Har dere husket å tatt folat?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Tenkte akkurat jeg skulle starte samme tråd, tatt folat i 2 mndHar dere husket å tatt folat?
Tenkte akkurat jeg skulle starte samme tråd, tatt folat i 2 mnd
Begynte med folat da vi sluttet med prevensjon... Har alltid et glass i skapet - har brukt kondom, og startet med folat de gangene den har sviktet- bare for å være sikker...
Fikk skrekkopplevelse i forrige svangerskap, ble sendt til UNN med sterk mistanke om ryggmargsbrokk grunnet avvikende hodeform...fikk ikke vite annet enn at det var "lemonshape", at vi skulle til Tromsø så fort vi fikk time (i løpet av to timer ble vi oppringt og fikk time to dager etter)...i tillegg fikk vi beskjed om å tenke på hva vi ønsker dersom ting ikke var slik det skulle... Unner ingen den beskjeden - få vite at det kunne bli aktuelt å få gjennomført senabort... Begynner fortsatt å grine med tanken...
Heldigvis falsk alarm, var avvikende hodeform, men ingen brokk... Men jeg kommer ikke til å slumpe med folat flere ganger - hadde begynt med folat i uke 5 det svangerskapet... For som overlegen sa til meg da hun undersøkte meg - i det man finner ut at man er gravid, er mange over den perioden det er aller viktigst med folat (i følge henne er den mest kritiske perioden mellom uke 3 og 5, selv om det er behov for folat hele 3.trimester)... Og selv om man ikke er 100% at barnet man får blir født uten ryggmargsbrokk, så er det bedre for en selv dersom man får barn med ryggmargsbrokk at man faktisk har gjort det man kan for å redusere risikoen...
Vi må minne på hverandre detteTok i dpo forrige pp og begynte i denne dpo også så tar hver morgen i tillegg til floradix og d vitamin..
Tok det før jeg ble dårlig... Nå har jeg ikke sjans
Får du i deg sanasol? Leste bakpå der at det faktisk er folsyre i den og