Folatmangel..

aemde og Lille Prins

Elsker forumet
Januarskatter 2015
Heisann!:)
Nettopp funnet ut at jeg er gravid igjen, og med det fører det jo med seg noen bekymringer som alltid ;)
Fikk beskjed av legen for et par mnd siden at jeg hadde mangel på folat og D-vitamin. Har siden da prøvd å være flink å ta tilskudd, men hender jeg glemmer det. Nå er det jo såklart kjempefokus og iallfall huske folaten nå som jeg er gravid, så tar 400ug hver dag. Men jeg blir jo litt nervøs mtp at jeg hadde mangel før jeg ble gravid, og man blir anbefalt å i tillegg ta tilskudd når man er gravid. Vil det da si at sjansene er større for ryggmarksbrokk hos den lille i magen nå ? Hva er prosentsjansene for dette sånn generelt ?

Mvh meg :)


Gutt 2008 <3
Jente 2011 <3

Nr. 3 på vei :D

 
Hei!

Jeg tør ikke svare på prosentsjansen for at noe skulle gå galt pga en folatmangel, det vet jeg faktisk ikke!
Det er bare å ta dine folattabletter + omega 3 eller tran, og håpe på det aller beste :)
Det er jo ikke alle som blir gravid på første forsøk, og da har du en sjanse for å fylle på lagrene dine igjen, før du faktisk blir gravid :)

Jeg hadde ikke brukt så mye energi på det du ikke kan gjøre noe med!

Lykke til! :)

Mvh jordmor Grethe
 
Tusen takk for svar :) Nå får jo ikke jeg fyllt opp lagrene siden jeg allerede er gravid, men får bare fortsette med tilskuddet og håpe det går fint :)


Gutt 2008 <3
Jente 2011 <3

Nr. 3 på vei :D

 
Back
Topp