Flytting av termin ved ivf

Spiredrøm31

Forelsket i forumet
Mailykke 2018
Hei!
Er det noen her som har fått terminen endret på oul? Jeg lurer på hvordan det gikk...

Siden vi vet tidspunktet på befruktningen er det jo vanskelig å se for seg at terminen skal kunne endres noe særlig:) så litt interesant om vi nå får babyen "for tidlig" eller om den kommer ca til ny termin. Er bare 5 dager i mellom.
 
Sånn som jeg har forstått det har de faktisk ikke lov å flytte på den hvis det er ivf. Men det spørs jo om du har sagt det eller ikke, for da vil de bare gjøre "som vanlig" og beregne.
 
De kan ikke flytte terminen. Bare tull ring legen dere hadde IVF de vil sikkert ta en telefon til denne personen
 
Hørte jordmor sa til meg +/- 5 dager er vanlig uansett.. man vet ikke nøyaktig når egget festet seg. På dag 2 eller eks dag 5.

Men Min termin ble ikke flyttet da..
 
Takk for gode svar!:) jeg får høre med Porsgrunn om kanskje jeg får gå tilbake til opprinnelig termin [emoji3]
 
Termin skal ikke flyttes, derav det er eget felt hvor man skal krysse av for om det er assistert på helsekortet :)
 
Hørte jordmor sa til meg +/- 5 dager er vanlig uansett.. man vet ikke nøyaktig når egget festet seg. På dag 2 eller eks dag 5.

Men Min termin ble ikke flyttet da..

Egget utvikler seg helt uavhengig av om det har festet seg eller ikke, så det er ikke relevant for beregning av termin ;)
 
Jeg ble beregnet noen dager tilbake ved OUL, men som gyn selv sa "det betyr ingenting, vi vet jo når jenta di ble unnfanget", så humret han litt for seg selv [emoji23]
Så nei, ivf termin skal ikke endres på
 
IVF termin skal ikke endres på, og jeg hadde nok stått på mitt om de prøvde å endre. Fem dager kan jo faktisk ha mye å si, hvis en for eksempel går over tida.
 
Først tenkte jeg det ikke gjorde noe, men som du sier så betyr det igrunn veldig mye om jeg ender med å gå over tida. Satser på å få svar fra Porsgrunn til uka :)
 
Hei, ang termin er det termin som blir satt etter ultralydkontroller man går utfra. det er det som blir det riktige. /EW

Dette er svaret fra Porsgrunn... kjedelig
 
Hei, ang termin er det termin som blir satt etter ultralydkontroller man går utfra. det er det som blir det riktige. /EW

Dette er svaret fra Porsgrunn... kjedelig
Dere som har fått beskjed om at termin ikke skal flyttes, hvor "hører" dere til? Jeg får vell bare akseptere min nye termin, men kanskje heller være tydelig på hva jeg mener om det kommer til at jeg må gå på overtid [emoji108]
Sånn som jeg har forstått det har de faktisk ikke lov å flytte på den hvis det er ivf. Men det spørs jo om du har sagt det eller ikke, for da vil de bare gjøre "som vanlig" og beregne.

De kan ikke flytte terminen. Bare tull ring legen dere hadde IVF de vil sikkert ta en telefon til denne personen

Termin skal ikke flyttes, derav det er eget felt hvor man skal krysse av for om det er assistert på helsekortet :)

Egget utvikler seg helt uavhengig av om det har festet seg eller ikke, så det er ikke relevant for beregning av termin ;)

Jeg ble beregnet noen dager tilbake ved OUL, men som gyn selv sa "det betyr ingenting, vi vet jo når jenta di ble unnfanget", så humret han litt for seg selv [emoji23]
Så nei, ivf termin skal ikke endres på

IVF termin skal ikke endres på, og jeg hadde nok stått på mitt om de prøvde å endre. Fem dager kan jo faktisk ha mye å si, hvis en for eksempel går over tida.
 
Dere som har fått beskjed om at termin ikke skal flyttes, hvor "hører" dere til? Jeg får vell bare akseptere min nye termin, men kanskje heller være tydelig på hva jeg mener om det kommer til at jeg må gå på overtid [emoji108]

På legeforeningens sider står det at den ikke skal flyttes ved ass befruktning. Uttak skal regnes som dag 14 i svangerskapet og tilbakeføring som dag 16. Her er link:

http://legeforeningen.no/Fagmed/Nor...elser-i-den-alminnelige-svangerskapsomsorgen/
 
Hører til Haugesund, men termin ble satt av lokal gynekolog.
 
Det står vel, for ordens skyld, at tilbakeføring av _kryoembryo_ regnes som dag 16. Tilbakeføring av 5-dagers blastocyst vil jo til eksempel være dag 19 :)

Det burde vært formulert bedre for de fleste vanlige leger har jo ikke peiling :p
 
Det burde vært formulert bedre for de fleste vanlige leger har jo ikke peiling :p
Jeg fikk med meg henvisningsskjema til IVF hjem fra fastlegekontoret og fylte det til en stor grad ut selv:)
 
Jeg å har vert borti att ul termin ikke stemmer med ivf termin. Ivf termin er 2 juni og oul termin er 6 juni , men den ble ikke flyttet da ivf termin er fastsatt.. fikk bare beskjed om att egge antageligvis brukte litt tid på å feste seg
 
Back
Topp