre det selv og. Men jeg skriver det aldri. Har begynt å legge mer merke til slikt etter jeg fikk barn

Verre med skj- og kj- lydene syns jeg, da ordet brått kan få en helt annen betydning
 
H
Pleier ikke å bry meg. For ingen er perfekte og mobilens retteprogram kan ha mye å si..

Har ennå til gode å møte det perfekte menneske på alle måter. Så dømmer ikke noen utifra skrivefeil.

Har bedre ting å bruke energien min på ! Eks livet :)
Helt enig! Tror i grunn jeg skriver feil selv og det tenker jeg ikke på gitt.
 
Skriver mye feil selv, jeg. Det er dog enkelte ting jeg ikke klarer å forstå at noen skriver feil. Mange som ikke vet forskjellen på "for" og "får". Sitter ikke å irriterer meg da, har bedre ting å bruke energien min på :D
 
Jeg skriver feil, jeg snakker feil, jeg er antageligvis ett menneske med mange feil. Derimot så mener jeg at retter man på andres skrive og talemåte bør man være rimelig sikker på at man selv ikke skriver eller snakker feil. Derfor retter eller irriterer jeg meg aldri over andre feilskriving eller talefeil [emoji5]
 
Når folk skriver
Hvordan stoler har du? (Hvilken)
Hvem shampo bruker du? (hvilken)

Er det dialekt eller klarer ikke folk å skrive riktig?
Noen ganger lurer jeg på om folk bare er late eller om de ikke fulgte med på barneskolen. Men jeg skal ikke klage, kan finne på å skrive feil selv.
 
Pleier ikke å bry meg. For ingen er perfekte og mobilens retteprogram kan ha mye å si..

Har ennå til gode å møte det perfekte menneske på alle måter. Så dømmer ikke noen utifra skrivefeil.

Har bedre ting å bruke energien min på ! Eks livet :)
Latskap og dumskap har mye å si også. Ved å ikke rette opp skrivefeilene sine så fremstår man jo som mindre smart om feilene gjentar seg gang på gang
 
Jeg lurer på hvordan det vil gå med det norske tale-og skriftspråket jeg hvis man ikke bryr seg, eller tar litt tak i det... Hvis man ikke mener det er så viktig osv.

Hvordan snakker eller skriver våre barnebarn da?

Hvor mange flere tilfeller av blendere i skjeden får man til slutt?

Jeg synes det er litt leit og litt skremmende faktisk at vi tar så lett på det, for da tenker jeg at dette bare vil bli verre og verre når vi ikke bryr oss om hvordan vi og barna våre skriver/snakker.

Joda, jeg vet at det norske språket har utviklet seg gjennom flere tiår, men skal vi virkelig gå rundt og snakke om shøttkaker, sykkelskjeder, henne tok den, hvem bukse skal du ha på osv? Er det virkelig den veien det bærer??

Kommer til å gremmes på mine eldre dager skjønner jeg [emoji85]
 
Last edited:
Jeg lurer på hvordan det vil gå med det norske tale-og skriftspråket jeg hvis man ikke bryr seg, eller tar litt tak i det... Hvis man ikke mener det er så viktig osv.

Hvordan snakker eller skriver våre barnebarn da?

Hvor mange flere tilfeller av blendere i skjeden får man til slutt?

Jeg synes det er litt leit og litt skremmende faktisk at vi tar så lett på det, for da tenker jeg at dette bare vil bli verre og verre når vi ikke bryr oss om hvordan vi og barna våre skriver/snakker.

Joda, jeg vet at det norske språket har utviklet seg gjennom flere tiår, men skal vi virkelig gå rundt og snakke om shøttkaker, sykkelskjeder, henne tok den, hvem bukse skal du ha på osv? Er det virkelig den veien det bærer??

Kommer til å gremmes på mine endre dager skjønner jeg [emoji85]

Jeg er så enig. Nå skal man være så snill, og «alle» føler seg så støtt av ingenting, og derfor skal man ikke rette på språket. Jeg syns det er tragisk, om noen år må man gjette seg frem til hva naboen mener? Hvordan ser en sykkelskjede ut? Er det en del av sykkelproduksjonen? Er skjedehotell et dekknavn for bordell, burde politiet undersøke kanskje? :p

Nei jeg kommer til å bli grønn av språket. Jeg bør kanskje skrive «meg kommer til å bli grønn av språket.» evt går jeg over til å bruke engelsk på heltid :p
 
Åh, akkurat det der er til å bli gal av. :p
«Hvem glass bruker du?»

Nesten(!) like ille som sjylling, sjino og sjole...
 
Back
Topp