Folat/folsyre

solidarisk

Glad i forumet
Assistert-jentene
Januarlykke 2019
Hei, regner med jeg ikke er den eneste som har knasket folat i over et år nå..

Jeg har til nå brukt nycomeds folsyre, men jeg syns det ofte virker som om tablettene setter seg fast på vei ned. Og så er jeg begynt å bli lei smaken, selv om det egentlig ikke smaker noe..

Finnes det noen andre alternativer? Hvilken bruker dere?
 
Jeg kaster dem bak i halsen pg svelger med vann. Eneste jeg sliter med er at jeg får dårlig mage av dem. Så har hatt pause noen mnd nå. Begynner igjen nå siden vi starter opp med ivf. :)
 
Jeg svelger med drikke, merker ikke noe til dem. Har ikke merket forskjell uansett hvilket merke folat jeg har tatt opp gjennom. Det finnes flere, men ulikt hvem som fører hvilket merke.
Akkurat nå er det vel Nycoplus i hvit boks jeg tar, men jeg har tatt i brunt glass før. De som er inkludert i prenatal-vitaminer er jo større så de er verre å ta. Synes de som bare er folat er så små at det ikke er noe problem, har ingen vond ettersmak sånn som prednisolon heller.
 
Jeg tar folat på resept. Eneste forskjellen er at det er større dose grunnet blodmangel. Tok nycoplus før.
 
ok! Nei, får kjøpe en til boks med nycoplus.. Hadde håpet at det fantes noe lignende som vitamimbjørner.

Blir vel min fjerde eller femte boks, men jeg har hatt perioder hvor jeg har vært skikkelig sløv..
 
Jeg straffer alltid "kroppen" med folsyrenekt under tr[emoji23]
Barnslig, jeg vet. Men når pp 17 er nådd fortjener kroppen straff[emoji13]
 
Noen som har prøvd/brukt babyplan sin folsyre? Jeg fikk med to pakker da jeg kjøpte el- og g-tester, men har ikke turt å bruke dem. Ingredienslisten er bl.a. mye lenger på babyplan sin, mens nycoplus sin er ganske kort.
 
Back
Topp